وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

مزایا استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام (10 مزیت استفاده از اینستاگرام برای توسعه کسب‌وکار)

اکانت بیزینسی

اگر شما به عنوان یک کارآفرین یا یک کسب‌وکار کوچک مشغول فعالیت هستید باید استفاده از شبکه‌های مجازی را جدی بگیرید. ممکن است این نوع از بازاریابی را خیلی جدی نگیرید. اما حقیقت امر این است که استفاده از سوشال مدیا برای توسعه کسب‌وکار شما بسیار ضروری است. اینستاگرام در سال 2016 از قابلیت بیزینس اکانت خود رونمایی کرد. اکانت بیزینسی اینستاگرام مزایای بسیار زیادی برای توسعه کسب‌وکار دارد. ما قبلا در بلاگی مجزا به نحوه بیزینسی کردن اکانت اینستاگرام پرداخته‌ایم. اگر احتیاج به آموزش آن دارید این بلاگ را از دست ندهید.

در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به مزایای اکانت بیزینسی اینستاگرام و تاثیر آن بر رشد کسب‌وکار شما بپردازیم.

مزایا استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام

1- دسترسی راحت‌تر مشتری به شما

با استفاده اکانت بیزینسی این امکان را دارید که اطلاعات تماس خود را برای مشتریان احتمالی و یا مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. اکانت بیزینسی این امکان را به شما می‌دهد که ایمیل یا شماره تماس خود را به اکانت اضافه کنید، تا مردم با کلیک بر روی آن بتوانند به صورت مستقیم با شما ارتباط داشته باشند.

بیزینس

2- دسترسی به آنالیز 

اینستاگرام قابلیت آنالیز را مدتی پیش اضافه کرده. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به نحوه کارکرد محتوا خود نظارت داشته باشید و رفتار خود را آنالیز کنید. البته این داده‌ها در بازه‌های زمانی طولانی‌تر خیلی دقیق عمل نمی‌کنند. به همین دلیل است که استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی موثر خواهد بود. در این قسمت می‌توانید محبوب‌ترین پست‌های خود را مشاهده کنید. ببینید دنبال‌کننده‌های شما در چه ساعاتی از شبانه‌روز آنلاین بوده‌اند. علاوه بر این‌ها اطلاعات خوبی از جنسیت دنبال‌کنندگانتان، شهری که از آن بیشترین فالوور را دارید و گروه سنی آن‌ها به دست آورید. این اطلاعات برای محتواهای بعدی که ممکن است تولید کنید بسیار موثر خواهند بود. همچنین می‌توانید آنالیز یک پست را به صورت جداگانه بررسی کنید.

بیزینس اکانت

3- قابلیت مشخص کردن نوع کسب‌وکار

می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید. سپس کتگوری و دسته‌بندی نوع کسب‌وکارتان را در آن اضافه کنید. این دسته‌بندی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بیشتر از قبل دیده شوید. مردم کسب‌وکار موردعلاقه‌‌شان را پیدا و اقدام به فالوو کردن آن می‌کنند. اگر کتگوری بیزینس خود را به پروفایلتان اضافه کنید، احتمال و شانس اینکه مشتریان و مخاطبان واقعی خود را زودتر پیدا کنید، بالا می‌رود.

بیزینس

4- اضافه کردن لینک به استوری

اگر اکانت شما شخصی باشد، قابلیت اضافه کردن انواع لینک را ندارید. درنهایت می‌توانید لینک مد نظر خود را در بایو اضافه کنید. اما با استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام می‌توانید پیوندهای URL را به استوری اضافه کنید. برای مثال می‌توانید هنگام معرفی محصولات و خدمات خود در استوری، لینک آن را در استوری اضافه کنید تا کاربر به وبسایت شما منتقل شود. گفته می‌شود 75% از کاربران اینستاگرام با مشاهده لینک‌ها در استوری، اقدام به باز کردن آن می‌کنند. درواقع می‌توانید ترافیک وبسایت خود را با این روش افزایش دهید.

البته توجه به این نکته ضروری است که برای دست یافتن به این قابلیت باید بیش از 10 هزار دنبال کننده داشته باشید.

5. به گزینه‌های تبلیغاتی دسترسی پیدا کنید

اگر می‌خواهید افراد بیشتری پست‌های شما را مشاهده کنند، می‌توانید از قابلیت پروموت اینستاگرام استفاده کنید. حتما برای شما هم پیش آمده که پست‌هایی را در اینستاگرام مشاهده کنید که کنار اسم کاربری آن‌ها کلمات Sponsored و یا Ads به چشم می‌خورد. این پست‌ها تبلیغاتی هستند و فقط با استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام قابلیت انتشار آن‌ها را خواهید داشت.

6- امکان پاسخ سریع 

اگر از اکانت بیزینسی اینستاگرام استفاده کنید، مدیریت همه پیغام‌ها و دایرکت‌ها ممکن است مشکل باشد. اما اکانت بیزینسی اینستاگرام قابلیت پاسخ‌دهی سریع‌تر را فراهم کرده. این پاسخ‌های سریع پیام‌های از پیش تعیین شده‌ای هستند که شما فقط با لمس یک کزینه می‌توانید آن را برای مخاطب ارسال کنید و دیگر نیاز به تایپ متن ندارید.

