وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تعرفه‌ تولید محتوا بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

تعرفه تولید محتوا

تعرفه تولید محتوا بر چه اساسی تعیین می‌شود؟ چگونه باید به عنوان یک تولیدکننده محتوا برای پروژه‌های بازاریابی به کارفرما قیمت اعلام کنم؟

این‌ها سوالاتی است که اگر به تازگی کارتان را در زمینه تولید محتوا شروع کرده باشید، از خود می‌پرسید. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است درمورد اینکه هزینه تولید محتوا بر چه اساسی تعیین می‌شود بخوانیم و یاد بگیریم. همراه ما باشید.

 

تعرفه تولید محتوا بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

پارامترهای متفاوتی برای تعیین قیمت یک محتوا وجود دارد. به طور کلی، ما برای یک کسب‌وکار انواع مختلفی از محتوا را تولید می‌کنیم. محتوای تصویری، متنی، ویدیویی و… اما نکته مهم اینجاست که یک محتوا، برای اثربخش‌تر بودن، نیازمند این است که خلاقانه باشد. اگر به تازگی وارد این عرصه شده‌اید، اول از همه باید یاد بگیرید که خلاقانه بنویسید. اگر نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید، ما قبلا در پستی مجزا به این موضوع پرداخته‌ایم. مطالعه مطلب زیر خالی از لطف نیست:

بیشتر بخوانید: تولید محتوا خلاقانه برای یک کسب‌وکار 

 

یکی از پارامترهای اصلی تعیین هزینه تولید محتوا، کیفیت آن است. محتوای باکیفیت محتوایی است که نرخ کلیک بالایی داشته باشد. یعنی آنقدر جذاب باشد و مفهوم را به خوبی برساند که مخاطب به مطالعه و یا دیدن همه آن علاقه نشان دهد. هر کاربر و مخاطبی، با اهداف و مقاصد گوناگونی اقدام به سرچ پیرامون یک موضوع می‌کند. اما چه عاملی موجب می‌شود که مخاطب اقدام به کلیک روی محتوای شما بکند؟ کیفیت! تیتر جذاب!

 

هزینه تولید محتوا متنی

یکی از انواع محتوا، متن است. متن می‌تواند در قالب‌های متفاوتی تولید و عرضه شود. بلاگ پست، رپورتاژهای خبری، کپشن شبکه‌های اجتماعی و…

هرکدام از این قالب‌ها خلاقیت خاصی را می‌طلبد. مسلما اگر قرار باشد به عنوان نویسنده بلاگ پست، اقدام به نوشتن مطلب بکنید، مهارت‌هایی که بدان نیاز دارید متفاوت از زمانی خواهد بود که قرار است به عنوان یک کپی رایتر اقدام به نوشتن توییت بکنید.

یکی دیگر از پارامترهایی که تعرفه تولید محتوا را تعیین می‌کند تجربه نویسنده است. به هر حال یک نویسنده تازه‌کار با کسی که سال‌هاست این کار را انجام می‌دهد متفاوت است. تفاوت این دو نفر در شیوه نگارش، پختگی کلام و میزان اثربخشی محتوا قابل مشاهده است. اگر شما خودتان را جای مخاطب بگذارید، می‌توانید متوجه تفاوت شیوه نگارش و ادبیات یک نویسنده پخته با نویسنده خام شوید. این از بدیهیات است. به همین دلیل یکی از پارامترهای تعیین کننده تعرفه است.

پارامتر بعدی، اندازه طول متن است. نگارش یک مقاله 1500 کاراکتری با کپشن اینستاگرام متفاوت است. شما خودتان را جای یک نویسنده بگذارید. نگارش کدام یک از این دو گزینه زحمت بیشتری را می‌طلبد؟

اما رقمی که برای این کار تعیین می‌شود، تقریبا بین 30 تا 60 تومان به ازای هر کلمه متغیر است. دقت کنید که این رقم در سال 1400 پذیرفته شده و قابل قبول است. علت اینکه این نرخ در یک بازه عددی تعریف شده هم پارامترهایی است که بیان کردیم. حتی ممکن است بر اساس تجربه نویسنده و کیفیت قلم او، این رقم بیشتر از این هم اعلام شود.

