وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

قابلیت‌های جدید تلگرام در آپدیت 2021

آپدیت 2021 تلگرام

اپلیکیشن محبوب تلگرام با داشتن بیش از 40 میلیون کاربر ایرانی یک پلتفرم بسیار مناسب جهت معرفی و جذب کاربران در زمینه‌های مختلف می‌باشد. امکانات جذابی در آپدیت تلگرام 2021 اضافه شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

محتوای محافظت شده در گروه‌ها و کانال‌ها

این به روز رسانی به ادمین‌های گروه‌ها و کانال‌ها کمک می‌کند تا از محتوایی که در تلگرام منتشر می‌کنند محافظت کنند. همچنین اطمینان داشته باشند که این محتوا تنها برای مخاطبان خود منتشر می‌شود.

در این ویژگی پست‌ها قابلیت share کردن یا اسکرین شات گرفتن را ندارد. به همین منظور می‌توانید در قسمت edit کانال وارد شده و گزینه group type را انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه restrict saving content را فعال کنید، تا امکان سو استفاده و کپی از مطالب وجود نداشته باشد.

آپدیت جدید تلگرام

مدیریت دستگاه‌های متصل

با استفاده از این قابلیت می‌توانید تلگرام خود را در همه دستگاه‌هایی که به آن متصل هستند از بخش device کنترل و مدیریت کنید. اگر قصدخروج از اکانت خود در دستگاه‌های دیگر را ندارید با انتخاب یکی از دستگاه‌های مد نظر می‌توانید تنها تماس‌ها یا پیام‌های ورودی را در یک بازه زمانی دلخواه مسدود کنید.

ارسال ناشناس در گروه‌های عمومی

همان طور که میدانید بسیاری از ما در گروه‌ها و کانال‌های مختلفی در تلگرام عضو هستیم که در زمینه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند. در قابلیت جدید تلگرام شما می‌توانید برای کامنت گذاشتن در این گروه‌ها بر روی عکس نمایه در کنار نوار پیام کلیک کنید، و یکی از کانال‌های دیگری که در آن عضو هستید را انتخاب کنید؛ در این صورت پیام‌هایی را که ارسال می‌کنید با نام و تصویر کانال، به جای حساب شخصی شما نمایش داده می‌شود.

جزئیات آپدیت جدید تلگرام

راه‌های جدید برای لاگین شدن مجدد به تلگرام از طریق تماس ورودی

در جدیدترین آپدیت‌ تلگرام برای ورود مجدد به اپلیکیشن تلگرام به جای دریافت کد از طریق اس ام اس و وارد کردن آن برای تایید،‌ یک تماس ورودی از سمت تلگرام خواهید داشت، که نباید به آن پاسخ دهید و باید چند رقم از شماره تماس ورودی را به عنوان کد تایید وارد کنید.

پیمایش یا اسکرول با سرعت بالا برای بخش media share

همان طور که میدانید هر کاربر در اپ تلگرام یک فضای ذخیره سازی نامحدود در اختیار دارد. هر صفحه چت نیز دارای یک بخش media share است. تمامی فایل‌ها از جمله عکس‌ها، ویدیوها،‌ فایل‌ها،‌لینک و موزیک‌هایی که با مخاطب خود share کرده‌‌اید در این بخش ذخیره می‌شود.

در آپدیت جدید تلگرام 2021 یک نوار تاریخ در کنار لیست فایل‌هایی که به اشتراک گذاشته شده، اضافه شده که با استفاده از آن می‌توانید بر اساس زمان مورد نظر، لیست را اسکرول کرده و سریع‌تر پیمایش کنید.

نمای تقویم برای بخش media share

ویژگی قابل توجهی که در این به‌روزرسانی تلگرام 2021 اضافه شده، ایجاد یک نمای تقویمی در بخش media share است. این ویژگی سبب سرعت و سهولت در پیدا کردن فایل مورد نظر می‌شود.

