وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تبلیغات اینستاگرام | راهنمای جامع تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام

کمتر کسی را می‌شناسم که این روزها اکانت اینستاگرام نداشته باشد. تبلیغات اینستاگرام به یکی از شاخه‌های جداناپذیر در بودجه‌بندی تبلیغات کسب و کارها تبدیل شده‌است.

با شروع پاندمی کرونا و خانه‌نشین خیلی از ما، بیشتر کسب و کارها با رکود شدیدی مواجه شده‌اند. اکثر کسب و کارها در این رکود اقتصادی، به فکر فعال کردن فروش و تبلیغات آنلاین خود در اینستاگرام افتاده‌اند.

اما خیلی وقت‌ها این بودجه‌ها با ناآگاهی درباره تبلیغات اینستاگرام هدر می‌روند و به ناامیدی از تبلیغات آنلاین منجر می‌شوند.

  • قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام باید بدانید که چجوری تبلیغ کنیم؟
  • هدف ما از تبلیغات چیست؟
  • تبلیغات را به اینفلوئنسرها بسپاریم یا میکرواینفلوئنسرها؟
  • از تبلیغات اسپانسری اینستاگرام استفاده کنیم؟
  • چگونه موفقیت و یا عدم موفقیت کمپین تبلیغاتی اینستاگرامی را اندازه‌گیری کنیم؟

این پست از بلاگ نوین هاب را تا انتها دنبال کنید و بعد با اطلاعات کامل در اینستاگرام تبلیغ کنید.

تاریخچه تبلیغات در اینستاگرام

پیش از این، تبلیغات اینستاگرام محدود به پست‌ها و محتواهای برندها بود. بعد از آن دوران تبلیغات اینفلوئنسرها رسید.

با اضافه شدن استوری‌های اینستاگرام، کسب و کارها قالب دیگری پیدا کردند تا بتوانند خود را به بازار عرضه کنند. بعد از آن IGTV، امکان ارسال فیلم‌های عمودی طولانی را فراهم کرد و کسب و کارها از آن برای ویدیو مارکتینگ‌های طولانی‌تر و گاهی استوری تلینگ، استفاده کردند.

به تازگی قابلیت ریلز که شبیه تیک‌تاک است، به اینستاگرام اضافه شده و می‌توان ویدیوهای 15 ثانیه‌ای در آن آپلود کرد. هنوز در همه اکانت‌ها این قابلیت ارائه نشده است و باید دید که کسب و کارها چه استفاده‌ای از این قابلیت می‌کنند.

در گذر زمان هیچ‌کدام از انواع تبلیغات قدیمی نشده‌اند و همچنان از همه آنها استفاده می‌شود. بعضی بیشتر و بعضی‌ها هم کمتر از گذشته. همه این مدل تبلیغات در اینستاگرام مفید هستند و بازدهی دارند.

تبلیغات اینستاگرام

چه موقع در اینستاگرم تبلیغ کنیم؟

اول از همه شما باید هدف خود از تبلیغ در اینستاگرام را به طور دقیق بدانید. هدف شما از تبلیغ در اینستاگرام ممکن است آگاهی از برند، فروش بیشتر، افزایش فالوور و… باشد.

بعد از تعیین هدف خود از تبلیغ، زمان انجام تبلیغات هم از اهمیت زیادی برخوردار است. توصیه‌ای که ما به شما می‌کنیم، این است که قبل از تبلیغ، محتوای پیج خودتان را سر و سامان بدهید و محتواهای جذاب برای جذب مخاطب منتشر کنید.

تبلیغات اینستاگرام معجزه نمی‌کند. اگر محتوای پیج شما مخاطب را جذب نکند، اگر حتی به بزرگ‌ترین پیج‌ها و تاثیرگذارترین افراد در اینستاگرام هم برایتان تبلیغ کنند، مخاطب جذب پیج شما نخواهد شد.

اما تعریف محتوای جذاب و درست چیست؟

شما باید چند نکته را در انتشار محتوا در اینستاگرام رعایت کنید.

استراتژی محتوا: اولین قدم برای تولید محتوا در اینستاگرام، داشتن استراتژی دقیق و هدفمند برای محتواست. اینکه بدانید با چه هدفی محتوا تولید می‌کنید، رقبای شما چه کسانی هستند و… .

محتوای مرتبط با حوزه فعالیت: محتوای پیج شما باید با حوزه فعالیت و کسب و کار شما مرتبط باشد.

