وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

جمعیت شبکه‌های اجتماعی بیش از نصف جمعیت کره زمین

جمعیت شبکه‌های اجتماعی

گزارش وبسایت Hootsuite نشان می‌دهد که برای اولین بار، جمعیت شبکه‌های اجتماعی به بیش از نصف جمعیت دنیا رسیده‌است.

آنالیز سایت DataReportal نشان می‌دهد که 3.96 میلیارد نفر در دنیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این عدد 51% از جمعیت کره زمین است.

این به این معنی است که مردم این روزها بیشتر از قبل از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، به خصوص در دوره پاندمی کرونا.
این عدد وقتی چشمگیرتر است که در نظر بگیریم اکثر شبکه‌های اجتماعی استفاده از پلتفرم‌های خود را برای افراد زیر 13 سال ممنوع کردند.

جمعیت شبکه‌های اجتماعی

در حقیقت، تقریبا دو سوم (65٪) از جمعیت واجد شرایط جهان اکنون از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

جمعیت شبکه‌های اجتماعی
تعداد کاربران جهان در طی 12 ماه گذشته بیش از 10 درصد افزایش یافته است، به طور متوسط در سال گذشته ​​بیش از 1 میلیون نفر هر روز شروع به استفاده از شبکه‌های اجتماعی کردند.
از جولای 2019، با افزایش 376 میلیون کاربر یا به عبارتی ثانیه‌ای 12 کاربر، تعداد کاربران امروز حتی سریعتر از آغاز سال 2020 در حال رشد هستند.
استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر اساس جنسیت نیز متفاوت است. تقریبا 1.2 مرد به ازای هر زن که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، فعالیت می‌کنند.
جمعیت شبکه‌های اجتماعی 2
تقسیم بندی جنسیتی در قاره‌های مختلف و بر اساس فرهنگ کشورها متفاوت است.
به طور مثال، زنان بیش از نیمی (55٪) از کل کاربران شبکه‌های اجتماعی در آمریکای شمالی را تشکیل می‌دهند، اما تقریباً یک چهارم (25٪) از کاربران در جنوب آسیا زنان هستند.

زنان در سراسر آفریقا نیز کمتر نماینده هستند، جایی که زنان 2 از 5 نفر از کاربران شبکه‌های اجتماعی منطقه را تشکیل می‌دهند.

به طور کلی به نظر می‌رسد شکاف جنسیتی کمتر از قبل شده‌است. تحقیقات هوت‌سوییت نشان می‌دهد که نسبت 45:55 به نسبت 46:54 در سال 2020 رسیده‌است.
جمعیت شبکه‌های اجتماعی بر اساس جنسیت

بیشتر بخوانید:شبکه اجتماعی وی‌کی VK چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

زندگی اجتماعی پر جنب و جوش

افراد همچنین نسبت به گذشته از طیف گسترده‌تری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش GlobalWebIndex مردم امروزه در 9 پلتفرم شبکه‌های اجتماعی عضو هستند.
این افزایش را می‌توان احتمالا به دلیل روزهای قرنطینه کرونا دانست که مردم مدت زمان قابل توجهی را در شبکه‌های اجتماعی و امتحان کردن برنامه‌های جدید صرف کرده‌اند.
فیس‌بوک همچنان در رتبه‌بندی محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در رتبه اول قرار دارد. فیس‌بوک می‌گوید که 2.6 میلیارد نفر کاربر ماهانه فعال دارد و 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.
اینستاگرام همچنین طی هفته‌های اخیر رشد چشمگیر داشته است، به طوری که جدیدترین اطلاعات مخاطبان تبلیغاتی این شرکت نشان می‌دهد که اکنون بیش از 1.08 میلیارد نفر اکنون هر ماه از این پلتفرم استفاده می‌کنند.
این به این معنی است که اینستاگرام همچنان در تعداد کاربران فعال ماهانه از تیک‌تاک جلوتر است. اقدام اخیر دولت هند برای مسدود کردن TikTok در این کشور ممکن است رشد این پلت فرم را کُند کند، با این حال، تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که هند ممکن است به اندازه یک چهارم از کل کاربر جهانی TikTok باشد.
جمعیت شبکه های اجتماعی تعداد کاربران

روابط غیر-انحصاری

این نکته قابل توجه است که کاربران این شبکه‌های اجتماعی با هم هم‌پوشانی دارند. GlobalWebIndex پیش‌بینی می‌کند که تنها بخش کوچکی از کاربران هر شبکه اجتماعی منخصرا از آن شبکه استفاده می‌کنند.

