وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام راهکارهایی وجود دارد. دریافت بازدید بیشتر در استوری اینستاگرام احتمالا دغدغه شما هم باشد. چون مشغول فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام هستید و می‌خواهید بیشتر دیده شوید. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به شما راهکارهایی ارائه کنیم که با استفاده از آن ویو استوری را افزایش دهید.

استوری اینستاگرام

استوری‌های اینستاگرام به همان اندازه که جذاب و سرگرم‌کننده هستند، می‌توانند موجب افزایش تعامل شما با مخاطبان‌تان شود. ما پیش از این در بلاگ‌های متعددی درخصوص اهمیت افزایش تعامل با مخاطب مطالبی منتشر کرده‌ایم. با استفاده از استوری اینستاگرام علاوه بر اینکه می‌توانید آگاهی از برندتان را افزایش دهید، فروش بیشتری هم خواهید داشت. شاید برای شما باورپذیر نباشد که بتوانید با یک استوری ساده افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید. اما حقیقت دارد و باید به آن توجه کنید.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

1- برنامه‌ریزی داشته باشید 

اولین قدم برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام مشخص کردن اهداف کسب‌وکارتان است. مثل همه فعالیت‌هایی که در سوشال مدیا می‌کنید، اهداف شما باید مشخص باشند. استراتژی تولید محتوا برای استوری را بر اساس مهم‌ترین موارد کسب‌وکارتان بنویسید و آماده کنید. اگر نمی‌دانید منظور از اهداف و استراتژی چیست، موارد زیر را بررسی کنید.

  • ایجاد آگاهی از برند

ایجاد آگاهی از برند، به معنای معرفی درست و اصولی کاری‌ست که انجام می‌دهید. می‌توانید با استفاده از استوری‌ها به مخاطب خود نشان دهید که مشغول انجام چه کاری هستید و چه هدفی را دنبال می‌کنید. ما قبلا در بلاگی مجزا به شرح و تفصیل درمورد افزایش آگاهی از برند پرداخته‌ایم. مطالعه آن خالی از لطف نیست.

  • حفظ مخاطب

استوری‌های اینستاگرام فضای بسیار مناسبی برای برگرداندن مخاطب به پروفایل شماست. اگر قرار باشد این مخاطب تبدیل به مشتری شما شود، برگرداندن آن‌ها به پروفایل، موجب می‌شود به سایر محتواهای شما نیز نگاهی بیندازند. اگر این محتواها محصولات شما باشند که آن‌ها را برای فروش گذاشته‌اید، فکر نمی‌کنید این رجوع به پروفایل موجب خرید آن‌ها می‌شود؟

  • بهبود تعامل

برای حفظ و برقراری تعامل باید برنامه و استراتژی جداگانه‌ای داشته باشید. توجه کنید که یکی از آپشن‌هایی که برای برقراری تعامل با مخاطب دراختیار دارید، استوری اینستاگرام است. امکانات بسیار زیادی به استوری‌ اضافه شده است. کوئسشن باکس، گیف و استیکر، منشن و…

اگر از همه این امکانات به درستی استفاده شود، می‌توانید ارتباط خوبی با مخاطب خود برقرار کنید.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

 

2- محتوای استوری را با مارک تجاری‌تان منتشر کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش بازدید استوری اینستاگرام، انتشار محتوای آن با نام برندتان است. وقتی شما نام برند خود را در استوری‌ها درج کنید، اگر دیگران آن را کپی کنند یا اسکرین‌شات بگیرند، این شمایید که بیشتر دیده می‌شوید. اگر مردم این محتوا را در صفحات دیگر ببینند و جذب آن شوند، ممکن است سرچتان کنند تا به شما برسند.

همچنین باید توجه داشته باشید که دلیلی ندارد درمورد همه چیز استوری بگذارید. اقدام به انتشار محتوایی کنید که به کار شما مربوط است. استوری اینستاگرام باید تبدیل به امضای برند شما شود. این محتوا باید به گونه‌ای باشد که مخاطب انتظار دارد. بعد از مدتی فالوورهای شما متوجه می‌شوند محتوای استوری شما آموزشی است. یا همیشه کوئسشن باکس می‌گذارید و از آن‌ها سوال می‌پرسید. یا مناسبت‌های مختلف تقویم را به مردم اعلام می‌کنید. همه این موارد موجب می‌شود مخاطب به سبک استوری شما عادت کند و به آن علاقه نشان دهد. پس توصیه ما به شما این است که از هر دری سخن نگویید. یک خط فکری ساده داشته باشید و طبق همان عمل کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

همچنین یکی دیگر از مواردی که توصیه می‌کنیم به آن پایبند باشید، انتشار محتوای استوری با فرمت خاص است. وبسایت‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید استوری‌های جذاب بسازید. unfold, Storyluxe, Over, … همه این‌ها ابزارهایی هستند که کار شما را ساده‌تر می‌کنند. این نرم‌افزارها را نصب و از قالب‌های جذاب آماده آن‌ها استفاده کنید.