محتوای بصری جذاب: خواه ناخواه، اینستاگرام پلتفرم بصری است و استفاده از عکس‌های چشمگیر و ویدیوهای جالب، مخاطب را به خود جذب خواهد کرد.

کپشن و هشتگ درست: نوشتن کپشن شاید کار ساده‌ای به نظر برسد، اما در واقع نوشتن کلمات درست، نداشتن غلط املایی و ترغیب مخاطب به کاری که می‌خواهید او انجام دهد، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تولید محتوا در اینستاگرام است.

برای هر پست هشتگ‌های مرتبط بگذارید، تعداد هشتگ‌ها کمتر از 7 و بیشتر از 12،13 تا نباشد و از هشتگ‌های اسپمی استفاده نکنید.

 

View this post on Instagram

 

يه شب باحال كنار آوا و آلين جوهرچي عزيز با چن تا بوت خفن واسه كسايي كه عاشق استايل مشكي و اين سبك كارا هستن 🔥 . شما طرفدار ست هاي مشكي هستين؟ . اگه نه چه رنگايي دوس دارين از اين محصولات توليد شه؟ ❤️ . . Telegram: @vizland Whatsapp: 09383029571 Site: https://vizland.ir پشتیبانی : 09129555881 آقای متین #بچه_كفاش_عاشق #ویزلند #کفش #بوت #چرم #کفش_چرم #‌کیف_چرم #بوت_چرم #چرم_طبیعی #چرم_مصنوعی #vizland #ويزلند_جز_شما_سفيري_ندارد #سوسك_هاي_دوست_داشتني🐞

A post shared by V I Z L A N D (@vizland) on

اهداف تبلیغات اینستاگرام

معمولا تبلیغات در اینستاگرام با یکی از این اهداف انجام می‌شود:

آگاهی از برند (Awareness): اگر می‌خواهید افراد بیشتری برند شما را بشناسند در واقع هدف شما آگاهی از برند است.

تبدیل مخاطب به مشتری (Conversion): اگر شما به دنبال دانلود محتوا، کسب لید و یا افزایش فروش هستید، در واقع هدف شما تبدیل مخاطب اینستاگرام به مشتری است.

افزایش فالوور: یکی از متداول‌ترین اهداف تبلیغات در اینستاگرام، افزایش فالوور است. این هدف را می‌توان زیر مجموعه‌ای از هدف آگاهی از برند دانست.

به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است هدف شما، ترکیبی از اهداف گفته شده باشد.

انواع تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات در پیج‌های پرمخاطب و بزرگ

تبلیغات درپیج‌های بزرگ اینستاگرام، یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین انواع تبلیغات در اینستاگرام است. این نوع تبلیغات معمولا با هزینه کمتر و نتیجه معقول همراه است.

اما منظور از پیج‌های بزرگ اینستاگرام چیست؟

پیج‌های بزرگ اینستاگرام، پیج‌های عمومی هستند که فالوورهای بالایی دارند. معمولا به پیج‌هایی که بالاتر از 100 هزار فالوور دارند، گفته می‌شود.

اما جالب است بدانید خیلی از این پیج‌های به اصطلاح بزرگ اینستاگرام، بعد از تغییرات الگوریتم اینستاگرام، دیگر بزرگ به حساب نمی‌آیند. خیلی از این پیج‌ها با ربات‌های فالو آنفالو و یا خرید فالوور به این تعداد فالوور رسیده‌اند.


پس دیگر به پیج‌هایی که فالوور زیاد دارند، اعتمادی نیست؟

چرا، اما باید به جز تعداد فالوور به مشارکت یا اینگیجمنت این پیج‌ها توجه داشته باشید. پیج‌های با فالوور بالا، که اینگیجمنت مناسبی هم دارند، گزینه اقتصادی و مناسب برای تبلیغات هستند.

تبلیغات در پیج‌های بزرگ اینستاگرام، به این صورت است که شما بنر تبلیغاتی، کپشن و گاهی هشتگ‌های موردنظر خود را به آنها می‌دهید و آنها در پیج خود قرار می‌دهند.

فالوورهای آنها این تبلیغات را می‌بینند و احتمالا شما را فالو می‌کنند. بعد از هر کمپین از پیج‌ها گزارش آنالیز پست را بخواهید تا ببینید که این تبلیغ بازدهی مناسب داشته است یا نه.

