وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

باورهای غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم آن| 8 باور غلط درباره الگوریتم اینستاگرام

باورهای غلط درباره الگوریتم اینستاگرام

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام هنوز برای بسیاری از کاربران اینستاگرام یک رمز و راز است. اما اینستاگرام اخیرا پاسخ‌هایی برای روشن شدن باورهای غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم آن ارائه داده است.

حتی اگر به نظر برخی پیش پا افتاده باشد، آگاهی از الگوریتم و درک نحوه کار آن بسیار مهم است. به خصوص اگر که بخواهید از فعالیت‌های بازاریابی خود در اینستاگرام به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنید.

اگر می‌خواهید از الگوریتم 2020 اینستاگرام بیشتر بدانید این مقاله از نوین هاب را بخوانید.

 باورهای غلط درباره اینستاگرام و الگوریتم آن

1) تبدیل اکانت اینستاگرام به اکانت بیزینسی میزان Reach را کاهش می‌دهد

تبدیل اکانت شما به اکانت بیزینسی تاثیری در میزان Reach شما نخواهد داشت. اگر شما قصد تعویض اکانت از شخصی به بیزینسی دارید، نگران نباشید.

حتی اگر بارها و بارها بین یک حساب کاربری شخصی و بیزینسی جابجا شوید، تأثیری در میزان Reach شما نخواهد داشت. این مسئله به این دلیل است که اینستاگرام فعالیت‌های شما را می‌بیند و از آنچه انجام می‌دهید کاملا آگاه است.

برخی از کاربران هنگامی که نتایج خوبی با اکانت بیزینسی کسب نمی‌کنند، به اکانت شخصی برمی‌گردند. باور کنید نیاز به این کار نیست و اینستاگرام حساسیتی نسبت به نوع اکانت شما ندارد؛ بلکه نوع فعالیت شما برایش اهمیت دارد.

دانستن این نکته حائز اهمیت است که مزیت اصلی اکانت بیزینسی آنالیز اینستاگرام است. اگر شما از اکانت بیزینسی به اانت شخصی برگردید؛ تمام اطلاعات آنالیز شما از بین می‌رود.

نتیجه‌گیری: با اکانت‌های بیزینسی و شخصی به یک اندازه شکل می‌شوند و دارای ارزش یکسانی هستند. دسترسی (Reach) شما فقط به این دلیل که به پروفایل بیزینسی خود رفته‌اید، کاهش نمی‌یابد.

باورهای غلط درباره اینستاگرام 4

2) شادوبن شدن Shadowbanning

شادوبن شدن باور غلط است و وجود ندارد. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت اینستاگرام از قصد کاری برای شادوبن شدن انجام نمی‌دهد. مدیران اینستاگرام می‌گویند: «پست‌های کاربران برای استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها و یا فعالیت‌های زیاد، از دید دیگران پنهان نمی‌شود.»

با این حال، برخی از فعالیت‌ها ممکن است اکانت شما را برای مدتی ممنوع کنند، به عنوان مثال لایک کردن زیاد، یا فالو کردن بسیاری از اکانت‌ها در مدت زمان کوتاه. اما هدف از این کار خلاص شدن از شر ربات‌ها و ممنوع کردن اکانت‌هایی است که از چنین شیوه‌هایی استفاده می‌کنند.

نتیجه گیری: شادوبن شدن واقعی نیست. با این حال، ممکن است برخی از فعالیت‌ها برای کاربر ممنوع باشد.

3) ویدیو بهتر از عکس دیده می‌شود

به گفته مدیران اینستاگرام، استفاده از محتواهای خاص تاثیری در دیده‌شدن آنها ندارد. مثلا استفاده از ویدیو برتری خاصی نسبت به عکس ندارد.

استفاده بیشتر از استوری، آی جی تی وی، استیکرهای استوری و… هیچ مزیتی محسوب نمی‌شود. اینستاگرام هیچ محتوای مورد علاقه‌ای ندارد.

آیا به این معنی است که حالا استفاده از همه امکانات اینستاگرام را کنار بگذاریم و فقط عکس ارسال کنیم؟ نه واقعا. دو دلیل اصلی برای انتشار انواع مختلف محتوا وجود دارد:

مردم هنگام استفاده از محتوا ترجیحات مختلفی دارند. برخی افراد ویدیوها یا استوری‌های اینستاگرام را ترجیح می‌دهند، در حالی که دیگران فقط از عکس لذت می‌برند. برای جلب نظر همه فالوورهای خود (و همچنین به دست آوردن فالوررهای جدید!) و نشان دادن آنچه آنها دوست دارند و آنچه انتظار دارند، محتوای منتشر شده شما در اینستاگرام باید تنوع داشته باشد.

اما دید شما نیز مهم است. چرا؟ همانطور که احتمالا می‌دانید، تولید یک ویدیوی جالب و با کیفیت بیشتر از ارسال (و حتی ویرایش) عکس زمان‌ می‌برد. شما همیشه باید در نظر داشته باشید که چقدر زمان می‌توانید صرف تولید محتوای اینستاگرام خود کنید و با در نظر گرفتن کیفیت بالای قطعه نهایی و میزان زمان و توان خودتان، محتوا منتشر کنید.

