وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تاثیر لینکدین بر سئو سایت چگونه است؟

لینکدین

تاثیرات لینکدین بر روی سئو وبسایت معمولا نادیده گرفته می‌شود. لینکدین یک شبکه اجتماعی بسیار مناسب برای افرادی‌ست که می‌خواهند در حوزه کسب‌وکارشان حرفه‌ای عمل کنند. افراد می‌توانند از این شبکه اجتماعی برای افزایش آگاهی برند و ارتباط با مخاطبین خود استفاده کنند. برای کسانی که مشاغل B2B دارند، استفاده از لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بهینه سازی موتورهای جستجو برای لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارند. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توانیم لینکدین را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنیم.

سئو لینکدین

 

چرا باید پروفایل لینکدین خود را سئو کنیم؟

درست مانند بهینه سازی موتور جستجو برای وب، بهینه سازی جستجو برای لینکدین نیز اهمیت دارد. وقتی شما صفحه لینکدین خود را برای جستجوی بهتر بهینه کنید، راحت‌تر می‌توانید با متخصصان صنعت خود ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این‌ها گوگل به لینکدین علاقه زیادی دارد! اما دلیل این علاقه چه می‌تواند باشد؟

لینکدین به طور روزانه توسط کاربرانش با حجم وسیعی از محتوا پر می‌شود. کاربران در این شبکه اجتماعی با یکدیگر تعامل دارند و اقدام به انتشار بلاگ و مطالب دسته‌اول می‌کنند. همچنین لینکدین یکی از پنج سایت برتری است که گوگل به طور مرتب آن را ایندکس می‌کند. بقیه وبسایت‌ها یوتیوب، ویکی‌پدیا، فیسبوک و توییتر هستند. به همین دلیل سئو لینکدین اهمیت بسیار زیادی دارد.

ایندکس گوگل یعنی چه؟

وقتی مطلبی در گوگل ایندکس می‌شود یعنی این مطلب ثبت شده و با جستجو پیدا خواهد شد. ایندکس نوعی تکنیک ساختار داده است که امکان بازیابی سریع صفحات موردنظر کاربر را از پایگاه داده فراهم می‌کند.

حالا که متوجه اهمیت لینکدین در رتبه بندی گوگل شدیم قرار است یاد بگیریم که چگونه این کار را انجام دهیم.

1- کلمات کلیدی را وارد کنید

درست مانند بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، برای آنکه نمایه خود را سئو کنید، لازم است از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید. این کلمات کلیدی باید شامل مواردی باشد که مخاطبان شما در لینکدین آن را بیشتر از یقیه جستجو می‌کنند. لینکدین توصیه می‌کند که تمام جزییات پروفایل خود را تکمیل کنید تا به بیشتر دیده شدن شما کمک کند.

سئو لینکدین

2- عکس پروفایل و تصویر بنر خود را نام‌گذاری کنید

وقتی عکس پروفایل خود را تغییر می‌دهید، نام آن را تغییر دهید. بهتر است این نام شامل کلمات کلیدی منحصر به کار و فعالیت شما باشد. در این حالت وقتی کلمه کلیدی مربوط به کسب‌وکار شما در گوگل سرچ می‌شود، نمایه و تصویر برند یا بیزینس شما را نشان می‌دهد.

3- انتشار محتوا بهینه شده

اگر قصد انتشار مطلبی در لینکدین را دارید، بهتر است آن را با کلمات کلیدی بهینه کنید. لینکدین شما فقط با فعالیت مستمر است که رشد خواهد کرد. می‌توانید به طور روزانه اقدام به انتشار محتوا کنید، تا کم‌کم دیده شوید. حضور مستمر در لینکدین می‌تواند باعث بالا رفتن اثربخشی پروفایل شما بر روی سئو سایت شود.

4- آدرس وبسایت خود را درج کنید

درج آدرس وبسایت یا پروفایل‌های دیگر موجب بالا رفتن تاثیر پروفایل شما برروی سئو وبسایت می‌شود. لینکدین این امکان را در اختیار کاربرانش قرار داده که حداکثر آدرس 3 وبسایت را در صفحه خود درج کنند. این یکی از مهم‌ترین بک لینک‌هایی خواهد شد که به وبسایتتان می‌زنید.

5- شبکه‌سازی کنید

لینکدین در نهایت یک شبکه اجتماعی مبتنی بر شبکه سازی است. فقط داشتن یک پروفایل حرفه‌ای به شما کمک نمی‌کند که در نتایج جستجو ظاهر شوید. بهتر است شبکه‌سازی خود را هم درست انجام دهید تا بهتر دیده شوید. الگوریتم لینکدین مبتنی بر ارتباط است. اگر در لینکدین ارتباطی برقرار نکرده باشید نه در نتایج جستجو ظاهر می‌شوید و نه دیگران شما را خواهند دید.