برای انتخاب این پیج‌ها به جز میزان مشارکت به فالوورهای آنها و محتوای پیج دقت کنید تا به کسب و کار شما نامرتبط نباشند.

تبلیغات با همکاری اینفلوئنسرها

برای اینکه با اینفلوئنسرها و تعریف درست اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شوید، مقاله‌های قبلی نوین هاب را بخوانید.

تبلیغات با همکاری اینفلوئنسرها یکی از حساس‌ترین تبلیغات در اینستاگرام است. اگر این نوع تبلیغات درست انجام شود، به نتایج درخشانی منجر می‌شود.

اینفلوئنسرها می‌توانند به راحتی اسم شما را بر سر زبان‌ها بیندازند و برند شما را محبوب کنند و در نهایت به فروش بیشتر شما کمک کنند.

برای راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق، باید به چند نکته توجه داشته باشید:

با حوزه کاری شما مرتبط باشد : به محتوایی که اینفلوئنسر مورد نظر شما منتشر می‌کند، دقت کنید. با کسب و کار شما همخوانی دارد؟ مثلا اگر شما برند لباس زنانه دارید، دادن تبلیغ به اینفلوئنسری که مکانیک ماشین را توضیح می‌دهد، بی‌فایده است.

شما را به مخاطبان هدفتان برساند: مخاطب اینفلوئنسر شما چه کسانی هستند؟ جنسیت آنها چیست؟

 عدد فالوور بزرگ‌تر همیشه به معنای بهتر بودن نیست. اگر اینفلوئنسری که با او کار می‌کنید، فالوئرهای زیادی داشته باشد اما مخاطبان او به حوزه کاری شما علاقه‌مند نباشند، تعداد فالوور زیاد برای شما بی‌معنی است.

نرخ تعامل بالایی داشته باشد: راجع به نرخ تعامل و اینگیجمنت بالاتر هم گفته‌ایم. یکی از مهمترین معیارها برای همکاری با اینفلوئنسرها نرخ تعامل فالوورهای آنهاست. معیار عددی برای نرخ فالوور به صور دقیق وجود ندارد.

اما اگر پیج بالای 100 هزار نفر فالوور داشته باشد، نزخ تعامل بین 8 تا 15 درصد، نرخ تعامل خوبی است.

برای آشنایی بیشتر با اینفلوئنسر مارکتینگ، این مقاله از نوین هاب را بخوانید.

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، همان تبلیغ خود اینستاگرام است. شما یکی از عکس‌ها یا ویدیوهای پیج خود را که مشارکت بیشتری داشته است؛ به اینستاگرام می‌دهید.

سپس فیلترهایی مثل کشور، شهر، جنسیت، سن و حتی علاقه‌مندی‌ها را انتخاب می‌کنید تا به مخاطبان هدف خود نزدیک‌تر شوید.

این نوع تبلیغ بر اساس تعداد کلیک‌ها (به ازای هر کلیک) و تعداد دفعات نمایش(هر 1000 نمایش)  است.

اما در بازدهی این تبلیغات به خصوص در ایران تردید جدی وجود دارد. هم اینکه هزینه‌های این نوع تبلیغ بالاست و هم اینکه به دلیل تحریم‌هایی که وجود دارد، برای انجام این نوع تبلیغات به واسطه احتیاج دارید.

تبلیغات اینستاگرام 2

انواع محتوای تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات بنری در فید

تبلیغات بنری در واقع همان بنری (عکس و ویدیو) است که شما برای معرفی کسب و کار و پیج خود می‌سازید و در اختیار پیج‌های بزرگ و یا اینفلوئنسرها قرار می‌دهید تا در پیج خود منتشر کنند.

معمولا هزینه این تبلیغات به صورت ساعتی و یا روزانه حساب می‌شود. مثلا پیج‌هایی با 500 هزار فالوور معمولا رقمی بین 200 تا 500 هزار تومان برای تبلیغات بنری می‌گیرند.

هزینه تبلیغات ویدیویی هم  یا به صورت ساعتی و روزانه و یا تعداد بازدید ویدیو محاسبه می‌شود.

تبلیغات اینستاگرام 3

تبلیغات استوری

بر اساس آخرین آماری که اینستاگرام داده، روزی 500 میلیون استوری در این پلتفرم منتشر می‌شود. استوری به یکی از اصلی‌ترین بسترها برای تبلیغ به خصوص در بین اینفلوئنسرها تبدیل شده‌است.