نتیجه گیری:انواع مختلف محتوای اینستاگرام، مزیتی نسبت به یکدیگر ندارند. و باید با توجه به سلیقه مخاطب و توانایی خودتان، نوع محتوا را برای انتشار انتخاب کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

باور غلط درباره الگوریتم اینستاگرام 3

4) ترتیب زمانی انتشار پست‌ها به فید اینستاگرم برمی‌گردد

ساده بگوییم: اتفاق نمی افتد! مطابق آنچه اینستاگرام اخیراً اعلام کرده است ، ترتیب زمانی برنمی گردد ، ب خصوص در آینده نزدیک.

اگرچه شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه امکان تغییر بین ترتیب زمانی و الگوریتم جدید برای کاربران وجود دارد. اینستاگرام این موضوع را تکذیب کرد و گفت که هیچ برنامه‌ای برای معرفی مجدد ترتیب زمانی انجام ندارد.

نتیجه گیری: ترتیب زمانی به این زودی‌ها به فیدهای ما باز نخواهد گشت.

5) خرید لایک و فالوور راهی عالی برای بهبود عملکرد کلی اینستاگرام است

قطعا درست نیست!  این کار یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می‌توانید مرتکب شوید. اگرچه به نظر واضح است که نباید این کار را بکنید، اما برای بسیاری از کاربران هنوز پیج با فالوور بالا و یا فالوور و لایک و کامنت فیک می‌خرند.

اگر با خوشحالی و اشتیاق مشغول خرید لایک یا فالوور هستید، باید دست از این کار بردارید. اینستاگرام می‌داند چه کاری انجام می‌دهید و می‌داند که تقلب می‌کنید.

اینستاگرام این رفتارها را تشخیص می‌دهد و برای انجام این کار شما را جریمه خواهد کرد. چرا؟ جدیدترین سیاست اینستاگرام، به حداقل رساندن و خلاص شدن از شر چنین فعالیت‌هایی (و همچنین استفاده از ربات‌ها) است. بنابراین باید در این مورد بسیار مراقب باشید، بیش از هر زمان دیگری.

نتیجه‌گیری: خرید لایک، فالوور و یا پیج با فالوور بالا، بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانید در اینستاگرام انجام دهید.

6) تعامل و مشارکت گروهی جواب می‌دهد

تعامل گروهی به این معنی است که شما و چند پیج مشابه یا با چند پیج از دوستانتان، به صورت هماهنگ، تمام پست‌های یکدیگر را لایک می‌کنید، کامنت می‌گذارید، سیو می‌کنید و… .

باور کنید، اینستاگرام باهوش‌تر از این حرف‌هاست و تعامل تقلبی و فیک را متوجه می‌شود. پس بهتر است به جای راه میانبر گشتن برای موفقیت در اینستاگرام، از راه سالم و ارگانیک پیج خود را رشد دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

نتیجه‌گیری: الگوریتم اینستاگرام تعامل و مشارکت جعلی را شناسایی می‌کند و آن را محاسبه نمی‌کند.

باورهای غلط درباره الگوریتم اینستاگرام 2

7) 30 دقیقه اول ارسال پست از اهمیت بیشتری برخوردار است

این باوری است که اکثر بازاریابان فعال در اینستاگرام دارند. اما به گفته مدیران اینستاگرام، هیچ پستی به دلیل مشارکت بالا در 30 دقیقه اول برای الگوریتم اهمیت ندارد.
در طی سالهای اخیر شایعه بزرگی بوده‌است که اینستاگرام سرانجام جواب آن را داده‌است. پست‌ها توسط الگوریتم اولویت بندی نمی‌شوند فقط به این دلیل که در 30 دقیقه اول بیشتر تعامل داشتند.
الگوریتم همچنان محتوای شما را در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که به طور منظم با محتوای شما درگیر می‌شوند. این بدان معناست که حتی پس از 30 دقیقه اول ارسال، همچنان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

نتیجه‌گیری: ساعت‌های اولیه با بقیه ساعات برای اینستاگرام اهمیتی ندارد و ممکن است یکی از پست‌های شما چند روز بعد از انتشار بیشتر از قبل دیده شود.
باورهای غلط درباره اینستاگرام 5

8) کامنت‌های کوتاه در اینستاگرام محاسبه نمی‌شوند

یکی از قدیمی‌ترین باورها در مورد الگوریتم اینستاگرام این است که کامنت‌های کمتر از 3 کلمه محاسبه نمی‌شود. اما واقعیت این است که همه کامنت‌ها در نظر گرفته می‌شوند، حتی اگر فقط شامل یک یا دو ایموجی باشند.

کامنت‌ها یک شاخص مهم تعامل برای الگوریتم اینستاگرام است. بنابراین با توجه به این نکته، بهتر است به طور منظم به کامنت‌های پیج خود پاسخ دهید.

پاسخ‌گویی نه تنها مکالمات را در پست‌های شما فعال نگه می‌دارد، بلکه به مخاطبان شما نشان می‌دهد که به آنهاگوش می‌دهید و این می‌تواند برای افزایش تعامل عالی باشد.

نتیجه‌گیری: همه کامنت‌های پست‌های شما حتی اگر فقط شامل یک ایموجی باشد، محاسبه خواهند شد.

باورهای غلط درباره الگوریتم اینستاگرام 1

ارسال نظر