وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

حذف تبلیغات اینستاگرام

حذف تبلیغات اینستاگرام

حتما شما هم پست‌هایی در اینستاگرام دیده‌اید که حتی آنها را فالو نمی‌کنید. این پست‌ها تبلیغات اینستاگرام هستند و حذف تبلیغات اینستاگرام یکی از دغدغه‌های کاربران این شبکه اجتماعی است.

تبلیغات اینستاگرام در ایران به علت تحریم‌ها قابل اجرا نیستند و معمولا شما پست‌های تبلیغاتی و اسپانسری ایرانی نمی‌بینید. اما پست‌های تبلیغاتی خارجی هم می‌تواند عاملی برای مزاحمت در روند اسکرول کردن پست‌های فید شما باشند.

اما سوال اینجاست که از کجا بفهمیم پستی که می‌بینیم، پست تبلیغاتی اینستاگرام است؟

جواب ساده است. همه پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام علامت Ads و یا Sponsored را در روی پست خود دارند. این علامت در زیر یوزرنیم یا نام کاربری اکانت قرار می‌گیرد.

حذف تبلیغات اینستاگرام 1

این پست‌ها در واقع بدون اجازه شما در تایملاین یا همان فید شما نمایش داده می‌شوند. اما شما می‌توانید محتوای آنها را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید:اپلیکیشن Threads اینستاگرام

چه تبلیغ‌هایی به ما نمایش داده می‌شوند؟

الگوریتم ایسنتاگرام ماشین لرنینگ است و در واقع تبلیغات را از طریق داده‌هایی که از رفتار شما دریافت کرده، به شما نشان می‌دهد. اگر شما تبلیغات کلاس‌های آنلاین آموزشی دیجیتال مارکتینگ را بیشتر می‌بینید، احتمالا این مبحث، از علایق شماست.

الگوریتم اینستاگرام به طور مرتب در حال یادگیری و تغییر است، تا علایق و روابط شما را بشناسد و محتوایی به شما نشان دهد، تا ساعات بیشتری در این پلتفرم بگذرانید.

به طور کلی اگر شما پیج‌های خارجی زیادی را فالو می‌کنید، از فیلترشکن استفاده می‌کنید، اکانتتان به فیسبوک متصل است و یا تبلیغاتی که قبلا به شما نشان داده شده را لایک کرده‌اید، تبلیغات بیشتری به شما نشان داده می‌شود.

حذف تبلیغات اینستاگرام

خُب حالا که متوجه نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام و نمایش تبلیغات استوری و پست اینستاگرام شدیم، بهتر است به سراغ نحوه حذف تبلیغات اینستاگرام می‌رویم.

اما باید این نکته را بدانید که تبلیغات اینستاگرام با زدن یک دکمه جادویی حذف نمی‌شوند و نیاز به گذشت زمان و صبوری دارند. با انجام این مراحل شما قطعا تبلیغات کمتری خواهید دید، اما ممکن است به طور کلی حذف نشوند. بعد از مدتی و دیدن رفتار شما، الگوریتم تبلیغات کمتر به شما نشان می‌دهد و در بلندمدت آنها را از فید شما حذف خواهد کرد.

حالا همراه من این مراحل را انجام دهید:

پست تبلیغاتی در فید خود را از نشانه‌ای که گفتم انتخاب کنید

حذف تبلیغات اینستاگرام 2

حالا سه نقطه بالا سمت راست این پست را تب کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

حذف تبلیغات اینستاگرام 3

بعد از انتخاب آیکون سه نقطه بالا، سه گزینه برای شما نمایان می‌شود. شما گزینه Hide Ad را انتخاب کنید.

REPORT AD برای مواقعی است که شما فکر می‌کنید که این تبلیغ توهین یه شما یا اشخاصی است و سا محتوای زننده و نامناسب دارد.

About Instagram Ads هم توضیحاتی است که خود اینستاگرام درباره تبلیغاتش داده‌است.

حذف تبلیغات اینستاگرام 4

 

بعد از انتخاب Hide Ad صفحه‌ای که در زیر می‌بینید ظاهر می‌شود. در اینجا سه گزینه به عنوان دلایل پنهان کردن تبلیغات به شما نشان داده می‌شود که هرکدام معنی‌ متفاوتی دارند.

حذف تبلیغات اینستاگرام 5

its not relevant: تبلیغات نمایش داده شده به علایق شما مربوط نیست.

i see it too often: این تبلیغات دفعات زیادی به من نشان داده‌می‌شود.

its inappropriate: محتوای این تبلیغ نامناسب است.

بعد از انتخاب هر کدام از این سه دلیل، اینستاگرام پیام تشکری برای شما می‌فرستد. با یک‌بار انجام این کار الگوریتم اینستاگرام سعی می‌کند تا تبلیغاتی شبیه به آن را به شما نشان ندهد و با چند بار انجام دادن آن احتمالا تبلیغات اینستاگرام کم‌کم از فید شما حذف خواهند شد.

بیشتر بخوانید:تبلیغات اینستاگرام | راهنمای جامع تبلیغات در اینستاگرام

3 نظر