وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه از کلاب هاوس برای بازاریابی استفاده کنیم؟

کلاب هاوس به محض رونمایی طرفداران خود را پیدا کرد. ما قبلا در بلاگی مجزا درمورد اینکه کلاب هاوس چیست و چگونه می‌توان دعوت‌نامه‌اش را دریافت کرد، بلاگی منتشر کرده‌ایم. کلاب هاوس این امکان را برای کاربران و برندها فراهم کرده که به مخاطبین تازه دسترسی پیدا کنند. این فضا برای ارتباط‌سازی بسیار مناسب است. در این پست از بلاگ نوین هاب می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه می‌توان در کلاب هاوس بازاریابی کرد.

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی مبتنی بر مکالمات صوتی است. در این شبکه اجتماعی شما می‌توانید با دیگران از طریق مکالمه صوتی ارتباط برقرار کنید. میتوانید در این مکالمات، هم گوینده باشید و هم صرفا یک شنونده.

کلاب هاوس

1- نام تجاری برند خود را بهینه کنید

بیوگرافی شما در کلاب هاوس معرف کاری‌ست که انجام می‌دهید. به همین دلیل تمرکز و توجه روی آن اهمیت بسیار زیادی دارد. خوب است که به تخصص خود در بیو اشاره کنید. درمورد اینکه چه کسی هستید و چه کاری می‌کنید صادق باشید. سعی کنید با توضیحاتی که در بیو خود می‌آورید به دیگران نشان دهید که چه کمکی از دست شما برای آن‌ها برمی‌آید. اگر از کلمات کلیدی در بیو استفاده کنید می‌توانید بیشتر هم دیده شوید.

2- به اتاق‌های گفت‌وگوی مرتبط با کسب‌وکار خود بپیوندید

وقتی در روم‌های مرتبط با کسب‌وکار خود شرکت کنید، بیشتر دیده می‌شوید. اگر فعال باشید می‌توانید از امکانات کلاب هاوس به نفع خودتان استفاده کنید. ساده‌ترین راه برای ایجاد شناخت و آگاهی از برند در این شبکه اجتماعی فقط حرف زدن و فعالیت است. از اتاق‌های گفت‌وگو استفاده کنید. البته برای افزایش آگاهی از برند، صرفا صحبت کردن کافی نیست. از اینکه مطالب خوبی برای ارائه کردن دارید اطمینان حاصل کنید. ممکن است در این مسیر وسوسه شوید که به اتاق‌های گفت‌وگوی شلوغ بپیوندید. اما حقیقت این است که اتاق‌های کوچکتر قابلیت بیشتری برای دیده شدن به شما می‌دهند.

3- از امکانات کلاب هاوس استفاده کنید

برای تشکیل اتاق‌های گفت‌وگو سه راه پیش پای شماست:

  • اتاق‌های گفت‌وگوی “open” : پیوستن به این اتاق‌ها برای عموم آزاد است.
  • اتاق‌های گفت‌وگوی “social” : فقط کاربرانی که آن‌ها را دنبال می‌کنید می‌توانند وارد این اتاق‌ها شوند.
  • اتاق‌های گفت‌وگوی “closed” : فقط کاربرانی که شما تعیین می‌کنید، می‌توانند وارد این اتاق‌ها شوند.

کلاب هاوس

 

توجه به این نکته ضروری است که اگر می‌خواهید آمار بازدید اتاق‌‌های گفت‌وگوی شما بالا برود، باید آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگری که دارید پروموت کنید. مثلا می‌توانید در قالب یک استوری به دنبال‌کننده‌های خود در اینستاگرام اعلام کنید که قرار است درمورد یک موضوع خاص صحبت کنید. و از آن‌ها درخواست کنید که اگر این موضوع موردعلاقه آن‌هاست، حتما به شما بپیوندند.

4- برای بیشتر دیده شدن با دیگران همکاری کنید

یکی از اصلی‌ترین راه‌های بیشتر دیده شدن در کلاب هاوس همکاری با دیگران است. توجه داشته باشید اینکه شما همزمان با دو نفر دیگر درمورد یک موضوع خاص صحبت کنید، خیلی هیجان‌انگیزتر از آن است که متکلم وحده یک اتاق گفت‌وگو باشید. این یکی از نکته‌های جالب توجه در لینکدین است که شما می‌توانید با مدیران برندهای دیگر ارتباط برقرار کنید. همچنین دنبال‌کننده‌های آن‌ها می‌توانند به شما بپیوندند.

آیا می‌توان با استفاده از این نرم‌افزار درآمدزایی کرد؟

همانطور که پیش از این گفتیم، شما می‌توانید با استفاده از این شبکه اجتماعی برند خود را به دیگران معرفی کنید و بیشتر دیده شوید. اما اینکه بتوانید از طریق این شبکه اجتماعی به درآمد برسید، کاملا بستگی به شما و ایده‌هایی که ارائه می‌کنید دارد. برای مثال اگر روان‌شناس یا مشاور هستید، می‌توانید کارگاه‌های آموزشی خود را در کلاب هاوس برگزار کنید. یا جلسات مشاوره‌ای آنلاین خود را به این شبکه اجتماعی منتقل کنید.

یا اگر معلم هستید، می‌توانید کلاس‌های رفع اشکال یا پرسش و پاسخ در خوصوص یک موضوع خاص را به کلاب هاوس منتقل کنید و از دانشجویان و دانش‌آموزان خود بخواهید که به شما بپیوندند. این شبکه اجتماعی مستعد برگزاری دوره‌های آموزشی است. حتما از این پتانسیل استفاده کنید.

