وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

قابلیت حذف خودکار پیام‌های واتساپ بعد از 90 روز

حذف خودکار پیام های واتساپ بعد از 90 روز

واتساپ یکی از پرکاربردترین برنامه‌های پیام‌رسانی در جهان است، که بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. کاربران واتساپ در سال گذشته شاهد اخبار عجیبی درباره این اپلیکیشن بودند. طبق اخبار پیرامون واتساپ قرار بود این اپلیکیشن داده‌های کاربران را دراختیار فیسبوک قرار دهد. پس از انتشار این خبر بسیاری از کاربران استفاده خود از این اپلیکیشن را متوقف کرده و به سراغ رقبا ازجمله تلگرام، سیگنال و… رفتند. واتساپ بعد از این اتفاق ناگوار تلاش بسیاری برای بازگرداندن اعتماد کاربران و البته محبوبیت خود کرد. این اپلیکیشن در روز‌های اخیر شروع به آپدیت‌کردن قابلیت‌ها و اضافه‌کردن ویژگی‌های جدیدی ازجمله استفاده هم زمان از واتساپ در چند دستگاه، ویژگی View Once و همچنین محرمانگی بایگانی چت‌ها کرده است. با اینکه واتساپ قابلیت حذف خودکار پیام‌ها را قبلا معرفی کرده‌بود، درحال حاضر در تلاش برای توسعه این قابلیت است.

در این پست از بلاگ نوین هاب با من همراه باشید تا اطلاعاتی را درمورد این قابلیت جدید بخوانیم.

قابلیت حذف خودکار پیام‌های واتساپ بعد از 90 روز

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید واتساپ که به‌زودی اضافه خواهد‌شد، حذف پیام‌ها بعد از گذشت 90 روز است. اکثر اوقات کاربران به دلیل نگرانی کاربران درمورد حریم خصوصی، راضی به نگهداری پیام‌ها برای مدت طولانی نیستند. واتساپ در نوامبر سال گذشته قابلیت حذف خودکار پیام‌ها را بعد از گذشت 7 روز را معرفی کرد. اما کاربران معتقد بودند که 7 روز برای حذف پیام‌ها مدت‌‎زمان کمی است. پس واتساپ تصمیم گرفت این زمان را تا 90 روز افزایش دهد.

نکته جالب این قابلیت این است که کاربر حق انتخاب دارد که پیام‌ها را تا 90 روز نگهداری کند. درضمن واتساپ در این فکر بود که گزینه حذف خودکار پیام‌ها بعد از 24 ساعت را نیز اضافه کند. اما فعلا اولویت با اضافه‌شدن مدت‌زمان 90 روز است.

قابلیت حذف خودکار پیام‌های واتساپ

واتساپ حالا سه گزینه مختلف را دراختیار کاربرانش قرار داده، تا پیام‌های خود را بعد از 7 روز 24 ساعت و 90 روز به‌طور خودکار ناپدید کنند. همچنین کاربران می‌توانند درصورت تمایل با انتخاب گزینه “off” و غیرفعال کردن این قابلیت از حذف خودکار پیام‌هایشان جلوگیری کنند.

براساس گزارش WABetaInfo کاربران در آینده نزدیگ قادر به استفاده از این قابلیت در نسخه بتای اندروید خواهند‌بود، و بعد‌ها کاربران iOS نیز آپدیت خواهد‌شد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

یک نکته مهم!

پیام‌های ارسال‌شده با قابلیت حذف خودکار بعد از مدت‌زمان مشخص‌شده فقط از صفحه چت مورد‌نظر حذف خواهند‌شد. بدین صورت که گیرنده می‌تواند پیام‌ها و محتویات چت را به صفحه چت دیگری منتقل و ذخیره کند. کاربر می‌تواند این پیام‌ها را قبل از ناپدید‌شدن ذخیره، کپی و یا برای شخص دیگری فوروارد / ارسال کند.

البته برای حل این مشکل واتساپ ویژگی “View Once” را به‌تازگی در آپدیت اخیر خود اضافه کرده‌است. با این ویژگی کاربران واتس‌اپ می‌توانند کنترل بیشتری بر روی حریم خصوصی تصاویر و ویدئو‌های ارسالی خود داشته‌باشند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از گزینه جدید “View once” تصاویر و ویدئو‌های خود به‌گونه‌ای ارسال کنند، که بعد از یکبار دیده‌شدن توسط گیرنده، به‌طور خودکار حذف شوند.

ویژگی view once واتساپ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که یک کاربر در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها به آن توجه می‌کند، حفظ حریم خصوصی است. واتساپ در سال گذشته با تمام وجود از دست دادن اعتماد کاربرانش را به‌دلیل رعایت نکردن حفظ حریم خصوصی آن‌ها حس کرد، و حالا دلیل تلاش این اپلیکیشن برای اضافه‌کردن چنین قابلیت‌هایی در پلتفرم خود این است، که به کاربرانش اثبات کند هنوز به فکر حریم خصوصی آن‌ها است.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره ویژگی whatsapp disappearing به آدرس صفحه مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

3 نظر

  • سلام
    اگر این قابلیت فعال بشه خیلی خوبه.
    چون فعلا فقط پیامهایی قابل حذف برای همه فعال میشه که چند روز از تاریخ آنها گذشته باشه.
    و چنانچه بیش از ماه گذشته باشد و از ترفند غیرفعال کردن وایفا یا اینترنت و … استفاده کنیم جواب نمی دهد و وقتی به باز کردن وات ساب برگردیم با پیام تاریخ و ساعت را تنظیم کنیم بر می خوریم و عملا وات ساب باز نمی شود که این بزرگترین ضعف این پیام رسان است.