وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اهمیت اینستاگرام برای کسب‌ و کارها ایرانی

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

گزارش سالانه نوین هاب از عملکرد کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در این گزارش سعی کردیم با بررسی رفتار کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین پلتفرم را برای آن‌ها پیدا کنیم. با توجه به اطلاعاتی که در این گزارش اعلام کردیم، اینستاگرام مهم‌ترین پلتفرم برای کسب و کارهای ایرانی است. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها بپردازیم.

 

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی 

بعد از شیوع ویروس کرونا، فعالیت کسب و کارها در اینستاگرام بیشتر از قبل شده است. طبق گزارش سالانه نوین هاب، تعداد کاربران ایرانی در اینستاگرام بیش از 47 میلیون است. با توجه به تعداد کاربران ایرانی این پلتفرم، اهمیت فعالیت کسب و کارها در آن افزایش پیدا می‌کند. طبق این گزارش و آمار جهانی، 90% از کاربران اینستاگرام اعلام کرده‌اند حداقل یک پیج تجاری را دنبال می‌کنند. همچنین، 60% کاربران اینستاگرام اعلام کرده‌اند که در این فضا با یک محصول جدید آشنا شدند.

 

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

 

آمارهای نوین هاب از کسب و کارهای ایرانی

طبق آمار و گزارشی که نوین هاب از کاربران خود منتشر کرده، اینستاگرام بیشترین درصد اتصال اکانت و انتشار محتوا بین شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است. این بدان معنی است که کاربران نوین هاب بیشترین استفاده را از اینستاگرام دارند. با توجه به این که حجم زیادی از کاربران نوین هاب را کسب و کارهای ایرانی تشکیل می‌دهند، می‌توان نتیجه گرفت اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است.

محبوب‌ترین انواع منتشر شده در اینستاگرام استوری است. استوری‌ها به سبب بازدید بیشتری که دریافت می‌کنند، برای انتشار اخبار مربوط به کسب‌وکارها اهمیت بیشتری دارند.

 

 

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

 

اهمیت اینستاگرام در توسعه کسب و کار

اینستاگرام از ابتدای فعالیت خود نشان داده که پلتفرم بسیار مهمی برای دیده شدن است. کسب و کارها با فعالیت در این فضا این امکان را پیدا می‌کنند که با مخاطبین واقعی خود در ارتباط باشند و بیشتر دیده شوند. با توجه به این که بازار خرید و فروش کالا و محصولات به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته است، اهمیت این شبکه اجتماعی بیش از پیش شده است.

یکی از دلایلی که اهمیت اینستاگرام را افزایش داده، این است که افراد زیادی عضو این شبکه اجتماعی هستند. همانطور که نوین هاب هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده نزدیک به نیمی از ایرانی‌های عضو اینستاگرام هستند. این برای یک کسب و کار به منزله دسترسی بیشتر به مخاطب و درنهایت مشتریان احتمالی است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

مورد دیگری که باید توجه شما را به سمت این شبکه اجتماعی جلب کند، عدم وجود محدودیت جغرافیایی است. گسترش کسب و کارتان در دنیای واقعی، با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد. اما در اینستاگرام شما دیگر با چنین مساله‌ای برخورد ندارید. می‌توانید به مشتریان خود در هر جا و هر زمانی دسترسی داشته باشید. به همی دلیل است که توصیه می‌شود اگر فعالیت شما در حوزه فروش محصول و کالا است، هرگز از فعالیت در اینستاگرام غافل نشوید.

 

استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام

این ویژگی می‌تواند شما را بیشتر به مخاطب‌تان نزدیک کند. نوین هاب در گزارش سالانه خود از عمکلرد کسب و کارها هشتگ‌های پر استفاده توسط کسب و کارها را قید کرده است. این هشتگ‌ها بیشتر از بقیه استفاده شده‌اند و به معنای آن است که اگر محتوای شما همراه با این هشتگ‌ها ارسال شود، بیشتر دیده خواهد شد.

 

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

 

 

یکی دیگر از مواردی که در این گزارش به آن پرداخته شده است، جزییات آپدیت‌های اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی روز به روز در حال گسترش ویژگی‌های خود است. از بهترین ویژگی‌هایی که اینستاگرام اقدام به انتشار آن کرده است، می‌توان به لایو چهارنفره اشاره کرد. اینستاگرام با الهام از کلاب هاوس اقدام به ارائه این آپدیت کرده است. لایو چهار نفره اینستاگرام یکی از قابلیت‌های جذاب برای تولید محتوا و برقراری ارتباط با مخاطبین‌تان است. همچنین با استفاده از این ویژگی می‌توانید با سایر افرادی که در حوزه کسب و کار شما فعالیت دارند، تعامل برقرار کنید.

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی

 

می‌توانید برای مطالعه جزییات بیشتر از این گزارش از طریق لینک زیر اقدام کنید:

دانلود گزارش کامل سالانه نوین هاب از فعالیت کسب و کارها در شبکه‌های اجتماعی

ارسال نظر