وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

10 راه برای افزایش فالوور اینستاگرم در سال 2021

افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2021

با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، یک الگوریتم فوق‌العاده هوشمند و هزاران اکانت خلاق، اینستاگرام پلتفرمی کاملا رقابتی برای شماست اگر به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2021 هستید.

اما نگران نباشید! در این پست از بلاگ نوین هاب دقیقا به شما خواهم گفت که چگونه برند خود را در اینستاگرام برجسته کنید و فالوورهای اکانتتان را افزایش دهید.

شما امسال باید هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر! با من تا انتهای این پست همراه باشید تا راه‌های افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2021 را با هم مرور کنیم.

10 راه برای افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2021

رشد اکانت اینستاگرام ممکن است مانند گذشته آسان نباشد. اما نکات و ترفندهای استراتژیکی وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

1. استفاده از ویدیو ریلز اینستاگرام

اگر در سال 2021 ویدیو ریلز منتشر نکنید، احتمالا فرصت بزرگی که برای بزرگ شدن برند و کسب‌و‌کارتان وجود دارد را، از دست خواهید داد.

ریلز (Reels) جدیدترین ویژگی ویدیویی اینستاگرام است که در نوار پایین صفحه فید قرار گرفته‌است. برای اطلاع بیشتر از ریلز این مقاله از نوین هاب را بخوانید: ریلز (Reels) اینستاگرام چیست؟ و از آن چگونه استفاده کنیم؟

ریلز اینستاگرام

اینستاگرام با قرار دادن ریلز در وسط نوار پایین فید، نشان داده که می‌خواهد تا کاربران در سال جدید بیشتر از این قابلیت استفاده کنند و ویدیوهای ریلز بیشتری بسازند و بین ریلزهای دیگر بچرخند.

شما می‌توانید ریلز را در تب جداگانه خود در پروفایل و همچنین در اکسپلور پیدا کنید.

ریلز اینستاگرام1

مثل تیک‌تاک ویدیوهای ریلز هم کاملا قابلیت وایرال شدن دارند. به جای اینکه کاربران فقط ریلز را از اکانت‌هایی که دنبال می‌کنند ببینند، می‌توانند ریلز را از همه اکانت‌ها مشاهده کنند. این کار می‌تواند بازی را به نفع اینستاگرام تغییر دهد.

ایده‌های خلاقانه زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آنها برای کسب‌و‌کار خود استفاده کنید. پس زودتر دست به کار شوید. استفاده از ریلز یکی از کلیدی‌ترین راه‌ها برای افزایش فالوور اینساگرام در سال 2021 است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by PELÉ NEWELL (@pelenewell)


2. سریال IGTV بسازید

یکی از پیش‌بینی‌های مارکترها برای سال 2020 این بود که ویدیوهای IGTV محبوب می‌شوند.

IGTV اینستاگرام

با شیوع کرونا و قرنطینه تعداد بیشتری از کاربران شبکه‌های اجتماعی برای سرگرم شدن به اینستاگرام آمدند. با دسترسی آسان کاربران به تب IGTV، جذب مخاطبان به ویدیوهای IGTV آسان‌تر از قبل است.

ایجاد یک مجموعه IGTV یک روش خلاقانه برای برقراری ارتباط با جامعه فالوورهایتان است و در عین حال شبکه گسترده‌تری برای دسترسی به مخاطبان جدید ایجاد می‌کند. IGTVها را به صورت سریالی بسازید تا مخاطبان منتظر محتوای شما باشند و با اشتیاق آن را دنبال کنند.

IGTV سریالی

اگر هنوز یک کانال IGTV ایجاد نکرده اید، 2021 زمان خوبی برای ورود به بازی است. به این فکر کنید که مخاطبان شما به چه ویدیویی با فرم طولانی‌تر علاقه‌مند هستند و شروع به ایجاد محتوا در این زمینه کنید.

تمام پست‌های اینستاگرامی خود را از قبل با نوین هاب  برنامه‌ریزی کنید. در تقویم محتوایی تمام محتوای برنامه ریزی شده خود را مشاهده کنید.

3. با میکرواینفلوئنسرها کار کنید

اگر می خواهید در سال 2021 مخاطبان جدیدی پیدا کنید، کار با تأثیرگذاران کوچک یا همان میکرواینفلوئنسرها یکی از بهترین راه‌هاست.

