وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

فیو استار توییتر چیست؟ چگونه در توییتر فیو استار شویم؟

فیو استار

اگر به تازگی فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده باشید، احتمالا اصطلاح فیو و فیو استار را از اهالی این شبکه اجتماعی زیاد شنیده‌اید. شبکه‌های اجتماعی مکانیزم‌های متعددی برای “پسندیدن” یک محتوا لحاظ کرده‌اند. توییتر هم از این قاعده مستثنی نیست. در این پست از بلاگ نوین هاب قصد داریم درمورد فیو توییتر و فیو استار شدن حرف بزنیم.

لایک توییتر

پیش از این پسندیدن محتوا در توییتر با علامت ستاره نشان داده می‌شد. بعدها این نشانه به قلب تغییر شکل داد.

فیو استار

توییتر در سال 2015 در قالب توییتی درمورد این تصمیمی که گرفته بود اعلام کرد:

“علامت قلب، همه چیز را به شما می‌گوید. ما یک روش تازه برای نشان دادن نظرات و احساسی که نسبت به یک محتوا دارید، معرفی کرده‌ایم.”

پیش از این توییتر گزینه موارد دلخواه داشت. شما می‌توانستید توییتی که موردعلاقه‌تان بود را با لمس علامت ستاره از مابقی توییت‌ها جدا کنید.

چرا توییتر موارد دلخواه را با لایک جایگزین کرد؟

توییتر قبل از اینکه این تصمیم را علنی کند، اعلام کرد که می‌داند نماد قلب برای عامه مردم پذیرفته‌شده‌تر است و مفهوم را راحت‌تر می‌رساند. توییتر بعد از آزمایشات و نظرسنجی‌هایی که انجام داد، متوجه شد مردم نماد قلب را بیشتر از ستاره دوست دارند. به همین دلیل تصمیم به اجرای این طرح گرفت و قلب را جایگزین ستاره کرد.

 

fav (فیو) گزینه لایک توییتر است. وقتی شما می‌خواهید نسبت به پسندیدن محتوایی در توییتر اقدام کنید، قلب زیر پست را لمس می‌کنید و در اصطلاح واژگان توییتری، شما آن توییت را فیو کرده‌اید.

فیو استار چیست؟

هر توییتی که در توییتر بیشتر از 1000 تا لایک بگیرد، فیو استار می‌شود. اما چه مواردی روی فیو استار شدن یک توییت تاثیرگذار است؟

فیو استار شدن ربطی به تعداد فالوورهای شما در توییتر ندارد. بسته به محتوایی که در توییتر می‌نویسید، ممکن است توییت شما بارها ریتوییت شود و این به معنی بیشتر دیده شدن محتواست. همچنین الگوریتم توییتر به گونه‌ای است که وقتی کسی توییت شما را لایک یا فیو می‌کند، برای فالوورهای او در تایملاین به نمایش گذاشته می‌شود.

این الگوریتم توییتر موجب می‌شود که توییت شما فیو بیشتری دریافت کند.

 

چگونه در توییتر فیو استار شویم؟

1- محتوای عالی

محتوای خوب در یک شبکه اجتماعی محتوایی است که کاربران دیگر را وادار به انتشار آن و ارائه نظر درمورد آن بکند. اگر شما در توییتر محتوایی به اشتراک بگذارید که فالوورهای شما درمورد آن نظر بدهند و آن را ریتوییت یا کوت کنند، احتمال اینکه فیو استار شوید بالا می‌رود. فضای توییتر با شبکه‌های اجتماعی دیگر متفاوت است. به همین دلیل نوع محتوایی که در آن به اشتراک گذاشته می‌شود هم متفاوت است. مردم در توییتر علاقه دارند با یکدیگر در مورد موضوع‌های رایج در جامعه حرف بزنند.

2- انتشار محتوا در زمان مناسب

در توییتر هم مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی، زمان انتشار محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. ترتیب نمایش محتوا در توییتر با توجه به ترتیب زمانی نیست. اما باز هم زمان انتشار محتوا در این شبکه اجتماعی اهمیت دارد. Hootsuite بیش از 40000 توییت را تحلیل کرد و نتیجه گرفت که بهترین زمان برای توییت کردن ساعت 3 بعد از ظهر است. البته این زمان ممکن است در ایران کمی متفاوت باشد. بهتر است ساعات مختلف را برای انتشار محتوا آزمایش کنید و متوجه شوید که چه زمانی برای شما مناسب‌تر است.