هزینه این نوع تبلیغات به دو روش تعداد استوری و یا تعداد بازدید محاسبه می‌شود. مثلا به ازای هر K بازدید و یا به ازای هر استوری مبلغی باید پرداخت کنید.

در تبلیغات استوری هم می‌توانید بنر عکس یا ویدیو برای تبلیغ بدهید و یا اینکه از اینفلوئنسر مورد نظر بخواهید تا از خودش ویدیو بگیرد و کسب و کار شما، کمپین و… را با بیان خودش معرفی کند.

این نوع تبلیغات تقریبا بازدهی بالایی دارد.

تبلیغات اینستاگرام 2

تبلیغات همسان (Native)

یک نوع از تبلیغات که کمتر انجام می‌شود، اما بازدهی چشمگیری دارد، تبلیغات همسان است. شاید اسم تبلیغات همسان را فقط برای تبلیغات سایت‌ها شنیده باشید.

اما این نوع تبلیغ در اینستاگرام هم استفاده می‌شود. به این صورت که شما از اینفلوئنسر یا پیچ بزرگی که به آنها تبلیغ داده‌اید، می‌خواهید تا تبلیغاتی مشابه محتوای خود پیج برای شما بسازند تا فالوورهای انها متوجه تبلیغ بودن این پست در نگاه اول نشوند و نظر آنها را بیشتر جلب کند.

 

هزینه تبلیغات اینستاگرام

هزینه تبلیغات اینستاگرام اعداد ثابتی نیستند و نسبت به نوع تبلیغات و محتوای آن با هم متفاوت هستند. ارزان‌ترین نوع تبلیغات مربوط به پیج‌های عمومی با فالوورهای کم است. بعد از آن پیج‌های عمومی با فالوورهای بیشتر،استوری‌های میکرواینفلوئنسرها، پست میکرواینفلوئنسرها، استوری اینفلوئنسرها و گران‌ترین نوع تبلیغات پست اینفلوئنسرهایی با تعداد فالوورهای زیاد است.

به طور میانگین هزینه استوری از 25 هزار تومان برای پیج‌های عمومی کوچک تا 10 میلیون تومان برای ماکرواینفلوئنسرها متغیر است.

برای پست‌ها هم هزینه از 100 هزار تومان برای پیج‌های عمومی کوچک تا 50 میلیون تومان برای ماکرواینفلوئنسرها، در گردش است.

بعد از تبلیغات 

بله، درست خواندید. بعد از تبلیغات اینستاگرام هم به اندازه قبل از آن اهمیت دارد. شما باید بازدهی تبلیغات را اندازه‌گیری کنید. برای این کار کافیست به آنالیز پیج‌ خود قبل و بعد از پایان تبلیغات نگاهی بیاندازید. آنالیز دقیق و کامل پیج اینستاگرام خود را می‌توانید در بخش آنالیز اینستاگرام نوین هاب ببینید و میزان مشارکت، بازدیدها و… پیج خود را با قبل از تبلیغات و برگزاری کمپین مقایسه کنید.

آنالیز اینستاگرام در نوین هاب

نکته دیگری که خیلی‌ها بعد از برگزاری کمپین‌ها، مسابقات و تبلیغات فراموش می‌کنند و باعث دلسردی مخاطبانشان می‌شوند؛ پاسخگویی مناسب و سریع به کامنت‌های آنهاست.

پاسخ دادن به کامنت‌ها کلید افزایش تعامل با مخاطبان است. اما من متوجه هستم که وقتی کمپین برگزار می‌کنید، تعداد کامنت‌ها بالا می‌رود و ممکن است بعضی از آنها را جا بیاندازید.

نوین هاب برای این مشکل شما هم راه‌حل دارد. با استفاده از بخش مدیریت و دانلود کامنت‌ نوین هاب، همه کامنت‌ها را در یک صفحه می‌بینید، و هیچ کامنتی را از دست نخواهید داد.

کامنت‌های نوین هاب

حرف آخر

قبل از شروع تبلیغات در اینستاگرام، استراتژی و اهداف خود را انتخاب کنید و سپس یکی از انواع تبلیغات را انتخاب کنید.

مهم‌تر از شروع تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات درست و هدفمند و بررسی و آنالیز بازدهی تبلیغات است.

2 نظر