اگرچه ممکن است اکانت‌هایی با تیک‌ آبی و تعداد بالای فالوور وسوسه انگیز باشد، اما ممکن است این افراد بهترین انتخاب برای برند یا کسب‌و‌کار شما نباشند.

میکرواینفلوئنسر

بر اساس آخرین گزارش از Makerly  میکرواینفلوئنسرهایی با 10 هزار تا 100 هزار فالوور بهترین نرخ مشارکت و بازدید را در بین تاثیرگذاران در اینستاگرام دارند. از آنجا که میکرواینفلوئنسرها در مقیاس کوچکتر کار می‌کنند، تمایل دارند پست‌های تبلیغاتی کمتری داشته باشند و در حوزه‌های مشخصی فعالیت کنند.

4. محتوای معتبر و قابل اشتراک منتشر کنید

قدرت محتوای معتبر در اینستاگرام برای رشد فالوورهای شما بسیار زیاد است. و ما پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 2021 اهمیت آن بیشتر شود.

یکی از بهترین راه‌ها برای دسترسی به گروه بزرگتری از افراد ایجاد محتوای معتبر و قابل اشتراک است. اگر مخاطبان محتواهای شما را به اشتراک بگذارند؛ رشد سریع و چشمگیری خواهید داشت. فالوورهایتان می‌توانند پست‌های شما را در استوری به اشتراک بگذارند و یا به دوستانشان دایرکت کنند.

یکی از بهترین راه‌ها این است که از آنها بخواهید تا این کار را انجام دهند. ما در یکی از پست‌های نوین هاب از مخاطبان خواستیم تا پست ما را در استوری به اشتراک بگذارند و تصویر زیر نتیجه این درخواست است.

محتوای قابل اشتراک

وقتی شما با فالوورهایتان دوست باشید، آنها بدون اجبار و با میل خودشان محتوای شما را با دوستان خودشان به اشتراک می‌گذراند.

الگوریتم اینستاگرام، به پست‌هایی که کاربران دوست دارند؛ علاقه دارد. وقتی پست شما به اشتراک گذاشته می‌شود و تعامل زیادی با آن ایجاد می‌شود؛ احتمالا به راحتی به اکسپلور راه پیدا می‌کند و شما می‌توانید بدون صرف هزینه‌ای فالوورهای جدید به دست آورید.

وقت خود را برای فعال بودن در اینستاگرام اختصاص دهید. علاوه بر پاسخ به کامنت‌ها  دایرکت‌ها، تعامل با اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید و اکانت‌هایی که مخاطبان مشابه شما دارند فراموش نکنید. احتمال زیادی وجود دارد که فالوورهای آنها شما را چک کنند.

وقتی پستی را دیدید که واقعا آن را دوست دارید، حتما کامنت بگذارید. همچنین ممکن است نظر شما پین شود، و صدها نفر از فالوورهای بالقوه جدید آن را به راحتی مشاهده کنند.

نکته مهم: در کامنت‌ها خود را تبلیغ نکنید و نظر واقعی خود را بنویسید. این کار از نظر اینستاگرام مزاحمت و اسپمی شناخته می‌شود.

برقراری تعامل با اکانت‌های دیگر همچنین به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهد که شما با آنها ارتباط دارید. این به اکانت شما کمک می‌کند تا در پیشنهادهای فالو نشان داده شوید.

تعامل در اینستاگرام

5.  اینستاگرام را در شبکه‌های اجتماعی دیگر خود تبلیغ کنید

اگر به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2021 هستید، تبلیغ اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌تواند راه آسانی برای شما باشد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

با ورود به سال 2021 ما فکر می‌کنیم لینکدین، تلگرام و پینترست می‌توانند گزینه‌های خوبی برای تبلیغ پیج اینستاگرام شما باشند. شما می‌توانید لینک اینستاگرام را در بیو این شبکه‌های اجتماعی بگذارید و فالوورهای خود را به سمت اینستاگرام جذب کنید.

6. کپشن‌های طولانی‌تر بنویسید

کپشن‌های طولانی در سال 2020 خیلی محبوب بودند و این ترند در سال 2021 هم ادامه خواهد داشت. به خصوص با قابلیت جدید اینستاگرام که سرچ کلمات کلیدی است، نوشتن کپشن درست و طولانی بیش از پیش اهمیت خواهد داشت.

قبلا در اینستاگرام همه چیز در مورد تصاویر بود. زیبایی، عکاسی با کیفیت بالا و ویدیوهای چشمگیر برای برندها ضروری است. اما اکنون مخاطبان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما، برند و مأموریت شما هستند.