3- بازاریابی کنید

کانال‌های مختلفی برای بازاریابی محصولات‌تان وجود دارند. بازاریابی ایمیلی، پیامکی، کمپین‌های تبلیغاتی و…

اما استوری اینستاگرام هم یکی از کانال‌های خوب برای بازاریابی است. وقتی شما اقدام به معرفی محصولات خود در اینستاگرام کنید، بازدید آن‌ها را افزایش می‌دهید. این مرحله معمولا از نظر افراد دور می‌ماند. اما توجه به آن می‌تواند به شما کمک کند تا بیشتر دیده شوید. اگر درمورد محصولات خود در استوری اطلاع رسانی کنید، مخاطب را به سمت پایین قیف فروش سوق می‌دهید.

4- مسابقه برگزار کنید

مسابقه‌های اینستاگرامی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش بازدید و فالوور است. چه اشکالی دارد اگر این مسابقه‌ها را به استوری اینستاگرام منتقل کنید؟ می‌توانید یک سری سلسله استوری حاوی سوالات مربوط به کسب‌وکارتان آماده کنید. بعد از فالوورهای خود بخواهید به آن‌ها پاسخ دهند. درنهایت اعلام کنید که هرکس به سوالات بیشتری پاسخ درست بدهد، می‌تواند از شما تخفیف خرید محصول دریافت کند. یا می‌توانید یک محتوای خوب آماده کنید و از مردم بخواهید آن را استوری و شما را منشن کنند. فالوورهای آن‌ها وارد صفحه شما می‌شوند و اول از همه استوری‌تان را می‌بینند. آیا این کار موجب افزایش بازدید استوری اینستاگرام برای شما نمی‌شود؟

5- با برندهای دیگر همکاری کنید

مثل تبلیغات دادن به صفحات دیگر، همکاری با برندها می‌تواند بازدید صفحه شما را افزایش دهد. به این شکل از بازاریابی، بازاریابی تاثیرگذار می‌گویند. اینستاگرام هم فضایی برای اثرگذاری بیشتر است. پس چرا نباید از این فضا و امکانات استفاده کنیم؟ اگر اینستاگرام این فضا را در اختیار شما گذاشته که به مشتری و مخاطب خود دسترسی پیدا کنید، قدردان آن باشید. مشارکت‌های تجاری با سایر برندها می‌تواند فرصت زیادی برای کشف نام تجاری و محصولات شما، توسط افراد و مخاطبان جدید شود. چیزی که اینجا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، پیدا کردن مخاطبانی است که با ارزش برند شما همسو باشند و احتمال تبدیل شدنشان به مشتری بیشتر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با برندهایی همکاری کنید که به شما و کسب‌وکارتان مرتبط هستند.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

 

6- زمان‌بندی کنید

بله درست خواندید. زمان بندی کنید! استوری‌های اینستاگرام باید هدفمند و درست منتشر شوند. زمان‌ بندی آن‌ها می‌تواند موجب تاثیرگذاری بیشتر شود. چرا؟ چون مخاطب عادت می‌کند که راس ساعت خاصی، محتوای شما را ببیند. اگر این محتوا مناسب و جذاب باشد حتی ممکن است انتظار آن را هم بکشد! یکی دیگر از مزایایی که زمان بندی استوری اینستاگرام دارد، همیشه در صحنه و دسترس بودن است. می‌تواند کمی دشوار باشد که همیشه بخواهید با تلفن هوشمند خود اقدام به انتشار محتوا و استوری کنید. یا اصلا در بعضی از ساعات روز این امکان را به هر دلیلی نداشته باشید. اما اگر محتوا را از قبل برای انتشار زمان‌بندی کرده باشید، دیگر نگرانی نخواهید داشت.

ابزارهای زیادی برای زمان بندی محتوا وجود دارند. نوین هاب یکی از این ابزارهاست. با استفاده از این داشبورد هوشمند، شما می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. همانطور که قبلا گفتیم می‌توانید از قبل یک استراتژی و تقویم محتوایی داشته باشید. بعد محتواها را از قبل آماده و در این داشبورد بارگذاری کنید. می‌توانید تصور کنید که چه حجم زیادی از کارهای شما کم می‌شود؟ دیگر مجبور نیستید هرروز به این فکر کنید که قرار است چه محتوایی منتشر کنید.

 

امکانات دیگر نوین هاب:

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی به صورت یکجا
  • زمان‌بندی و انتشار محتوا
  • مدیریت کامنت‌ و دریافت خروجی از آن
  • آنالیز شبکه‌های اجتماعی
  • دریافت بهترین هشتگ‌ها برای کسب‌وکارتان

ارسال نظر