3- زمان‌بندی توییت

اگر از ابزارهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان محتوا را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی کرد، استفاده کنید، در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد. همچنین علاوه بر این مورد، می‌توانید پست‌ها را با استفاده از این ابزارها در زمان مناسب و تعداد مناسب به اشتراک بگذارید و مشارکت بیشتری دریافت کنید. نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. یکی از امکاناتی که این داشبورد حرفه‌ای به شما می‌دهد، انتشار و زمان‌بندی محتوا است. اگر قصد دارید که بهترین زمان را برای انتشار پیدا کنید، می‌توانید محتوای خود را از قبل در این داشبورد حرفه‌ای بارگذاری و زمان‌بندی کنید. توصیه می‌کنیم که زمان‌های مختلفی را برای انتشار درنظر بگیرید تا نتیجه دلخواه خود را به دست بیاورید.

4- نوشته بدون غلط

کاربران توییتر بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی روی محتوایی که غلط‌های نگارشی و املایی دارند، حساس هستند. اگر ببینند که محتوای شما غلط املایی و نگارشی دارد، اقدام به نقد کردن شما می‌کنند. به همین دلیل بهتر است مراقب باشید. توییتر به شما 280 کاراکتر برای نوشتن محتوا می‌دهد. اما هدف از فعالیت در توییتر، تمرینی برای کوتاه‌نویسی یا رساندن منظور با کم‌ترین تعداد واژه است.

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

فیو استار

 

فیو استار

 

5- ویدئوی توییتر

یکی دیگر از انواع محتوایی که معمولا در توییتر فیو استار می‌شود، محتوای ویدئویی است. درست است که مکانیزم توییتر انتشار محتوای متنی است، اما به هر حال این شبکه اجتماعی امکان آپلود ویدئو را فعال کرده است. نتایج نشان می‌دهد که بیشتر از 50 درصد توییت‌هایی که حاوی ویدئو یا تصویر بوده‌اند، فیو استار شدند. چرا؟ چون ویدئو همیشه برای مردم جذاب است و آن را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

فیو استار

 

6- استفاده از هشتگ

یکی دیگر از بهترین راه‎‌ها برای دیده شدن در توییتر استفاده از هشتگ‌های مناسب است. معولا وقتی خبر مهمی در توییتر پخش می‌شود، هشتگ‌های مربوط به آن ترند می‌شود و همه درمورد آن می‌نویسند.

7- همکاری با اینفلوئنسرهای توییتری

همکاری با تاثیرگذاران توییتری موجب می‌شود که محتوای شما بیشتر دیده شود. می‌توانید از اینفلوئنسرهای توییتری بخواهید که محتوای شما را پروموت و تبلیغ کنند. این افراد فالوورهای زیادی دارند و این موجب می‌شود که توییت شما فیو استار شود و افراد بیشتری اقدام به فالوو کردن شما کنند.

 

درنهایت

توییتر یک شبکه اجتماعی سیاسی و اجتماعی است. این شبکه اجتماعی قبل از این که فیلتر شود جزو 5 وبسایت محبوب ایرانیان بوده است. به مرور زمان، برندها اقدام به فعالیت در توییتر کردند. شما هم می‌توانید اگر کسب‌وکاری دارید، در توییتر فعالیت خود را آغاز کنید. اما باید توجه داشته باشید که با توجه به لحن و امضای برندتان پیش بروید و محتوایی خلاف عرف با فعالیت‌تان منتشر نکنید. محتوا در توییتر می‌تواند مثل قارچ پخش شوند و دیگران درمورد آن نظر دهند. اگر قصد دارید برای برند و کمپانی خود در این شبکه اجتماعی یک اکانت بسازید فراموش نکنید که حتما آدرس آن را در وبسایت و سایر شبکه‌های اجتماعی خود پروموت کنید. همچنین برگزاری کمپین‌های توییتری را برای فیو استار شدن، اصلا دست کم نگیرید.

 

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از نوین هاب شما می‌توانید همه شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد و به صورت یکپارچه مدیریت کنید. از جمله ویژگی‌های داشبورد حرفه‌ای نوین هاب:

 

 

ارسال نظر