وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بک لینک چیست؟ (اهمیت بک لینک برای سئو سایت)

بک لینک چیست؟ کلیه لینک‌هایی که شما در وبسایت خود قرار می‌دهید، بک لینک است. این لینک‌ها می‌تواند ارجاع به سایت‌های دیگر و یا مقالات داخلی وبسایت خودتان باشند. به بک لینک، لینک ورودی و یا inbound link نیز گفته می‌شود. به دلیل اینکه مردم را دعوت به ورود می‌کنند. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به تاثیر بک لینک روی سئوی وبسایت حرف بزنیم و بررسی کنیم که بهینه‌سازی این لینک‌ها باید به چه صورتی باشد.

بک لینک چیست؟

لینک‌سازی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موارد برای بهبود سئو وبسایت است. بک لینک انواع مختلفی دارد و انواع آن را می‌توان لینک فالو، نوفالو، داخلی و خارجی درنظر گرفت. یکی از وظایف گوگل، بررسی بک لینک‌های موجود در یک صفحه برای یافتن صفحات جدید در اینترنت است. نکته مهم دیگر کیفیت و تعداد این لینک‌ها است که روی بهبود رتبه‌بندی نتایج گوگل تاثیرگذار است. ربات گوگل ارزش و اعتبار صفحات را با بررسی لینک‌های درج شده در آن بررسی می‌کند و تشخیص می‌دهد. هرچه‌قدر سایت‌های بیشتری به صفحات شما لینک داده باشند، اعتبار صفحه و وبسایت شما بالاتر می‌رود.

تفاوت لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی

لینک سازی در وبسایت به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. لینک سازی داخلی به معنای پیوند دادن صفحات مختلف سایت به یکدیگر است. برای مثال زمانی که شما لینکی را در سایت خود قرار می‌دهید که مخاطب با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری از وبسایت شما منتقل می‌شود، لینک سازی داخلی انجام داده‌اید.

بک لینک

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، عبارت “زمان‌بندی کنید” یک نمونه لینک سازی داخلی است. وقتی روی این پیوند کلیک می‌کنید، وارد صفحه دیگری از وبسایت نوین هاب می‌شوید.

اهمیت لینک سازی داخلی در چه چیزی است؟

اگر شما هیچ لینک داخلی در صفحاتی که ایجاد می‌کنید قرار ندهید، ربات‌های خزنده گوگل هرگز از وجود آن‌ها باخبر نمی‌شوند. درحقیقت انتشار چنین محتوایی در وبسایت شما، بی‌ارزش و بی‌اهمیت است و هیچ تغییری در ترافیک وبسایت شما به وجود نمی‌آید. گوگل درمورد لینک‌های داخلی می‌گوید:

ربات‌‌های خزنده گوگل همواره به دنبال صفحات تازه هستند. وقتی این صفحات بررسی شدند، ایندکس خواهند شد. ایندکس یک پایگاه داده است که گوگل بعد از تحلیل و بررسی هر صفحه از وبسایت، آن‌ را به ایندکس انتقال می‌دهد. بعد که قرار باشد گوگل صفحه‌ای را بارگذاری کند، آن را از درون همین پایگاه داده جست‌وجو و پیدا می‌کند. گوگل وقتی صفحات جدید را پیدا می‌کند که از صفحه ایندکس شده لینکی به آن‌ها وجود داشته باشد. درغیر این صورت، آن صفحه هرگز پیدا نخواهد شد.

 

این موضوع نباید چنین ذهنیتی برای شما ایجاد کند که هرچه لینک‌های داخلی بیشتری در صفحات خود قرار دهید، حتما رتبه بهتری دریافت خواهید کرد. برای درج لینک‌های داخلی باید استراتژی مناسبی طراحی و طبق آن عمل کنید.

لینک‌های خارجی عملکرد متفاوتی به نسبت لینک‌های داخلی دارند. سئو کاران برای بهبود رتبه بندی صفحات گوگل، اقدام به تولید بک لینک به صورت مصنوعی می‌کنند. منظور همان لینک‌های خارجی است که در وبسایت خود قرار می‌دهید. لینک سازی خارجی به معنای تایید ما توسط سایت‌های دیگر است. همچنین شما با لینک‌سازی داخلی که انجام می‌دهید، می‌توانید محبوبیت و اعتبار بیشتری کسب کنید. به این طریق رضایت گوگل را هم برای بیشتر دیده شدن، جلب کرده‌اید.

