وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

8 نمونه از بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ

ابزارهای سوشال لیسنینگ

ابزار‌های سوشال لیسنینگ به شما این امکان را می‌‌دهد، که با تجزیه و تحلیل آنچه که در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود،‌ درک کاملی از نحوه تفکر و نیاز مشتریان به دست آورید. اما بین سوشال لیسنینگ social listening و سوشال مانیتورینگ social monitoring که در اصطلاح گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد.

سوشال مانیتورینگ در رابطه با جمع آوری تمام داده‌های بصری مانند نام برند، هشتگ‌های مربوطه، فعالیت رقبا و تمام وقایع مربوط به برند و محصول شما در شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از قابلیت سوشال مانیتورینگ یا رصد شبکه‌های اجتماعی که در این ابزارها در اختیار شما قرار داده می‌شود، می‌توانید بفهمید در طول ماه چند بار اسم برند و محصول شما سرچ شده، چه تعداد پست، استوری یا رپرتاژ آگهی در سایت‌ها از برند شما به اشتراک گذاشته شده است. در نهایت با استفاده از استراتژی‌ها و ابزارهای سوشال لیسنینگ،می‌توانید پاسخ به موقعی به وقایع دهید.

چند نمونه از بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ

برای مانیتورینگ و پایش شبکه‌های اجتماعی در ابتدا می‌توانید از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. برای مثال می‌توانید نام برندتان، محصولات، شعار شما و رقبای شما، نام افراد برجسته در شرکت شما و شرکت رقبا، هشتگ‌های برند شما و رقبا را بررسی کنید.

شما باید از نظرات،‌ تفکرات و واکنش مخاطبانتان اطلاع داشته باشید تا از نیازهای کاربران اطلاع داشته باشید. اما چگونه استراتژی سوشال لیسنینگ می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

همان طور که گفتیم باید به نظرات و گفتگوهای کاربران که درباره برند و صنعت شماست، توجه داشته باشید. به بیان ساده اگر به مشتریان خود اهمیت دهید، می‌توانید به بینشی که از سوشال لیسنینگ دست پیدا کنید. از مزایای سوشال لیسنینگ فروش بیشتر، پشتیبانی بهتر مشتریان و ایجاد اعتماد و رضایت، افزایش تعامل با کاربران و درک نیازهای آن‌هاست.

بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ

استراتژی‌های موثر در کسب و کار با ابزارهای سوشال لیسنینگ

  1. مخاطبان خود را درک کنید و با آن‌ها تعامل داشته باشید

گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا بفهمید مخاطبان شما از برند شما چه می‌خواهند، و نیاز اصلی آن‌ها چیست. برای مثال ممکن است کاربری در توییتر، توییت کند که چه قدر محصول شما را دوست دارد،‌ یا ممکن است گفتگویی را بین مخاطبان مشاهده کنید که به دنبال راه‌حل هایی در جهت بهتر شدن محصولات و رفع نیازهای مشتریان هستند. بازخورد مشتریان بسیار مهم و ارزشمند است و از این طریق شما می‌توانید متوجه شوید که آیا محصول شما با باگ مواجه است؟ آیا مشکل اساسی وجود دارد؟ در واقع جمع آوری این اطلاعات به شما فرصتی می‌دهد تا مشکلات را عیب یابی و برطرف کنید.

  1. صنعت و هوش رقبا

سوشال لیسنینگ،‌ فراتر از درک آنچه مخاطبان درباره شما می‌گویند، است. شما باید بدانید مخاطبان و مشتریان درباره رقبای شما و در عین حال صنعت شما چه می‌گویند. این موضوع بینش مهمی را در مورد جایگاهتان در بازار ارائه می‌دهد. سوشال لیسنینگ به شما نشان می‌دهد که رقبای شما در حال چه کار می‌کنند؟ آیا قصد دارند محصول جدیدی را عرضه کنند یا در حال توسعه کمپین‌های بازاریابی جدید هستند؟ اطلاع از این فرصت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که برای کسب و کار خود نیز به موقع برنامه ریزی کنید.

ابزارهای سوشال لیسنینگ

  1. با ابزارهای سوشال لیسنینگ هوشمندی محصولات خود را ارزیابی کنید

آگاهی از مکالمات و نظرات مخاطبان پیرامون صنعت و برند شما ،‌ بینش زیادی را در مورد اینکه چه چیزی برای مشتریان فعلی و بالقوه شما کارایی دارد و چه چیزی مفید نیست به شما می‌دهد. در حقیقت مفیدترین اطلاعات برای تیم فروش،‌ توسعه و بازاریابی محصولات شماست. بنابراین شما می‌توانید یک ویژگی را برای حل مشکلی که کاربران درباره آن صحبت می‌کنند اضافه کنید.