سئو لینکدین

6- علائم اجتماعی خلق کنید

علائم اجتماعی شامل تمام فعالیت‌هایی‌ست که مختص شبکه‌های اجتماعی هستند. لایک، کامنت، به اشتراک گذاری و…

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

هربار که شما مطلبی را به اشتراک می‌گذارید و شخصی برای آن کامنت می‌گذارد، یک علامت اجتماعی قدرتمند تولید شده که نتیجه را به وبسایت شما باز می‌گرداند. وقتی افراد با محتوای شما درگیر می‌شوند و آن را به اشتراک می‌گذارند این یک پیام است که نشان می‌دهد محتوای شما ارزشمند است و مردم دوست دارند بیشتر در مورد آن بدانند.

7- از هشتگ‌ها استفاده کنید

وقتی می‌خواهید پستی را در لینکدین منتشر کنید، به شما هشتگ‌هایی را توصیه می‌کند. از این هشتگ‌ها یا مواردی که به کار شما مربوط است استفاده کنید. هشتگ‌ها موجب می‌شوند که بیشتر دیده شوید. مردم بدون اینکه نیاز باشد شما را بشناسند یا دنبال کنند، این هشتگ‌ها را دنبال می‌کنند و به شما خواهند رسید. لینکدین باوجود پیشرفت‌هایی که کرده است، کماکان از امکاناتی که هشتگ‌ها در اختیارش می‌گذارند برای بهبود صفحات و محتوای کاربرانش استفاده می‌کند.

8- پروفایل خود را تکمیل کنید

تمام موارد موجود در پروفایل را پر و تکمیل کنید. برای اطمینان از این تکمیل بودن زمان بگذارید و مطمئن شوید که همه بندها را نوشته‌اید. برای اینکه رتبه بهتری در سئو به دست آورید، باید تمام مواردی که امکان جستجو دارند را تکمیل کنید. گواهینامه‌ها، سابقه تحصیلات، افتخارات و… همه چیز را بنویسید.

سئو لینکدین

 

9- آنالیز کنید

برای ارزیابی عملکرد خود آنالیز را فراموش نکنید. لینکدین امکان دریافت گزارش‌های تحلیلی را برای صفحات شخصی و کاری فراهم کرده است. این تحلیل‌ها شامل: اعداد بازدیدها از صفحه، بازدید از پست‌ها و تعداد جستجو می‌شوند. همواره گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید تا ببینید چه تعداد Lead از پروفایل لینکدین به وبسایت شما سر زده‌اند. با آنالیز این داده‌ها می‌توانید از درستی یا نادرستی استراتژی و نحوه فعالیت خود اطمینان حاصل کنید.

10- از ویدئوها استفاده کنید

لینکدین یک شبکه اجتماعی سرگرمی محور نیست اما انتشار ویدئو در آن می‌تواند به بهبود سئو پروفایل شما کمک کند. الگوریتم تازه لینکدین به این صورت است که ویدئوها بدون نیاز به کلیک پخش خواهند شد. این موضوع بازدید را بالا می‌برد و درنتیجه منجر به بهبود تعامل شما خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از ویژگی نظرسنجی لینکدین به آدرس صفحه مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

درنهایت:

از سئو لینکدین استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. با به کار گرفتن این راهکارها مخاطبان بیشتری پیدا کنید. با توجه به اینکه کسب‌وکارها از لینکدین استفاده می‌کنند، شما هم می‌توانید فعالیت موثر و درستی در لینکدین داشته باشید تا بیشتر دیده شوید. به دلیل اینکه کاربران لینکدین افراد متخصصی هستند، اگر بتوانید افرادی را از این پلتفرم به سمت وبسایت خود راهنمایی و هدایت کنید، قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

 

توجه داشته باشید که انتشار محتوا ویروسی نیازمند خلاقیت و دقت است. صبور باید و اجازه دهید مخاطب نسبت به محتوای شما علاقه نشان دهد. ما در نوین هاب با ارائه محتوا در حوزه مارکتینگ قصد داریم به شما کمک کنیم که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که نوین هاب در اختیار شما می‌گذارد می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان‌بندی و مدیریت کنید. می‌توانید کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکپارچه و یکجا مدیریت کنید و پاسخ دهید. همچنین آنالیزی که این داشبورد حرفه‌ای در اختیار شما می‌گذارد بسیار گسترده‌تر از آنالیز خود شبکه‌های اجتماعی است.

 

ارسال نظر