وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

مدیریت کانال تلگرام

مدیریت کانال تلگرام

کانال‌های تلگرام فرصت مناسب و رایگانی برای بازاریابی محصول و خدمات شماست. اما برای مدیریت کانال تلگرام نیاز به دانستن نکاتی داریم.

تعداد کاربران ایرانی تلگرام در چند سال اخیر افزایش قابل توجهی داشته و رسانه‌ها تعداد کاربران تلگرام در ایران را 45 میلیون نفر تخمین می‌زنند.

به همین دلیل خیلی از افراد به فکر راه‌اندازی کانال تلگرام در موضوعات مختلف، بالا بردن اعضای کانال و کسب درآمد از این کانال‌ها افتاده‌اند.

در ابن پست از بلاگ نوین هاب سعی می‌کنم تمام نکاتی که برای مدیریت کانال تلگرام مورد نیاز است را بگویم، تا به راحتی از پس مدیریت کانال تلگرام خود بر بیایید.

برای مدیریت کانال تلگرام خود با استفاده از داشبورد پیشرفته نوین هاب و امکانات حرفه‌ای کافیست همین الان ثبت نام کنید.

نکات مهم برای مدیریت کانال تلگرام

انتخاب نام مناسب برای کانال

اگر در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های دیگر هم فعالیت دارید، بهتر است نام کانال تلگرام شما با نام آنها یکی باشد تا پیدا کردن شما برای همه کاربران ساده‌تر باشد.

اگر هم فقط در تلگرام کانالی دارید،نام کانال شما باید مناسب و همسو با نوع فعالیت شما باشد تا از نام شما نحوه فعالیت شما هم برای آنها قابل حدس باشد.

سعی کنید نام کاربری را که انتخاب کنید کوتاه باشد تا به خاطر سپردن آن برای کاربران آسان باشد.

عمومی کردن (Public) کانال تلگرام

این نکته مهم را از جا نیندازید که فقط کانال‌های عمومی برای همه کاربران تلگرام قابل مشاهده و جست‌و‌جو هستند. پس عمومی کردن کانال تلگرام را فراموش نکنید.

اضافه کردن اعضای جدید به کانال

در قدم اول و برای اضافه کردن اعضای اولیه به کانال، تلگرام به شما این امکان را می‌دهد تا 200 نفر از لیست مخاطبان خود را به کانال اضافه کنید. پس سعی کنید که افرادی که فکر می‌کنید مخاطب کانال شما هستند را، ادد کنید تا آنها در کانال بمانند و آن را ترک نکنند.

بعد از گذاشتن مطالب برای افزایش ممبرهای کانال تلگرام خود کافیست از تبلیغات تلگرام استفاده کنید؛ که در این پست از بلاگ نوین هاب می‌توانید راهنمایی کاملی درباره تبلیغات تلگرام بخوانید.

محتوای مفید و جذاب

تولید محتوا در کانال تلگرام مهم‌ترین بخش مدیریت کانال تلگرام است. هر چقدر که شما هزینه برای تبلیغات کانال خود کنید تا وقتی که محتوای جذاب و مفید در آن منتشر نکنید، مخاطب جذب نمی‌شود.

اولین چیزی که کاربر با ورود به کانال شما مشاهده می‌کند، محتوای شماست. برای تولید محتوای ارزشمند و جذاب باید وقت بیشتری صرف کنید تا علاوه بر جذب نظر مخاطب، آنها را به به‌اشتراک گذاشتن محتوای خود ترغیب کنید.

در واقع محتوا ارزشمندترین دارایی شما در کانال تلگرام است. پس سعی کنید برای خلق آن زمان و دقت زیادی صرف کنید. از محتوای کپی استفاده نکنید چون بعد از یک مدت مخاطبان شما از کپی بودن مطالب شما باخبر می‌شوند و کانال شما را ترک می‌کنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

پس یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای جذب ممبر یا مخاطب، تولید محتوای مفید و جذاب است.

نوشتن دیسکریپشن (توضیحات) کانال

دیسکریپشن جایی است که شما اطلاعات عمومی کانال خود مثل آدرس وبسایت، شماره تماس، توضیحات لازم برای کانال و… را در آنجا می‌نویسید و در واقع تنها راه ارتباطی مخاطبان با شاست. پس از نوشتن دیسکریپشن ساده و مختصر با اطلاعات ضروری غافل نشوید.

این راه ارتباطی برای رساندن انتقادات و پیشنهادهای اعضای کانال است. و شما می‌توانید از نظرات و پیشنهادهای آنها برای رشد کانال خود استفاده کنید و به آنها این حس را بدهید که نظرات آنها برای شما مهم است و به شما اعتماد می‌کنند.

یک فایده دیگر نوشتن راه‌های ارتباطی هم فرستادن محتوا به شماست که می‌توانید از آنها در کانال خود استفاده کنید.

تعداد محتوای روزانه

تعدا محتوای روزانه باید متناسب با نوع کانال شما و سلیقه مخاطبانتان باشد. به طور مثال ممکن است کانال شما خبری باشد و در طی یک روز بیش از 40، 50 مطلب خبری در کانال خود منتشر کنید و تعداد محتواهای روزانه شما یکسان نباشد و به تعداد اخبار روزانه بستگی داشته‌باشد.

در مجموع بهتر است سعی کنید تا محتوای روزانه خیلی کم و یا خیلی زیاد منتشر نکنید. چون هر کدام از آنها می‌تواند ممبرها را از کانال شما فراری دهد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید فعالیت مستمر و منظم در تلگرام است. به طور مثال اگر روزی 30 محتوا در کانال تلگرام خود منتشر می‌کنید، سعی کنید این عدد ثابت بماند و بالا و پایین نشود تا اعضای کانال شما به دیدن این تعداد محتوا در روز از شما عادت کنند.

برای اطلاع از ساعات مناسب برای گذاشتن پست در کانال تلگرام، کافیست از آنالیز تلگرام استفاده کنید.

نوشتن کپشن

نوشتن کپشن یا دیسکریپشن برای عکس‌ها و ویدیوها را فراموش نکنید. خیلی از کاربران حوصله باز کردن ویدیو و عکس‌ را ندارند. و خیلی وقت‌ها به علت کندی اینترنت، باز شدن تصاویر و ویدیوها طول می‌کشد.

پس شما با نوشتن یک کپشن جذاب می‌توانید نظر مخاطبانتان را جلب کنید تا برای دیدن عکس و ویدیو هم ترغیب شوند.

امضای مطالب

یکی از کارهایی که هم به مطالب شما شکل یکسانی می‌دهد و هم تعداد ممبرهای کانالتان را افزاش می‌دهد، اضافه کردن یوزرنیم کانال در پایان طالب کاال است.

با این کار وقتی مطالب شما توسط مخاطبانتان به اشتراک گذاشته می‌شود، کاربران جدید به کانال شما می‌آیند و رفته رفته به تعداد اعضای کانال اضافه می‌شود.

 

2 نظر