اما در حقیقت منظور واقعی گوگل از لینک سازی خارجی، ارجاع مخاطبان به سایت شما، در وبسایت‌های دیگر است.

تاثیر بک لینک در سئو سایت

بک لینک باید قابل کلیک باشد و مخاطب را به صفحات دیگری ارجاع دهد. بک لینک یکی از عناصر مهم در اصول سئو محسوب می‌شود. متخصصان سئو معتقدند که اگر کیفیت بک لینک‌ها بالا باشد، تبدیل به عوامل تعیین کننده‌ای برای سئو می‌شوند و به شما کمک می‌کنند که رتبه وب سایت خود را در نتایج موتور جستجو بهبود دهید. البته توجه به این نکته نیز ضروری است که بک لینک‌ها باید صفحات حاوی محتواهای مربوط به هم را ارجاع دهند. صفحاتی که بک لینک‌های بیشتری داشته باشد رتبه بندی ارگانیک بالاتری نسبت به سایر مطالب در موتورهای جستجو دارند.

علاوه بر این، بک لینک خارجی، به گوگل نشان می‌دهد که محتوای این صفحه ارزش زیادی دارد. تصور کنید، یک وبسایت به محتوای بلاگ سایت شما لینک خارجی داده است. این به گوگل نشان می‌دهد که محتوای شما ارزشمند است.

بک لینک فالو (follow) نوفالو (no follow) چیست؟

لینک‌ها به دو دسته فالو و نوفالو تقسیم می‌شوند. به طور کلی بک لینک‌ها فالو هستند. بک لینک‌های فالو از نظر گوگل با ارزش‌تر از بک لینک‌های نوفالو هستند. گوگل تقریبا برای بک لینک‌های نوفالو هیچ ارزش و اعتباری قائل نیست و تاثیر چندانی روی رتبه‌بندی وبسایت شما ندارند. لینک‌های ویکی پدیا و شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه لینک‌های نوفالو هستند و تاثیری روی سئو وبسایت ندارند. البته این بدان معنی نیست که شما باید فقط از بک لینک‌های فالو استفاده کنید. این موضوع از نظر موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر می‌رسد. بهتر است هیچ کدام را حذف نکنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

چگونه بک لینک بگیریم؟

1- انتشار رپورتاژ و آگهی در وبسایت‌های دیگر

2- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

3- ایجاد پست مهمان

4- انتشار محتوا در انجمن‌ها. مثل ویرگول، نیماتودی و…

 

درنهایت

اگر لینک سازی درستی در وبسایت خود انجام دهید، مطمئن باشید که جایگاه شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود پیدا خواهد کرد. البته قبل از اینکه اقدام به کاری کنید، باید تکنیک‌ها و استانداردهای گوگل را به درستی بشناسید. که اگر چنین نباشد، نتیجه عکس خواهید گرفت. ما قبلا در بلاگی مجزا درمورد اینکه چگونه می‌توانید محتوای وبسایت را برای سئو بهبود ببخشید مطلبی منتشر کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

نوین هاب:

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که این پلتفرم در اختیار شما می‌‌گذارد، می‌توانید همه شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکپارچه و یکجا مدیریت کنید.

از جمله امکانات این پلتفرم هوشمند، مدیریت و زمان‌بندی محتوا برای انتشار است. می‌توانید محتوای خود را از قبل برای ساعتی که مدنظرتان است، زمان‌بندی کنید. همچنین اگر برای پاسخ‌دهی به کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان نیاز به یک ابزار هوشمند دارید، نوین هاب گزینه بسیار مناسبی برای شماست. می‌توانید کامنت‌های همه شبکه‌های اجتماعی‌‌تان را در یک داشبورد مدیریت کنید.

یکی دیگر از امکانات نوین هاب، آنالیز شبکه‌های اجتماعی است. نوین هاب با پشتیبانی از 13 شبکه اجتماعی داخلی و خارجی به شما این امکان را می‌دهد که همه ‌آنها را به صور یکجا آنالیز کنید و عملکرد خود را بسنجید.

 

 

 

2 نظر

  • خیلی ممنون محتوای جالبی بود این روز ها که طرف حتی از تبلیغات لوله بازکنی برچسب ها استفاده نمیکنه و اینترنتی سفارش میده دیگه طرح صیانت از فضای مجازی نباید این راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره امیدوارم یه فکری به حال مردم بکنن طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن