وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

9 ویژگی تلگرام که نباید از آنها غافل شوید

تلگرام، یکی از پرکاربردترین و شاید هم پرکاربردترین پیام‌رسان در ایران است. تلگرام نسبت به رقبای خود ویژگی‌هایی دارد که این پیام‌رسان را از آنها جدا می‌کند. در این مقاله از نوین هاب با ما همراه باشید تا 9 ویژگی تلگرام را مرور کنیم.

  • چند شماره تلفن

آیا تا به حال نیاز داشته‌اید شماره تلفنی را که در یک برنامه استفاده می‌کنید، تغییر دهید و یا دنبال راهی برای انتقال همه مخاطبین خود بر روی شماره جدید باشید؟  تلگرام همه این کارها را برای شما انجام می‌دهد. شما می‌توانید بدون از دست دادن گفت و گوها و مخاطبان، شماره تلفن متصل به حساب خود را به راحتی تغییر دهید.

به منظور تغییر شماره تلگرام مورد استفاده، تنظیمات را باز کرده و شماره تلفن خود را انتخاب کنید. روی «تغییر شماره» کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه خود را دنبال کنید.

بهترین قسمت این ویژگی تلگرام چیست؟ این‌که تمام پیام‌های شما به شماره موبایل جدید منتقل می‌شوند و تلگرام به طور خودکار شماره جدید شما را به تمام مخاطبین قبلی خود اضافه می‌کند.

آخرین بروزرسانی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از چندین حساب تلگرام استفاده کنید. به این ترتیب شما می‌توانید زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را از هم جدا نگه دارید، بدون آنکه نیاز به برنامه پیام‌رسان دیگری داشته باشید.

  • چند عکس پروفایل

تلگرام به شما امکان می‌دهد چندین عکس پروفایل را بارگذاری کنید. در واقع، می‌توانید هر تعداد عکس را که دوست دارید بارگذاری کنید. آخرین عکسی که بارگذاری می‌کنید، عکس پروفایل شما خواهد بود. اما دوستانتان می‌توانند بقیه عکس‌های شما را هم با کشیدن انگشت به سمت چپ ببینند.

چند عکس پروفایل تلگرام

  • چت مخفی (Secret Chats)

یک ویژگی عالی تلگرام چت مخفی آن است.

همان‌طور که می‌دانید چت‌های شما با دوستانتان آشکارترین بخش در تلگرام است. دلیل شما برای این‌که بخواهید چت‌هایتان را مخفی نگه دارید، مهم نیست. تلگرام این امکان را در دسترس شما قرار داده‌است.

می‌توانید چت‌های مخفی ایجاد کنید، که از رمزگذاری نهایی استفاده می کنند و در سرورهای تلگرام ضبط نمی شوند. آنها همچنین بعد از مدت معینی از گوشی شما پاک می‌شوند. این ویژگی بسیار عالی برای کسانی است که به امنیت خود و خصوصی بودن پیام‌هایشان اهمیت می‌دهند.

 

چت مخفی تلگرام

 

 

ترفندهای افزایش ممبر در تلگرام

 

  • قابلیت شخصی سازی تلگرام

در تلگرام می‌توانید تم دلخواه خود را ایجاد کرده و از آن استفاده کنید. و روش‌های بسیاری برای شخصی کردن آن و ایجاد تلگرام شما دقیقاً به شکلی که می‌خواهید وجود دارد.

اگر می‌خواهید تم مورد نظر خود را ایجاد کنید، به تنظیمات تم بروید و روی «ایجاد تم جدید» کلیک کنید. در آنجا می‌توانید آن را رنگ کنید، و عناصر مختلف را تغییر دهید، تا ظاهر دلخواه خود را بدست آورید.

برای کسانی که نمی‌خواهند وقت خود را صرف ایجاد تم مخصوص خود کنند، گزینه جستجوی موارد قبلاً ساخته شده نیز وجود دارد. بر روی نماد جستجو ضربه بزنید و تم های موجود در تلگرام را جستجو کنید. همچنین می‌توانید تصویر زمینه چت خود را شخصی سازی کنید. برای انجام این کار، به “بک گراند چت” در تنظیمات بروید.

