وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

رونمایی از گرین روم (Green room) اسپاتیفای، رقیب جدید کلاب هاوس

گرین روم اسپاتیفای

این روزهای اسپاتیفای از قابلیت جدیدی به نام گرین روم اسپاتیفای رونمایی کرده است. بعد از محبوبیت و همه‌گیر شدن کلاب هاوس، سایر شبکه‌های اجتماعی به فکر استفاده و اضافه کردن این قابلیت افتادند. پیش از گرین روم اسپاتیفای، توییتر از ویژگی اسپیس رونمایی کرد که امکان مکالمه گروهی به صورت را می‌داد. تلگرام، اینستاگرام، ردیت و دیسکورد هم از این ویژگی استفاده کردند. حالا نوبت به اسپاتیفای رسیده است که این ویژگی را اضافه کند. در این پست از بلاگ نوین هاب قصد داریم درمورد گرین روم اسپاتیفای بنویسیم و با این ویژگی تازه آشنا شویم.

اسپاتیفای

اسپاتیفای یک سرویس پخش موسیقی است. با استفاده از این پلتفرم شما می‌توانید به میلیون‌ها موزیک و پادکست از سرتاسر دنیا دسترسی داشته باشید. برای دسترسی داشتن به امکانات اسپاتیفای فقط کافی‌ست با اکانت جیمیل یا فیسبوک خود در آن لاگین کنید تا بتوانید به صورت آنلاین به موزیک‌هایی که علاقه دارید، گوش کنید.

اسپاتیفای

 

گرین روم (Green room) اسپاتیفای

اسپاتیفای در وبسایت رسمی خود، این ویژگی را اینگونه معرفی کرده است:

«گرین روم اسپاتیفای برنامه تازه صوتی و اجتماعی است که توسط اسپاتیفای عرضه شده. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا اتاق‌های گفت‌وگو تشکیل دهید یا وارد گروه‌ها شوید تا با دیگران مکالمه صوتی داشته باشید.»

می‌توانید در این اتاق‌های گفت‌وگو درمورد عناوین و مسائلی که دوست دارید با دوستان خود حرف بزنید. همچنین اسپاتیفای اعلام کرده کسانی که در گرین روم اسپاتیفای اتاق‌های گفت‌وگو دارند و تولیدکننده محتوا هستند و طرفداران زیادی دارند، می‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند. همچنین کاربر امکان ضبط این چت‌های صوتی را دارد و می‌تواند آن را به صورت پادکست منتشر کند. برای اینکه بتوانید وارد این پلتفرم شوید، فقط کافی‌ست در اسپاتیفای یک اکانت داشته باشید. می‌توانید با اطلاعات همان اکانت وارد این نرم‌افزار جدید شوید و از امکانات آن استفاده کنید.

اسپاتیفای

چگونه به گرین روم دسترسی داشته باشیم؟

برای دسترسی به گرین روم اسپاتیفای فقط کافی‌ست نرم‌افزار آن را دانلود کنید. این نرم‌افزار هم برای اندروید و هم ios عرضه شده است. برای ورود به آن کافی‌ست اطلاعات اکانت اسپاتیفای خود را وارد کنید و از امکانات آن لذت ببرید.

البته اگر در اسپاتیفای اکانت نداشته باشید هم می‌توانید از این قابلیت تازه استفاده کنید. اسپاتیفای اعلام کرده فقط کافی‌ست نرم‌افزار گرین روم را دانلود کرده و آنجا اکانت خود را بسازید.

این نرم‌افزار در تمام کشورهایی که اسپاتیفای در آن‌ها فعال است قابلیت دانلود دارد و می‌توان از آن استفاده کرد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

ایجاد اتاق گفت‌وگو در گرین روم

همه می‌توانند اتاق گفت‌وگو بسازند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. فقط کافی‌ست روی گزینه Create Room کلیک کنید و مراحل را تا انتها پیش بروید. وقتی شما کسی باشید که اتاق گفت‌وگو را می‌سازد به معنای آن است که میزبان آن هستید و می‌توانید دیگران را به آن اضافه کنید.

شما این امکان را دارید که در صفحه Home سایر اتاق‌های گفت‌وگو که توسط افراد دنبال شده توسط خودتان، تشکیل شده است را مشاهده کنید و واردشان بشوید. اگر افرادی که آن‌ها را دنبال کرده‌اید اتاق گفت‌وگوی تازه‌ای تشکیل دهند، اسپاتیفای برای شما نوتیفیکیشن می‌فرستد تا آن را از دست ندهید.

اسپاتیفای گرین روم

محتواهای ممنوع

اسپاتیفای اساس‌نامه‌ای منتشر کرده که با توجه به آن کاربران اجازه ندارند درخصوص برخی از محتواها صحبت کنند.

  • تشویق و دعوت دیگران به خشونت
  • محتوای نفرت‌آمیز
  • ترویج آسیب به خود و خودکشی
  • آزار دیگران
  • محتوای نژاد پرستانه
  • محتوای جنسی

چنانچه کاربری اقدام به تشکیل روم‌هایی با این مضامین کرد، دیگران می‌توانند آن را گزارش کنند تا اسپاتیفای اکانت کاربر متخلف را از دسترس خارج کند.

 

درنهایت

شیوع کرونا را می‌توان سرمنشائی برای رونمایی از این ویژگی‌های جذاب دانست. باتوجه به خانه‌نشین شدن مردم، آن‌ها نیاز داشتند تا بتوانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. همین شد که شبکه‌های اجتماعی به فکر این افتادند که ویژگی تازه‌ای را اضافه کنند. ایده این اتاق‌های گفت‌وگوی صوتی نیز از همین‌جا شکل گرفت و حالا بیشتر شبکه‌های اجتماعی این ویژگی را اضافه کرده‌اند. باتوجه به امکاناتی که گرین روم اسپاتیفای برای کاربران فراهم کرده می‌توان آن را رقیب بسیار جدی‌تری برای کلاب هاوس درنظر گرفت. ما قبلا در بلاگی مجزا درخصوص کلاب هاوس نوشته‌ایم. اگر هنوز با این شبکه اجتماعی محبوب آشنا نیستید می‌توانید از اینجا درموردش بخوانید.

 

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا و یک‌پارچه مدیریت کنید. از ویژگی‌ها و امکاناتی که این پلتفرم هوشمند در اختیار شما می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت و زمان‌بندی انتشار محتوا
  • مدیریت کامنت‌ها
  • پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال محتوا
  • برترین هشتگ‌های مربوط به کسب‌وکارتان
  • مدیریت تمام شبکه‌های اجتماعی به صورت یکجا
  • آنالیز شبکه‌های اجتماعی
  • دریافت خروجی اکسل از کامنت‌ها و آنالیز
  • و….

این پلتفرم امکانات بسیار گسترده‌ای درخصوص مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کسب‌وکار خود را در فضای مجازی رونق بخشید.

2 نظر