وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آپدیت‌ های جدید تلگرام از نوتیفیکیشن سفارشی تا ویژگی تصویر در تصویر

آپدیت جدید تلگرام

اپلیکیشن تلگرام از آن دسته پلتفرم‌هایی است که به شدت به نیاز مخاطبان توجه دارد. این برنامه از قابلیت‌های بسیاری تاکنون در بازه‌های زمانی کوتاه رونمایی کرده است. با دیدن سری جدید آپدیت‌ های تلگرام به یاد ویژگی که در این اپلیکیشن به آن نیاز داشتم افتادم.

زمانی که در پلی لیست خود موزیک‌ها را پلی می‌کردم، به ترتیب track بعدی پخش می‌شد اما من نیاز داشتم گزینه‌ای هم وجود داشت تا با استفاده از آن به ترتیب ترک‌های قبلی و رو به بالا هم پخش می‌شد و در کمال ناباوری این برنامه چند ماه بعد گزینه reverse order را به پلتفرم خود اضافه کرد.

آپدیت های تلگرام، نشان دهنده این است که این پلتفرم تا چه اندازه به ایجاد یک فضای راحت و کاربردی برای کاربران توجه دارد. بر اساس گزارشات سال 2022 تعداد کاربران تلگرام در کل جهان برابر است با 550 میلیون نفر  و این آمار برای کاربران ایرانی در حدود 45 میلیون نفر است.

آپدیت جدید تلگرام

آپدیت های جدید تلگرام

نوتیفیکیشن اختصاصی تلگرام برای سیستم عامل ios

یکی از قابلیت‌های جالب و شاید جذاب این پلتفرم، این است که شما می‌توانید هر صدا یا ویسی را به نوتیفیکیشن تبدیل کنید.

  1. برای این کار روی پیام صوتی مورد نظر خود ضربه بزنید و گزینه save to notification را انتخاب کنید و آن را به لیست صداهای اعلان خود اضافه کنید.
  2. سپس وارد صفحه مخاطب خود شوید و از قسمت mute گزینه customize را انتخاب کنید.
  3. از قسمت telegram tones گزینه upload sound را انتخاب کنید و پیام صوتی که ذخیره کرده بودید را انتخاب کنید تا به لیست telegram tones شما اضافه شود.
  4. در نهایت می‌توانید این پیام صوتی را برای نوتیفیکیشن مخاطب مورد نظر خود انتخاب کنید.

بی صدا کردن سفارشی

سال‌هاست که کاربران تلگرام می‌توانند به طور موقت چت‌ها را برای بازه‌های زمانی مختلف بی‌صدا کنند. اما اکنون گزینه‌های بیشتری به این زمان‌ها اضافه شده است و شما می‌توانید اعلان‌ها را برای مدت زمان‌های بیشتری از  چند ساعت تا چند روز، چند ماه و تا 1 سال بی‌صدا کنید.

برای دیدن این گزینه بر روی کادر notification ضربه بزنید و گزینه mute for را انتخاب کنید و در سیستم عامل‌های اندروید هم بر روی گزینه mute در صفحه اطلاعات چت ضربه بزنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

منوی جدید حذف خودکار چت‌ها

حذف خودکار را می‌توان در هر چتی فعال کرد تا یک مکالمه محرمانه‌تر پیش برود. البته این ویژگی را اخیرا واتساپ هم به پلتفرم خود اضافه کرده است. برای مطالعه بیشتر می‌توانید به مطلب پیام‌ های پاک شونده در واتساپ مراجعه نمایید.

برای فعال کردن این گزینه وارد صفحه چت مخاطب خود شوید و گزینه auto delete را انتخاب کنید. در سیستم عامل‌های ios نیز در صفحه چت مخاطب خود بر روی گزینه more کلیک کنید و گزینه enable auto delete را انتخاب کنید و زمان مورد نظر خود را بر اساس اینکه پیام‌ها بعد از چه بازه زمانی حذف شوند، انتخاب کنید.

پاسخ‌ها (reply) در پیام‌های فوروارد شده نمایش داده می‌شود

اگر فردی روی پیام شخصی پاسخ داده باشد (reply) کرده باشد و شما آن پیام را select کنید و برای شخص دیگری ارسال کنید، پاسخ‌ها و نام شخص پاسخ دهنده برای فرد گیرنده نمایش داده می‌شود. مانند ویدیو زیر

ترجمه پیام‌ها در برنامه ios

اکنون سیستم عامل‌های ios می‌توانند همان پیام‌هایی که برنامه android ترجمه می‌کند، ترجمه کند. این ویژگی ترجمه درون برنامه‌ای از بسیاری از زبان‌های دیگر مانند اوکراینی نیز پشتیبانی می‌کند. برای فعال کردن این گزینه وارد بخش تنظیمات شوید. روی تب language ضربه بزنید و گزینه show translate button را فعال کنید. و لیست زبان‌هایی که می‌خواهید برای شما ترجمه شوند هم انتخاب کنید.

ویژگی تصویر در تصویر

هر ویدیویی در برنامه‌های تلفن همراه تلگرام را می‌توان تصویر در تصویر مشاهده کرد. با این ویژگی یک کپی از ویدیو از پنجره اصلی خارج می‌شود این ویژگی به این دلیل طراحی شده است که شما هنگام تماشای ویدیو به چت کردن هم ادامه دهید و یا پیام‌های دیگر را هم بخوانید. برای تغییر ابعاد ویدیو هم می‌توانید آن را به صورت دستی بزرگ یا کوچک کنید. این ویژگی بر روی تمام سیستم عامل‌ها mac، ios، android و تلگرام دسکتاپ کار می‌کند.

نتیجه گیری

قطعا قابلیت‌ های جدید تلگرام در جهت ایجاد یک تجربه کاربری راحت برای کاربران، اضافه شده است. امیدواریم این ویژگی‌ها برای شما کارآمد باشد و بتوانید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کنید. اگر سوال یا نظری درباره قابلیت‌ های جدید تلگرام دارید خوشحال می‌شوم در قسمت نظرات با من به اشتراک بگذارید.

2 نظر