  1. فرصت‌های همکاری را شناسایی کنید

با توجه به مکالمات اجتماعی در مورد صنعت خودتان می‌توانید در این زمینه افرادی که ایده‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای دارند را شناسایی کنید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و در صورت امکان با آن‌ها همکاری داشته باشید.

ابزارهای سوشال لیسنینگ

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

8 مورد از بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ

Hootsuite یکی از بهترین ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که نوین هاب نمونه داخلی این ابزار است و شما می‌توانید با متصل کردن اکانت شبکه‌های اجتماعی خود به این پلتفرم،‌ مکالمات، کامنت‌ها،‌ پیام‌ها‌، کلمات کلیدی، منشن و هشتگ‌ها را ببینید و به جای ورود و خروج از اکانت‌های مختلف بلافاصله از یک داشبورد،‌ مکالمات و دایرکت‌های خود را مشاهده کنید و به آن‌ها پاسخ دهید. در زیر به چند نمونه از بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ اشاره می‌کنیم. می‌توانید این ابزارها را به پلتفرم خود اضافه کرده و از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

Adview

به طور اختصاصی برای سوشال لیسنینگ در شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام استفاده می‌شود. زمانی که ابزار Adview را به پلتفرم Hootsuite اضافه می‌کنید می‌توانید از آن برای نظارت بر سه اکانت فیسبوک استفاده کنید و به تمام نظرات در یک فضا پاسخ دهید.

Talkwalker

این ابزار ویژگی‌های قوی از سوشال لیسنینگ را ارائه می‌کند. Talkwalker تمام وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، ویدیوها، سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی که مطالبی از شما در آن‌جا درج شده باشد را بررسی و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. این ابزار داده‌ها را بیش از 150 میلیون منبع بررسی می‌کند. همچنین شما می‌توانید مکالمات پیرامون نام تجاری خود را در حین تجزیه و تحلیل میزان تعامل کاربران، مشاهده کنید.

بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ

Synthesio

این ابزار مکالمات را در مورد موضوعات مرتبط با برند شما در بین مخاطبان پراکنده جستجو می‌کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که داده‌های خود را بر اساس زبان، مکان، جمعیت شناسی، جنسیت و موارد دیگری طبقه بندی کنید.

ابزار سوشال لیسنینگ

Mentionlytics

این ابزار قابلیت دنبال کردن تگ‌ها، کلمات کلیدی، و واکنش کاربران را در چندین زبان دارد. همچنین می‌تواند اینفلوئنسرهای مرتبط را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی و سایر منابع آنلاین پیدا کند. این ابزار از طریق پلتفرم‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری، تگ‌ها و منشن‌ها را رصد می‌کند و به راحتی می‌توانید این ابزار را در Hootsuite اضافه کنید و آن را در داشبورد مشاهده کنید و از قابلیت‌های هر دو استفاده کنید.

Netbase

این ابزار از پردازش زبان طبیعی، که روشی برای درک زبان انسانی توسط رایانه است، استفاده می‌کند تا به شما کمک کند، سوشال لیسنینگ خود را بر روی مکالمات کلیدی متمرکز کنید. این ابزار روزانه از صدها میلیون پست اجتماعی، به علاوه بیش از 100 میلیارد پست تاریخی در سراسر وب داده‌ها را جمع آوری می‌کند.

Audiense

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد مخاطبان را بدون توجه به بزرگی و اجتماع آن‌ها، شناسایی کنید، همچنین این ابزار گزارش‌هایی را ایجاد می‌کند و به شما می‌گوید مخاطبان درباره چه موضوعی بحث می‌کنند، چه چیزی دوست دارند و حتی چگونه فکر می‌کنند و چگونه رفتار می‌کنند.

Digimind

یکی دیگر از بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ است که داده‌ها را از بیش از 850 میلیون منبع به بیش از 200 زبان تهیه می‌کند. با استفاده از هوش مصنوعی، منشن‌ها و تگ‌ها را برای مانیتورینگ ترندهای روز تجزیه و تحلیل می‌کند.

Hexagon

به شما این امکان را می‌دهد سوشال لیسنینگ خود را بر اساس دسته بندی عقاید، جنسیت، جغرافیا و امتیاز فیلتر کنید. علاوه بر این با دسترسی به یک کتابخانه با بیش از 400 میلیارد پست رسانه‌های اجتماعی، به شما این امکان را می‌دهد با مخاطبان زیادی تعامل داشته باشید.

بهترین ابزارهای سوشال لیسنینگ و سوشال مانیتورینگ

ارسال نظر