برای انجام این کار باید روی دکمه سه خط در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.  با این کار منویی که می‌توانید به تنظیمات اینستاگرام دسترسی داشته باشید برای شما باز خواهد شد. وقتی صفحه تنظیمات را به سمت پایین اسکرول کنید، گزینه پاسخ سریع را مشاهده خواهید کرد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اکانت بیزینسی

این گزینه را انتخاب کرده و سپس روی + ضربه بزنید. حالا صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که می‌توانید کلمه کلیدی مناسب را برای نام‌گذازی محتوای این پیام سریع انتخاب کنید. در ادامه آن می‌توانید محتوای مدنظر خود را بنویسید و در انتها آن را ذخیره کنید. حالا وقتی وارد صفحه دایرکت خود می‌شوید، در قسمت پایین صفحه چت، می‌توانید کلمات کلیدی که برای متن پیغام خود انتخاب کردید به صورت لینک‌های آبی ببینید. با لمس و انتخاب آن‌ها متن پیغام ظاهر می‌شود و حالا فقط کافیست آن را ارسال کنید.

7- تایید محتوا مارک‌دار (Tag)

می‌توانید دسترسی افراد را برای تگ کردن نام شما، محدود کنید. می‌توانید افراد خاصی را در این لیست اضافه و فقط به آن‌ها اجازه دهید که از نام شما در محتوای خود استفاده کنند. مابقی افراد که خارج از این لیست هستند، حتما باید تایید شما را داشته باشند. کافی‌ست وارد تنظیمات اینستاگرام خود شوید. گزینه business و بعد از آن branded content را انتخاب کنید. بعد از آن فقط کافی‌ست گزینه اجازه تگ به همه را بردارید و مابقی تنظیمات را به صورت دستی وارد کنید.

تگ

8- مدیریت inbox و پیام‌ها

اکانت‌های بیزینسی نسبت به اکانت‌های شخصی از ابزارهای بیشتری برای مدیریت پیغام‌ها برخوردار هستند. این به سبب پیام‌های زیادی‌ست که ممکن است دریافت کنند. پیغام‌ها در دایرکت صفحات بیزینسی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • Requests
  • General
  • Primary

این یک راه‌حل بسیار خوب برای مرتب‌کردن پیغام‌هایتان است. می‌توانید هرکدام از دایرکت‌ها را در این دسته‌بندی‌ها مرتب کنید و به موقع به آن‌ها پاسخ دهید.

9- زمان‌بندی محتوا

استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که محتوای خود را برای ارسال زمان‌بندی کنید. با استفاده از گزینه later می‌توانید ساعت و زمان مدنظرتان را وارد کرده و مطمئن باشید که محتوا شما در همین ساعت و تاریخ مدنظرتان بدون دخالت شما پست خواهد شد.

ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیز با الهام از این ایده، این قابلیت را برای سایر شبکه‌های اجتماعی طراحی کرده‌اند. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای نوین هاب، می‌توانید تمام شبکه‌های مجازی خود را به صورت یکپارچه و در یک پنل به صورت یکجا مدیریت کنید. می‌توانید محتوای تمام شبکه‌های اجتماعی‌تان را برای انتشار مدیریت و زمان‌بندی کنید.

10- جلب اعتماد مخاطب

اکانت بیزینسی اینستاگرام وجهه بهتری نسبت به اکانت معمولی دارد. با استفاده از این قابلیت اینستاگرام، علاوه بر اینکه حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید، اعتماد مخاطب را نیز بیشتر جلب می‌کنید. مردم به یک اکانت حرفه‌ای بیشتر از یک اکانت شخصی برای خرید یا دریافت خدمات اعتماد می‌کنند. اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، استفاده از اکانت بیزینسی اینستاگرام می‌تواند میزان حرفه‌ای بودن شما را به مخاطب نشان دهد.

اضافه کردن لوکیشن در بیو اینستاگرام نیز یکی از مزایایی است که اکانت بیزنسی در اختیار شما قرار می‌دهد تا کاربران راحت‌تر و سریع‌تر به شما دسترسی داشته باشند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه اضافه کردن لوکیشن به بیو اینستاگرام می‌توانید به مطلب مربوطه در بخش مطالب آمزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

اینستاگرام بیزینس

درنهایت

مدیریت شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد. مدیریت مناسب و درست موجب می‌شود مخاطب خود را از دست ندهید و حتی مخاطب بیشتری هم به سمت خود جذب کنید. با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در سوشال مدیا حرفه‌ای‌تر از قبل عمل کنید. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای نوین هاب، علاوه بر اینکه می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا در یک پنل اختصاصی مدیریت کنید، امکان زمان‌بندی محتوا برای انتشار را نیز خواهید داشت. همچنین می‌توانید به کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی خود به صورت یکجا پاسخ دهید و درنهایت به آنالیز شبکه‌های اجتماعی خود بپردازید.

4 نظر