با این قابلیت شما می‌توانید بر روی نوار تاریخ که در قسمت قبل توضیح دادیم کلیک کنید، تا یک رابط تقویمی برای شما باز شود،‌ و در این صفحه هر فایلی که با مخاطبتان به اشتراک گذاشته‌اید همراه با تاریخ به شما نمایش داده می‌شود. همچنین می‌توانید فایل‌ها را فیلتر کنید تا فقط تصاویر، ویدیوها یا هر دو را به شما نمایش دهد.

درخواست پیوستن به گروه‌ها و کانال‌ها

اضافه شدن این قابلیت به تلگرام به کاربران این فرصت را می‌دهد تا در زمان دلخواه خود در کانال یا گروه شما عضو شوند. همچنین این امکان برای ادمین ایجاد می‌شود تا کنترل بیشتری بر روی افرادی که قصد پیوستن به گروه را دارند داشته باشد. در این ویژگی افراد باید برای ادمین درخواست عضویت، ارسال کنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

به همین منظور باید به قسمت invite link مراجعه کنید بر روی create a new link کلیک کرده و گزینه approve new member را فعال کنید. در نهایت پس از ارسال درخواست عضویت کاربران می‌توانید گزینه add to group یا dismiss request را انتخاب کنید.

اضافه کردن ری اکشن‌ها

این ویژگی به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون اینکه پیامی برای مخاطب ارسال شود، نسبت به یک پیغام واکنش نشان دهد.

اسپویلر spoiler

قابلیت اسپویلر به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل بخشی از متن خود را پنهان کنید تا مخاطب با انتخاب خود و ضربه زدن بر روی آن، قسمت پنهان شده را ببیند.

تم‌های جدید فضای چت برای سیستم عامل ios

به لحاظ طراحی، تم‌های جذاب جدیدی با حالت شب و روز و پس زمینه متحرک برای سیستم عامل ios اضافه شده است.این قابلیت به زودی برای سیستم عامل اندروید نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین می‌توانید این طرح‌ها را شخصی سازی کنید و رنگ‌ یا الگوی آن را نیز تغییر دهید.

قابلیت جدید تلگرام

به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی در سیستم عامل ios

یکی دیگر از قابلیت‌ها در آپدیت جدید تلگرام 2021 این است که می‌توانید مکان فعلی خودتان یا موقعیتی که قصد دارید به آنجا بروید را از طریق منوی پیوست ارسال کنید. حتی مانند گوگل مپ، ماشین یا وسایل حمل و نقل نزدیک را نیز به شما نشان می‌دهد. البته این قابلیت نیز فعلا برای کاربران ios در دسترس است.

قابلیت دانلود منیجر در تلگرام نیز یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های این پیام رسان است، که برای اطلاع از جزئیات آن می‌توانید به مطلب مربوطه در بخش اخبار شبکه های اجتماعی نوین هاب مراجعه نمایید.

کپشن یا زیرنویس فوری برای سیستم عامل ios

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که باز هم برای کاربران ios در دسترس است، امکان نوشتن زیرنویس و اتصال سریع آن به فایل مورد نظر است. در این ویژگی شما می‌توانید متن را در نوار پیام تایپ کنید و با استفاده از گزینه پیوست کردن فایل، متن شما به صورت خودکار به فایل مورد نظر متصل می‌شود. در نتیجه نیازی نیست تا متن خود را دوباره تایپ و کپی پیست کنید.

تماس ویدئویی گروهی در تلگرام نیز یکی دیگر از موارد آپدیت‌ تلگرام 2021 بود که در مطلب مربوطه به شرح آن پرداختیم.

اما این پایان ماجرا نیست، برای اطلاع از سری جدید آپدیت تلگرام با قابلیت نوتیفیکیشن سفارشی به این مطلب در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

آپدیت تلگرام 2021

ارسال نظر