پارامترهای تعیین کننده تعرفه محتوا متنی

1- کیفیت متن

2-  تجربه نویسنده

3- رعایت استانداردهای سئو

4- رعایت نکات نگارشی و ویرایشی

5- میزان کارآمدی محتوا برای سفارش‌دهنده

تعرفه‌های محتوا متنی

محتوا وب فارسی به ازای هر کلمه: 30 تا 60 تومان

توضیح محصول برای وب فارسی به ازای هر کلمه: 60 تا 70 تومان

محتوا متنی برای اینستاگرام به ازای هر کلمه: 60 تا 70 تومان

محتوا انگلیسی به ازای هر کلمه: 110 تا 150 تومان

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

ترجمه محتوا از فارسی به انگلیسی به ازای هر کلمه: 100 تا 120 تومان

ترجمه محتوا از انگلیسی به فارسی به ازای هر کلمه: 80 تا 100 تومان

 

هزینه تولید محتوا تصویری

محتوا تصویری همانطور که از نام آن مشخص است، به عکس گفته می‌شود. در بازاریابی دیجیتالی امروز، می‌توان عکاس‌ها و طراح‌های گرافیکی را هم یک تولیدکننده محتوا قلمداد کرد. چراکه آن‌ها با استفاده از المان‌های بصری، می‌توانند مخاطب را ترغیب به خرید محصول یا استفاده از خدمات کنند. تعرفه محتوا تصویری توسط عکاس، معمولا به ازای هر شات تعیین می‌شود. محتوای تصویری گران‌تر از محتوای متنی است و علت این موضوع هم دلایل متعددی دارد. تجربه عکاس، کیفیت تصویری که به شما ارائه می‌کند، پرسونال برند عکاس و میزان شهرت او، ادیت‌هایی که روی تصویر انجام می‌شود و…

بخوانید: پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

 

باید به شما بگوییم که محتوا تصویری قیمت ثابتی ندارد و این فاکتورها هستند که هزینه نهایی را تعیین می‌کنند. ممکن است یک عکاس به ازای هر شات 50 هزار تومان قیمت بگذارد و عکاس دیگری به ازای همان شات‌ها مبلغ 500 هزار تومان و حتی بیشتر درخواست کند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که به عنوان یک کارفرما بهتر است گارد خود را درباره این موضوع، زمین بگذارید. محتوای تصویری یک اثر هنری است و قیمت گذاشتن روی اثر هنری، کار هر کسی نیست. به همین دلیل، اگر سراغ یک عکاس یا طراح گرافیک مشهور و نام‌آشنا رفتید، بهتر است چانه‌زنی را کنار بگذارید. اجازه دهید نتیجه شما را شگفت‌زده کند، همین.

 

هزینه تولید محتوا ویدیویی

محتوای ویدیویی یکی از تازه‌ترین اشکال بازاریابی است که جای بحثی روی میزان اثربخشی آن نیست. محتوای ویدیویی برای شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند و تاثیر به‌سزایی روی مخاطب دارند. می‌توان گفت یکی از اثربخش‌ترین انواع محتوا است. به دلیل همین ارزش، گران‌ترین شکل محتوا هم قلمداد می‌شود.

انواع محتوای ویدیویی

1- ویدیوهای زنده و Live stream

2- وبینار

3- ویدیو‌های آموزشی

4- ویدیو معرفی محصول

5- ویدیو بررسی محصول

6- ویدیو موشن گرافیک

 

تعرفه هرکدام از این‌ها بر اساس پارامترهای متفاوتی تعیین می‌شود و نمی‌توان قیمت ثابتی روی این جنس از محتوا گذاشت. تعرفه نهایی بسته به کسی که ویدیو را تهیه و تدوین می‌کند دارد.

 

درنهایت

بازاریابی محتوایی یکی از کارآمدترین اشکال بازاریابی است. این روزها و با رشد شبکه‌های اجتماعی، بازار این کسب‌وکار بسیار داغ است. ما در این پست سعی کردیم، تا حد قابل قبولی درمورد نحوه قیمت‌گذاری روی انواع محتوا حرف بزنیم. اگر قرار است به عنوان مالک یک کسب‌وکار با یک تولیدکننده محتوا، به هر شکلی، همکاری کنید، توجه داشته باشید که اهمیت محتوا برای کسب‌وکار شما بسیار بالاست. به همین دلیل تاکید داریم که ارش این کار را دست کم نگیرید و با تولیدکننده وارد بحث و جدل نشوید. اجازه دهید با ارزشی که شما به آن‌ها می‌بخشید، یک نتیجه حرفه‌ای و قابل قبول دریافت کنید.

 

ارسال نظر