وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

رونمایی از short videos یوتیوب

شورت ویدئو

با ترند شدن ویدئوها و اهمیت آن‌ها در تولید محتوا، همه پلتفرم‌ها به فکر افزودن این ویژگی افتادند. شاید یکی از دلایل آن این باشد که کاربران سوشال‌مدیا، مثل قبل وقت زیادی برای تماشای ویدئوهای طولانی نمی‌گذارند. برای همین پلتفرم‌ها شروع به بهینه‌سازی این ویژگی‌ها کرده‌اند. این روزها یوتیوب از قابلیت جدید ویدئوهای کوتاه رونمایی کرده. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به ویدئوهای کوتاه یوتیوب بپردازیم و درمورد جزییات آن به شما آموزش دهیم.

 

استوری یوتیوب

یوتیوب همیشه بر روی تولید و انتشار ویدئوهای طولانی و حرفه‌ای تاکید داشته است. بعد از شروع فعالیت نرم‌افزار TikTok که درست نقطه مقابل یوتیوب بود، بسیاری از  شبکه‌های اجتماعی به فکر اضافه کردن این قابلیت افتادند. برای مثال اینستاگرام گزینه reels را اضافه کرد. ویدئوهای TikTok کوتاه و مختصر هستند و کاربر مجبور نیست زمان زیادی را برای تماشای ویدئو صرف کند. همچنین این ویدئوهای کوتاه جذاب‌تر از ویدئوهای طولانی هستند. یوتیوب اول از همه استوری را اضافه کرد. اما استوری یوتیوب محدودیت‌هایی دارد. شما حتما باید بیش از 10 هزار دنبال‌کننده داشته باشید. برای بسیاری از افراد رسیدن به این تعداد از فالوئر ساده نیست. به همین دلیل ویژگی آپلود ویدئوهای کوتاه در یوتیوب که به تازگی اضافه شده، تقریبا مشابه استوری عمل می‌کند.

استوری یوتیوب

چرا باید به ویدئوها و قابلیت‌هایشان اهمیت دهیم؟

مدت‌زمان طولانی است که تولیدکنندگان محتوا، برای توسعه کسب‌وکارها از ویدئوها استفاده می‌کنند. با رونمایی از ویژگی جدید یوتیوب، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند برای اطلاع‌رسانی‌ها و یا سوال و جواب از این قابلیت استفاده کنند. این ویژگی کار را برای کسانی که در یوتیوب فعالیت گسترده‌ای دارند، ساده‌تر می‌کند. آن‌ها دیگر مجبور نیستند زمان زیادی را برای تهیه ویدئوها صرف کنند. چون وقفه افتادن در زمان‌های انتشار محتوا ممکن است مخاطب را از منصرف کند و دیگر تمایلی به دنبال کردن شخص نداشته باشد.

بیشتر مطالعه کنید: نحوه ساخت ویدیوی کوتاه یوتیوب (شورت یوتیوب)

YouTube short video

برای بارگذاری ویدئوهای کوتاه یا همان short videos شما می‌توانید از هر دیوایس الکترونیکی استفاده کنید. تلفن هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و مک‌بوک‌ها. البته این ویژگی هنوز به طور کامل و برای همه در دسترس نیست. همچنین یوتیوب قصد دارد بعدها یک ستون جداگانه برای جدا کردن این ویدئوهای کوتاه از سایر محتواها اضافه کند. این امکان می‌تواند در قالب یک کتابخانه اطلاعاتی به کاربران کمک کند تا تمام ویدئوهای کوتاه را یک‌جا مشاهده کنند. اما توصیه‌ای که به تولیدکنندگان محتوا می‌شود، رعایت تعادل بین ساخت short video و سایر ویدئوهای حرفه‌ای‌شان است.

از ویدئوهای کوتاه برای برقراری ارتباط استفاده کنید

برقراری ارتباط در کانال‌های یوتیوب می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. استفاده از ویدئوهای کوتاه برای برقراری ارتباط بسیار مناسب است. می‌توانید مفاهیم چند ویدئوی اخیرتان را به هم ربط بدهید و ویدئوی جدید بسازید. یا می‌توانید از دنبال‌کنده‌های خود بخواهید که بگویند به چه عناوینی علاقه دارند تا شما درحد توان و دانشتان برایشان محتوای تازه آماده کنیدو در ویدئوهای کوتاه لحظات و رویدادهای مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و با دنبال‌کننده‌های خود ارتباط برقرار کنید.

محتوایی که با ویدئوهای کوتاه می‌گیرید نیاز نیست بی‌نقص و بدون مشکل باشد. قرار نیست مثل سایر ویدئوها حرفه‌ای باشند. می‌توانید پشت‌صحنه ویدئوهای خود را در قالب این ویدئوهای کوتاه منتشر کنید.

ویدئوی کوتاه

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

فیلم‌های کوتاه در ذهن تماشاچی ماندگارتر هستند

اگر دقت کرده باشید، وقتی یک فیلم طولانی تماشا می‌کنید، همه جزئیات آن را بعدا به خاطر نمی‌آورید. بلکه تکه‌های پراکنده‌ای از آن را در ذهن می‌آورید. به همین دلیل است که این ویدئوهای کوتاه بیشتر در ذهن افراد باقی می‌مانند. این به معنای دست کشیدن از تولید ویدئوهای طولانی‌تر نیست. این ماهیت اصلی یوتیوب است و شما نمی‌توانید از حدود آن خارج شوید. اما توصیه می‌کنیم که از این ویژگی برای جذب بیشتر مخاطب استفاده کنید. برای مثال می‌توانید دمویی از ویدئوی طولانی خود را چند روز قبل بارگذاری کنید تا دنبال‌کنندگان شما مشتاق تماشای آن شوند.

در وقت خود صرفه‌جویی کنید

یک ویدئوی طولانی حرفه‌ای، مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی است. شما باید زمان بگذارید و ویدئوی خود را ادیت کنید. یا باید از قبل برای ویدئوی خود محتوا آماده کنید. ویدئوهای کوتاه یوتیوب به دلیل اینکه بیشتر از یک دقیقه نیستند نیاز به صرف انرژی برای ساختن ندارند. شما این امکان را دارید که با تلفن هوشمندتان فیلم بگیرید و بعد همان لحظه در کانال یوتیوبتان آن را بارگذاری کنید.

 

یوتیوب

3 مشخصه اصلی ویدئوهای کوتاه یوتیوب:
  • ویدئوی شما حتما باید به صورت قدی باشد. قالب short videos با سایر ویدئوهایی که می‌توانید در یوتیوب به اشتراک بگذارید متفاوت است.
  • مدت زمان این ویدئو باید کم‌تر از یک دقیقه باشد.
  • در قسمت تیتر یا description ویدئو حتما هشتگ #shorts را درج کنید تا در دسته‌بندی ویدئوهای کوتاه قرار بگیرد.

 

مدیریت شبکه‌های اجتماعی به اندازه فعالیت درست در آن اهمیت دارد. باید این امکان را داشته باشید که به‌صورت مداوم و اصولی در شبکه‌های اجتماعی خود فعال باشید تا مخاطب را از دست ندهید. نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. این پلتفرم یک داشبورد مجزا برای زمان‌بندی و انتشار محتوا، مدیریت کامنت‌ها  و آنالیز شبکه‌های اجتماعی به شما می‌دهد.

 

 

10 نظر