وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

همه چیز درمورد لندینگ پیج

لندینگ پیج

لندینگ پیج یا صفحه فرود اصطلاحی‌ست که آن را در دیجیتال مارکتینگ زیاد می‌شنوید. لندینگ پیج یک صفحه مستقل از وبسایت است. لندینگ پیج‌ها به صورت مستقل برای یک کمپین خاص یا اهداف دیگری طراحی می‌شوند. این صفحه مستقل جایی است که بازدید کننده بعد از کلیک برروی آن به یک صفحه دیگر هدایت می‌شود. این صفحه می‌تواند وبسایت شما، صفحه یوتیوب، اینتستاگرام و یا هر صفحه دیگری باشد. این کاملا به شما بستگی دارد. در این پست از بلاگ نوین هاب قصد داریم همه چیز را درمورد لندینگ پیج یا صفحه فرود به شما بگوییم و یاد بگیریم یک صفحه فرود خوب، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

1- لندینگ پیج باید ساختار مناسبی داشته باشد

طراحان صفحات فرود فکر می‌کنند باید همه اطلاعات به صورت لیست در یک صفحه فرود وجود داشته باشد. آن‌ها فکر می‌کنند یک صفحه فرود مناسب باید تمام اطلاعات را از بالا به پایین لیست کند و در انتها به یک فراخوان به عمل ختم شود. اما چه‌قدر احتمال دارد که کاربر اقدام به خواندن همه اجزای لندینگ پیج بکند؟ باید بهترین و مهم‌ترین ویژگی‌ها را در قسمت‌های بالایی بگنجانید. ممکن است فکر کنید که اگر فراخوان به عمل یا (call to action) را در قسمت‌های بالای صفحه بگذارید کمی نامتعارف باشد. اما باید بدانید که در دراز مدت تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

لندینگ پیج

 

2- لندینگ پیج باید عنوان مناسبی داشته باشد

اولین چیزی که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند، عنوان است. به همین دلیل توصیه می‌شود که از عناوین جالب و خوب برای صفحات فرود استفاده کنید تا کاربر برای کلیک برروی آن مجاب شود. عنوان شما باید اولین چیزی باشد که در طراحی صفحات فرود به آن توجه می‌کنید. اما یک عنوان خوب که توجه مخاطب را هم به خود جلب کند چگونه است؟ تحقیقات نشان داده عنوانی که شما در این صفحات فرود استفاده می‌کنید اگر بین 5 تا 9 واژه باشد بازخورد بهتری خواهد داشت. همچنین اگر از عناوینی که افعال منفی دارند استفاده کنید، توجه بیشتری را به خود جلب خواهند کرد. عناوین را به گونه‌ای بنویسید که بازدید بیشتری دریافت کنید.

لندینگ پیج

3- لندینگ پیج باید رنگ‌های مناسبی داشته باشد

استفاده از رنگ‌ها برای جلب توجه مخاطب بسیار مهم است. شما باید از رنگ‌هایی در طراحی صفحات فرود استفاده کنید که علاوه بر جذاب بودن، توجه مخاطب را هم به خود جلب کند. برای مثال نارنجی احساس نشاط به مخاطب منتقل می‌کند، قرمز هیجان‌انگیز است، آبی رنگ اعتماد است و…

رنگ‌ها احساسات متفاوتی را ایجاد می‌کنند. البته ممکن است در سطح قابل تشخیص نباشند، اما در ناخودآگاه افراد تاثیر بسزایی دارند.

لندینگ پیج

تفاوت لندینگ پیج با صفحه اصلی

صفحات اصلی لینک‌های مختلفی برای ارجاع به صفحات متفاوت را در خود گنجانده‌اند اما صفحات فرود فقط یک لینک اختصاصی در آن‌ها قرار داده شده است. به همین دلیل است که بازاریابان حرفه‌ای از یک صفحه فرود اختصاصی برای مقاصد ویژه خود استفاده می‌کنند. صفحه اصلی جزییات بیشتری دارد. محصولات، اطلاعات بیشتر درمورد شرکت، راه‌های ارتباط و… در صفحات اصلی قرار دارند. اما توصیه می‌شود که صفحات فرود را به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی کنید تا کاربر به راحتی با آن ارتباط برقرار کند. اما تجربه کار با صفحات فرود برای مشتری متفاوت خواهد بود. هدف اصلی این صفحات تبدیل مخاطب یا بازدیدکننده به مشتری است.