 

  • ربات‌های تلگرام

هرجا که ارتباط دیجیتال وجود دارد، ربات‌ها هم هستند. اگرچه احتمالاً ربات‌ها جایگزین برنامه‌های شما نمی‌شوند، اما هنوز هم مفید هستند. ربات‌ها به شما برای بازیابی انواع مختلف اطلاعات و بهبود بهره‌وری‌تان کمک می‌کنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
  • حالت خودکارِ شب

ویژگی دیگر تلگرام حالت خودکار شب است؛ که برای اذیت نشدن چشم‌هایتان می‌توانید از آن استفاده کنید. وقتی آن را روشن کنید، برنامه به طور خودکار به حالت تاریک تغییر می‌کند. برای فعال کردن عملکرد، به تنظیمات تم بروید و بر روی حالت خودکار-شب کلیک کنید.

دو گزینه برای انتخاب دارید: خودکار و برنامه ریزی. اگر حالت خودکار را انتخاب کنید ، بر اساس نور محیط تغییر می‌کند.

با حالت برنامه‌ریزی شده، حالت شب در زمانی شروع می‌شود که خودتان تنظیم کنید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که در چه درصد از روشنایی محیط؛ دوست دارید حالت شب شروع به کار کند.

حالت خودکار شب تلگرام

 

  • گزینه‌های ویژه چت

یکی از برتری‌های تلگرام نسبت به پیام‌رسان‌های دیگر، امکان پاک کردن پیام‌هایتان است. اگر می‌خواهید پیام ارسال شده در تلگرام را حذف کنید، کافی است آن را انتخاب کرده و روی نماد سطل آشغال در بالا سمت راست کلیک کنید. شما نه تنها پیام‌ها را از گوشی خودتان بلکه از گوشی مخاطبتان هم می‌توانید پاک کنید.

پاک کردن پیام‌ها برای همه در تلگرام

هفت روش آسان برای افزایش ممبر تلگرام

یک گروه یا کانال در تلگرام دارید؟ اکنون می‌توانید چت‌های خود را در داخل آن با استفاده از هشتگ‌ها سازماندهی کنید. وقتی در یک پیام از هشتگ استفاده می‌کنید، آن کلمه برای همه قابل جستجو می‌شود. برای دیدن همه پیام‌های مربوط به این موضوع ، روی هشتگ بزنید.

یکی دیگر از گزینه‌های مفید گروه/کانال امکان پین ​​کردن پیام‌ها در داخل آنهاست. به این ترتیب، شما هرگز چیز مهمی را که در چت‌ها بحث کرده‌اید، از دست نخواهید داد.

  • میوت کردن اشخاص و گروه‌ها

اگر ابتدا از حضور در تلگرام خیلی هیجان زده شدید و به تعداد زیادی گروه و کانال پیوستید ، همیشه می‌توانید بدون ترک آنها، نادیده‌شان بگیرید. این گزینه عالی برای کسانی است که نمی‌خواهند سرگرمی را از دست بدهند ، بلکه فقط می‌خواهند آرامش داشته باشند.

در هر چت تلگرام، تمام کاری که باید انجام دهید؛ این است که روی سه نقطه ضربه بزنید و خاموش کردن اعلان را به مدت یک ساعت، هشت ساعت یا تا زمانی که به طور دستی تنظیمات آن را برگردانید، انتخاب کنید.

 

 

  • به اشتراک گذاشتن لوکیشن به صورت زنده

آیا می‌دانید که می‌توانید محل زندگی را با مخاطبین خود در تلگرام به اشتراک بگذارید؟ تمام کاری که شما باید انجام دهید؛ این است که چت را باز کنید و دکمه پیوست را پیدا کنید. سپس بر روی موقعیت مکانی کلیک کنید. می‌توانید مکان فعلی یا محل زندگی خود را به اشتراک بگذارید.

هنگام انتخاب مکان زندگی، باید محدوده زمانی را که مکان شما برای شخص نشان می‌دهد، را هم تنظیم کنید.

لوکیشن لایو تلگرام

 

 

 

 

ارسال نظر