طبق تحقیقات FOHR  متوسط طول کپشن‌ها از سال 2016 دو برابر شده‌است.

کپشن طولانی اینستاگرام

اینفلوئنسرها برای اولین بار این ترند را استفاده کردند. کپشن‌های طولانی را در پست‌های خود به اشتراک گذاشتند تا ارتباط بهتری با فالورها برقرار کنند و اطلاعات بیشتری در اختیار آنها قرار دهند.

اما برندها نیز شروع به استفاده از این روند کردند. به ویژه هنگامی که می‌خواهند آگاهی را نسبت به محصول و خدماتشان، افزایش دهند.

 


وقتی از طریق پست‌های اینستاگرامی، اطلاعات بیشتری با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارید، جامعه قوی‌تر و بزرگتری ایجاد می‌کنید.

7. از ویدیو لایو غافل نشوید

ویدیو آینده اینستاگرام است! و شاید ویدیو لایو یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش مشارکت در سال 2021 برای شما باشد. لایو اینستاگرام در واقع یک ویدیو ادیت نشده و واقعیست و بهترین فرصت برای تعامل در لحظه با فالوورهای شماست.

به ویژه در سال 2020 و تغییر محل کار از شرکت به خانه، سیلی از ویدیوهای لایو را شاهد بودیم  احتمالا سال 2021 این روند ادامه خواهد داشت.

گزینه‌های محتوا برای لایو بی‌پایان هستند. شما می‌توانید میزبان نمایش‌های هفتگی، بازی‌ها و مسابقات، وبینارهای آنلاین، آموزش‌ها و موارد دیگر باشید.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که اینستاگرام ارائه داده‌است؛ امکان اضافه کردن سه مهمان به ویدیو لایو است. با این ویژگی جدید به نظر می‌‌رسد استفاده از لایو بیشتر از قبل ادامه داشته باشد.

لایو اینستاگرام 1

8. میم‌های جذاب بسازید

اولین دفعه که قصد داشتم برای اینستاگرام نوین هاب یک میم بسازم، با خودم کلنجار رفتم که این کار درستی است که برای برندی که محتوای طنز ندارد و سرگرم کننده نیست، میم بسازیم. اما دل را به دریا زدم و نتیجه کار بد هم از آب در نیامد و میمی که ساختیم به اشتراک گذاشته شد.

برندها به قدرت میم‌های هوشمندانه اینستاگرام پی برده‌اند، به ویژه هنگامی که صحبت از ایجاد هویت برند، علاقه به محصول و جذب فالوور بیشتر می‌شود. در حقیقت، میم‌ها به یکی از روش‌های اصلی ارتباط آنلاین تبدیل شده‌اند، به طوری که 55٪ از افراد 13-35 ساله هر هفته آنها را برای دوستانشان ارسال می‌کنند.

9. با برندهای قوی، همکاری کنید

قدرت یک همکاری یا یک کمپین بازاریابی مشترک برای برند شما بسیار زیاد است. این روش به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین راه ها برای افزایش فالوورها در اینستاگرام شده‌است. همکاری با مشاغل و برندهای همفکر شما، اکانتتان را به مخاطبان جدید معرفی می‌کند.
بنابراین هنگامی که یک کاربر اینستاگرام با یک کمپین بازاریابی مشترک، پروفایل شما را کشف می‌کند، اگر به محتوای شما علاقه‌مند شود، دکمه فالو را می‌زند.

در این پست همکاری دیجی‌کالا و اسنوا را می‌بینیم.

10. هشتگ مخصوص برای برند بسازید

هشتگ‌های مخصوص برند یک روش عالی برای کمک به رشد برند و کسب‌وکار شما، پیدا کردن محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و جذب فالوورهای جدید است.

هشتگ مخصوص برند، هشتگی است که مختص برند شماست. این کار می‌تواند به سادگی نام شرکت، عنوان یا نام یکی از محصولات، رویدادها یا کمپین‌های شما باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره هشتگ مخصوص برند این مقاله از نوین هاب را بخوانید: هشتگ مخصوص برند

شما می‌توانید از مخاطبان خود بخواهید از این هشتگ برای برنده شدن در مسابقه استفاده کنند، مثل کاری که ما در نوین هاب برای کمپین #ایموجی_من انجام دادیم.

3 نظر