وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تبلیغات ویدیویی چیست؟

تبلیغات ویدیویی چیست

تبلیغات ویدیویی چیست؟ اجازه بدهید توضیحش را با این سوال شروع کنیم. آیا تا به حال درحال تماشای ویدیو در آپارات یا توییتر با تبلیغات روبرو شده‌اید؟ درحقیقت تبلیغات ویدیویی همان تبلیغات چند ثانیه‌ای است که اول یا میان یک برنامه ویدیویی پخش می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که ویدیوها تاثیر بیشتری بر روی مخاطب دارند و آن را بیشتر می‌پسندند. به دلیل همین کارآمدی است که تبلیغ‌کنندگان به استفاده از آن علاقه بیشتری از خود نشان می‌دهند. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است درمورد تبلیغات ویدیویی با هم بخوانیم و درنهایت انواع آن را بررسی کنیم. همراه من باشید.

 

تبلیغات ویدیویی چیست؟

می‌توان تبلیغات ویدیویی را شکل تاثیرگذارتری از تبلیغات دانست. با استفاده از این فرم تبلیغات می‌توان مفاهیم را بهتر به مخاطب انتقال داد. البته این نوع از تبلیغات بسته به نیاز تبلیغات‌کننده می‌تواند متغیر باشد. اما به هرحال با وجود مزیت‌هایی که دارد، ممکن است معایبی هم داشته باشد. حالا چرا تا این اندازه روی اهمیت تبلیغات ویدیویی تاکید می‌شود؟ به آمار زیر توجه کنید:

1- کاربران یوتیوب در طول روز بیش از 500 میلیون ساعت ویدیو تماشا می‌کنند!

2- 50 درصد از کاربران اینترنت پیش از خرید کالا، به دنبال ویدیوهایی از معرفی و تبلیغ آن می‌گردند.

3- طبق آمار هاب‌اسپات 78 درصد از مردم درطول هفته ویدیوهای آنلاین تماشا می‌کنند.

4- طبق آماری که هاب‌اسپات منتشر کرده، 55 درصد از کاربران اینترنت هرروز ویدیوهای آنلاین تماشا می‌کنند.

5- اگر در صفحات فرود (لندینگ پیج) ویدیو قرار دهید، نرخ تبدیل آن تا 80 درصد افزایش پیدا می‌کند.

6- تقریبا 80 درصد از مشتریان اعلام کرده‌اند که تماشای تبلیغات ویدیویی آن‌ها را مجاب به خرید یک محصول و کالا کرده است.

7- تاثیر محتوای ویدیویی مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب باقی می‌ماند. چراکه طی تحقیقاتی مشخص شد که 80 درصد از کاربران ویدیوهایی که در 30 روز اخیر مشاهده کرده‌اند را به خاطر دارند.

8- نرخ کلیک تبلیغات ویدیویی معادل 1.84 درصد است و این بیشترین میزان نرخ کلیک در عرصه تبلیغات دیجیتالی است.

9- 73 درصد از بازاریابان معتقدند که اگر زمان و منابع بیشتری در اختیار داشتند حتما تمام توان خود را برای تولید محتوای ویدیویی به کار می‌بستند.

10- حدود 50 درصد از بازاریابان معتقدند، تبلیغات ویدیویی بیشترین میزان بازگشت سرمایه را دارد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

حالا با توجه به این آمار، آیا هنوز هم در کارآمد بودن محتوای ویدیویی شک و شبهه‌ای برای شما وجود دارد؟ باتوجه به اهمیت محتوای ویدیویی، این روزها ویدیو مارکتینگ رشد بسیار زیادی داشته است. با استفاده از این روش تبلیغات، بازاریابان می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز و روی پلتفرم‌های مختلف، به مشتریان خود دسترسی داشته باشند. حالا که فهمیدیم تبلیغات ویدیویی چیست، در ادامه انواع آن را با هم بررسی می‌کنیم.