 

 

 

اطلاعاتی که قبل از طراحی صفحات فرود باید جمع‌آوری کنید

پرسونای خریدار

ما پیش از این در بلاگی مجزا درمورد پرسونای خریدار مطلبی منتشر کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. برای طراحی صفحات فرود شما باید مخاطب خود را درنظر داشته باشید و آن را طوری تنظیم و طراحی کنید که برای مخاطب شما جذاب باشد.

پیشنهاد

لندینگ پیج شما باید شامل یک پیشنهاد خوب به کاربر باشد تا توجه او را به خود جلب کند. این پیشنهاد به منظور تامین ارزش بازدیدکنندگان وب‌سایت ایجاد خواهد شد. برای مثال می‌توانید وبینار، یک کتاب الکترونیکی رایگان، صفحه راهنما و… را در آن بگنجانید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

سفر خریدار

در طراحی لندینگ پیج‌ها باید سفر مشتری را درنظر گرفته باشید. مسیری که مخاطب برای خرید از شما یا تبدیل شدن به مخاطب وفادار طی می‌کند اهمیت بسیار زیادی دارد.

بررسی

یک چشم‌انداز واضح برای هدف خود در نظر بگیرید و تمام تمرکز خود را روی رسیدن به آن بگذارید. قرار است با طراحی این لندینگ پیج چه کاری انجام دهید؟ قرار است کد تخفیف‌های فعال را به مشتری اعلام کنید؟ محصول جدیدی برای رونمایی دارید؟ می‌خواهید بازدید وبسایت را افزایش دهید؟ هدف خود را تعیین کنید و تمام پارامترها را بر اساس همین هدف تنظیم کنید.

کاربردهای لندینگ پیج

بازاریابی ایمیلی

طراحی لندینگ پیج در ایمیل مارکتینگ برای مخاطبان فعلی شما کاربرد بیشتری دارد. می‌توانید این دسته از مخاطبان را با ارائه پیشنهادهای تازه به بازگشت ترغیب کنید. محصول یا خدمات تازه‌ای برای آن‌ها که پیش از این از شما خرید کردند درنظر بگیرید و این پیشنهاد را در قالب یک ایمیل برای آن‌ها بفرستید.

معرفی محصول

احتمالا برای شما هم پیش آمده که وارد وبسایت یک فروشگاه آنلاین شوید و ببینید که محصولات تخفیف خورده یا جدید را در یک دسته‌بندی جدا معرفی کرده‌اند. وقتی روی این بنر کلیک می‌کنید به صفحه خرید محصول هدایت می‌شوید. فروشگاه‌های موفق برای ارائه و توضیح محصولات تازه خود همیشه لندینگ پیج‌های جذاب طراحی می‌کنند تا مخاطب به محض ورود به سایت آن را مشاهده کند.

کمپین‌ها

یکی از مهم‌ترین کاربردهای لندینگ پیج‌ها طراحی‌شان برای کمپین‌های تبلیغاتی است.

تماس با ما

اگر بیزینس شما یک شرکت ارائه خدمات است، احتمالا فکر بدی نباشد که صفحه تماس با ما را در قالب یک صفحه فرود طراحی کنید که جلب توجه بیشتری کند.

درنهایت

طراحی صفحات فرود و لندینگ پیج اول از همه به هدف شما بستگی دارد و میزان اثربخشی آن به اندازه خلاقیت‌تان. اینکه در ارائه آن تا چه اندازه دقیق و خلاق هستید و از چه عناوینی برای آن استفاده می‌کنید، موجب می‌شود به هدف خود برسید.

 

ما در نوین هاب با ارائه محتوای دیجیتال مارکتینگ قصد داریم به شما که در آغاز این راه هستید، کمک کنیم تا مطالب بیشتری یاد بگیرید. نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکجا و یک‌پارچه مدیریت کنید.

این ابزار هوشمند امکانات زیر را دارد:

با استفاده از این ابزار هوشمند شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت حرفه‌ای مدیریت کنید و کسب‌وکار خود را گسترش دهید.

 

 

 

ارسال نظر