کلاب هاوس

استراتژی بازاریابی در کلاب هاوس

مثل هر شبکه اجتماعی دیگری، فعالیت در کلاب هاوس هم به استراتژی نیاز دارد. اما چگونه باید این استراتژی را طراحی کنید؟

1- هدف داشته باشید

قرار نیست چون این شبکه اجتماعی به تازگی رونمایی شده، حتما در آن حضور داشته باشید. این که فقط باشید اهمیت خاصی ندارد. اینکه چگونه عمل می‌کنید مهم است. به همین دلیل باید برای خود هدف مشخصی را تعیین کنید. قصد شما از فعالیت در این شبکه اجتماعی چیست؟ چرا می‌خواهید در کلاب هاوس به بازاریابی بپردازید؟ آیا مخاطبین شما با این شبکه اجتماعی آشنا و در آن فعال هستند؟ نمی‌توانید در اتاق‌های گفت‌وگو فقط درمورد خود و برندتان حرف بزنید. این برای مردم کسل‌کننده خواهد بود. همچنین توجه به این نکته ضروری است که کلاب هاوس فقط برپایه مکالمات زنده بنا شده است. پس شما نمی‌توانید با ویدئو و تصویر توجه دیگران را به خود جلب کنید. این به معنای آن است که باید محتوای جذابی برای دیگران آماده کنید. آنقدر جذاب که بخواهند وارد اتاق‌های گفت‌وگوی شما شوند و از مطالب شما استفاده کنند و از همه مهم‌تر اینکه آنجا بمانند و اتاق را ترک نکنند!

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

2- با مخاطب ارتباط برقرار کنید

رشد در تمام شبکه‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی با چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب دارد. اینکه شما چگونه این ارتباط را حفظ می‌کنید هم در مرحله دوم قرار می‌گیرد. کلاب هاوس به خوبی این امکان را فراهم کرده که با مخاطب خود ارتباط مستقیم برقرار کنید. می‌توانید به راحتی نقد و انتقادات آن‌ها را بشنوید و درصدد برطرف کردن آن‌ بربیایید. البته نباید همه تمرکز خود را به روی برقراری تعامل با مخاطب بگذارید. چون بقیه افرادی که قصد استفاده از محتوای آموزشی شما را دارند، از دست خواهید داد.

 

3- قبل از آنکه گرداننده شوید کاربر باشید

این نکته بسیار مهم است. قبل از آنکه بخواهید مدیریت یک اتاق گفت‌وگو را به عهده بگیرید، کاربر کلاب هاوس باشید. این نرم‌افزار را نصب کنید، وارد اتاق‌های گفت‌وگوی دیگران شوید تا کار با آن را یاد بگیرید. آشنایی با فضای کلاب هاوس می‌تواند به شما کمک کند که به عنوان گرداننده یک اتاق گفت‌وگو روی همه چیز کنترل و تسلط داشته باشید.

4- فعالیت خود را آنالیز کنید

اگر فعالیت خود را مورد ارزیابی قرار ندهید، نمی‌توانید متوجه شوید که استراتژی شما درست بوده یا نه. آنالیز شبکه‌های اجتماعی یکی از اساسی‌ترین اصولی‌ست که باید رعایت کنید. در کلاب هاوس می‌توانید نرخ مشارکت و تعداد کاربرانی که در اتاق‌های گفت‌وگوی شما فعال هستند را بررسی کنید. میزان مکالمات و تعاملی که در اتاق‌های گفت‌وگوی شما برگزار می‌شود را بررسی کنید.

5- تقویم محتوا داشته باشید

درست است. تقویم محتوایی داشته باشید! حتی برای کلاب هاوس. اگر قرار است فعالیت شما به صورت مستمر باشد باید برای آن برنامه‌ریزی درستی داشته باشید. یک تقویم از تمام نکات و مباحثی که می‌توانید در خصوص آن حرف بزنید، آماده کنید و طبق آن پیش بروید.

اگر قرار باشد سر در گم باشید و خودتان هم ندانید که قرار است در مورد چه موضوعی حرف بزنید، مخاطب را از دست خواهید داد. پس مطالب را از قبل جمع‌آوری کنید و برای هرکدام زمان مشخصی درنظر بگیرید. اگر قصد دارید بدانید چرا تصویر آیکن کلاب هاوس تغییر می‌کند به آدرس صفحه مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

درنهایت

بازارایابی کلاب هاوس مستلزم آن است که شما نسبت به کاری که قرار است انجام دهید آگاه باشید و به همه موارد تسلط کافی داشته باشید. همچنین باید یک استراتژی درست و اصولی برای آن طراحی کنید. کلاب هاوس هم مثل سایر شبکه‌های اجتماعی فضای بسیار خوبی برای رشد در اختیار شما می‌گذارد. به شرطی که بدانید چگونه باید از این امکانات و شرایط استفاده کنید. شما برای اینکه در کلاب هاوس به بازارایابی و مارکتینگ برند خود بپردازید، اول از همه باید بررسی کنید که اصلا آیا این نرم‌افزار ارزش وقت گذاشتن و پرداختن دارد یا نه؟ بعد فعالیت خود را شروع کنید.

 

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا و یک‌پارچه مدیریت کنید. از ویژگی‌ها و امکاناتی که این پلتفرم هوشمند در اختیار شما می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این پلتفرم امکانات بسیار گسترده‌ای درخصوص مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کسب‌وکار خود را در فضای مجازی رونق بخشید.

 

 

 

ارسال نظر