مثلا بیش از 95٪ کاربران فیس‌بوک که از 16 تا 64 سال دارند؛ حداقل از یک بستر اجتماعی دیگر استفاده می کنند. در مورد پلتفرم‌های دیگر این عدد حتی کوچک‌تر است.

به طور مثال، بیش از 99 درصد کاربران اسنپ‌چت، تیک‌تاک و توییتر با هم هم‌پوشانی دارند.
با توجه به این میزان بالای همپوشانی، توصیه ما به بازاریابان این است که بیشتر روی فرصت‌های خلاقانه ارائه شده توسط هر یک از این سیستم عامل‌ها تمرکز کنند و سعی کنند از تمرکز روی تعداد فالوور در هر شبکه اجتماعی پرهیز کنند.
جمعیت مشترک بین شبکه های اجتماعی

فراتر از اعداد

این نکته را درباره جمعیت شبکه‌های اجتماعی باید بدانیم که اعداد تعداد کاربران فعال ماهانه، همه داستان تاثیر این شبکه‌ها در زندگی ما را بازگو نمی‌کنند.

به عنوان مثال، رقم 2 میلیاردی که برای YouTube استفاده می‌کنیم براساس گزارش‌های گوگل مبنی بر اینکه چند نفر هنگام ورود به سیستم از این پلتفرم استفاده می‌کنند، است.

اما تجزیه و تحلیل هوت‌سوییت از داده های گسترده تر نشان می‌دهد که تعداد افراد منحصر به فردی که هر ماه یک ویدیوی YouTube را تماشا می‌کنند، احتمالا به طور قابل توجهی بالاتر باشد.

در مورد مشابه، در حالی که آخرین داده‌های مخاطبان توییتر حاکی از آن است که تقریباً در مدت 30 روز 326 میلیون نفر وارد پلتفرم شده‌اند، داده‌های SimilarWeb نشان می‌دهد که در هر ماه ممکن است دو برابر بیشتر از این تعداد، توییتر بازدید کنند.

بیشترین جمعیت شبکه‌های اجتماعی

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

این نشان‌دهنده نقش مهمی است که توییتر به عنوان منبع خبری ایفا می‌کند، حتی برای افرادی که حساب کاربری ندارند.

آخرین تحقیقات موسسه رویترز  از این نظریه پشتیبانی می‌کند. در گزارش جدید اخبار دیجیتال سازمان 2020 نشان می‌دهد توییتر منبع خبری محبوب، به ویژه برای مردم کشورهای انگلیسی زبان است.

جمعیت شبکه های اجتماعی به عنوان منبع خبری

GlobalWebIndex در ادامه گزارش عنوان می‌کند که کاربران شبکه‌های اجتماعی اکنون به طور متوسط ​​2 ساعت و 20 دقیقه در روز را با شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند.

بر اساس این گزارش، روزانه به اندازه 1 میلیون سال در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذرانند.

ساعات سپری شدن کاربران در شبکه های اجتماعی

در تصویر بالا، ساعات سپری شده در شبکه‌های اجتماعی بر اساس جنسیت و سن به نمایش گذاشته شده‌است.

به طور میانگین خانم‌ها در همه سنین زمان بیشتری را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

و در آخر…

هر روزی که دیرتر از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید، جمعیت بیشتری از مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

شبکه‌های اجتماعی به یک باید در دنیای بازاریابی تبدیل شده‌اند. پس از همین امروز شروع کنید و اگر هم شروع کرده‌اید، پرقدرت و با حوصله ادامه دهید.

2 نظر