 

انواع تبلیغات ویدیویی 

1- تبلیغات ویدیویی پیش‌نمایشی

چنانچه رسانه‌ای جنبه تبلیغاتی داشته باشد، بهتر است از این نوع تبلیغات در اپلیکیشن استفاده کند. در این نوع از تبلیغات، یک ویدیوی بسیار کوتاه در ابتدای ویدیوی اصلی به بیننده نمایش داده می‌شود. بعد از اتمام این ویدیوی کوتاه، ویدیو اصلی آغاز می‌شود. شیوه کسب درآمد از این نوع تبلیغات، دریافت به‌ازای هر نمایش ویدیوی تبلیغاتی است.

2- تبلیغات ویدیویی جایزه‌ای

در این دسته از تبلیغات، کسی که انتخاب می‌کند به تماشای تبلیغات بپردازد یا نه، بیننده است. یعنی کاربر تصمیم می‌گیرد که تماشای ویدیوی تبلیغاتی را آغاز کند یا نه. چنانچه کاربر به مقدار مشخصی از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی برسد، پاداش دریافت می‌کند. این پاداش می‌تواند هرچیزی باشد.

3- تبلیغات ویدیویی حین پخش

طول مدت این تبلیغ معمولا بین 15 تا 30 ثانیه است. این تبلیغات معمولا وسط محتوای ویدیویی که کاربر اقدام به پخش آن نموده، نمایش داده می‌شود. یا اول ویدیو، یا میان آن. البته این نوع تبلیغات می‌تواند موجب آزار کاربران شود. به همین دلیل همیشه دکمه‌ای برای عدم نمایش آگاهی در آن اطراف وجود دارد. تا اگر کاربر علاقه‌ای به تماشای ادامه تبلیغات نداشت، آن را متوقف کند.

4- تبلیغات ویدیویی همراه

این نوع از تبلیغات ویدیویی معمولا حین پخش در کنار ویدیو نمایش داده می‌شوند. می‌تواند قالب متنی، تصویری و با پوشش کامل تصویر داشته باشند. این نوع از تبلیغات قالب‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند و فقط با هدف نمایش برند است که نمایش داده می‌شوند.

5- تبلیغات ویدیویی خطی

این روش، زیرمجموعه تبلیغات ویدیویی حین پخش است. درست مانند تبلیغاتی که میان برنامه‌های تلویزیون پخش می‌شود. برنامه قبلی متوقف شده، پیام بازرگانی پخش می‌شود و بعد از اتمام آن بیننده ادامه برنامه تلویزیونی را مشاهده خواهد کرد. این نوع از تبلیغ 3 نوع مختلف دارد:

  • قبل از پخش
  • میان‌پخش
  • پس از پخش

6- تبلیغات ویدیویی غیرخطی

با استفاده از این نوع تبلیغات، بیننده هم‌زمان با تماشای ویدیویی که انتخاب کرده، تبلیغات را مشهده می‌کند. این نوع از تبلیغ می‌تواند به صورت تصاویر ثابت، متن و یا فیلم ارائه شوند. کاربر می‌تواند انتخاب کند که با این تبلیغات تعامل برقرار کند یا آن را نبیند. تصمیم با کاربر است. اگر بخواهد با تبلیغات ارتباط برقرار کند، ویدیویی که در حال تماشای آن بوده، متوقف می‌شود و او به تماشای تبلیغ می‌پردازد.

 

درنهایت

مردم به تماشای ویدیوها علاقه بیشتری دارند. محتواهای ویدیویی بسیار بیشتر از سایر انواع محتوا دیده می‌شوند. اگر دوست دارید در این باره بیشتر بخوانید، ما پیش از این بلاگی درمورد افزایش اینگیجمنت با محتوای ویدیویی برای شما مطلبی نوشته‌ایم. مطالع آن خالی از لطف نیست. به همین دلیل است که تبلیغات ویدیویی اهمیت پیدا کرده‌اند. اگر هم دقت کنید، تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب و آپارات فعالیت بیشتری به نسبت سایر شبکه‌های اجتماعی دارند. زیرا این دو شبکه اجتماعی به ازای تبلیغاتی که دیده می‌شود به تولیدکننده محتوا پول پرداخت می‌کند.

اگر برای انتشار محتوا در یوتیوب و آپارات به دنبال ابزار هستید، نوین هاب اینجاست. نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. برای بررسی امکانات این ابزار هوشمند، وبسایت نوین هاب را بررسی کنید.

ارسال نظر