وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی در 18 دقیقه

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

کمتر از نیم ساعت در روز وقت گذاشتن برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی، شاید اغراق آمیز به نظر برسد، به خصوص با توجه به اینکه کاربران روزی دو ساعت صرف گشتن در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.

اما اگر مسئول مارکتینگ در شرکت هستید؛ احتمالا وقت زیادی برای اختصاص دادن به شبکه‌های اجتماعی ندارید.

اگر به شما بگوییم که فقط 18 دقیقه زمان برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؛ شاید به نظرتان ادعای تو خالی باشد. اما ما چیزی به شما پیشنهاد می‌دهیم که شاید برایتان مفید باشد.

برنامه‌ریزی شبکه‌های اجتماعی در 18 دقیقه

 

8 دقیقه زمان برای گوش دادن

 

گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی

 

Social listening یا گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی، در مورد گفت و گوهایی است که در اطراف برند شما انجام می‌شود.

شنیدن این گفت و گوها این امکان را به شما می‌دهد تا خدمات به مشتریان خود را بهبود ببخشید، از بازخورد مشتری باخبر شوید، در مورد رقبای خود اطلاعات بیشتری کسب کنید و مشتریان جدید پیدا کنید.

این یک بخش اساسی از فعالیت‌های روزمره شماست.

بیشتر بخوانید: ریتوییت بیشتر در توییتر با 16 ترفند ساده

از کجا شروع کنیم؟

صحبت درباره برند و یا محصول شما

می‌توانید از ابزاری مثل گوگل آلرت Google Alert استفاده کنید. راه دیگر این است که اسم برند، هشتگ‌های مربوط به خدمات و محصولاتتان و یا هشتگ‌های مخصوص برند خود را در شبکه‌های اجتماعی سرچ کنید.

 

گوگل آلرتز

اگر مسابقه‌ای برگزار کردید، یا کمپینی اجرا کردید و کامنت‌ها و دایرکت‌های زیادی دریافت کردید؛ پاسخ‌های از پیش آماده کنید و برای آنها ارسال کنید. اما این پاسخ‌های آماده را نباید جایگزین تعامل روزانه با مخاطبان کنید.

قصد خرید

کمتر از 3 درصد از کاربران به صورت مستقیم یک برند را در توییتر منشن می‌کنند. بنابراین باید گفت و گوهای غیر مستقیم که مربوط به محصولات شماست را پیگیری کنید.

مثلا به جای این که فقط کلمات کلیدی برند خود را پیگیری کنید، کلماتی را که مشتریان ممکن است هنگام جستجوی راه حلی که شرکت شما حل می‌کند ذکر کنید.

به عنوان مثال، یک هتل می‌تواند با تنظیم جریانهای جستجو برای کلمات کلیدی خاص مانند «سفر» و «تعطیلات»، با مصرف کنندگان تعامل برقرار کند، تا برای تعطیلات در آخرین لحظه آماده شوند.

مثلا مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی از کلمات کلیدی برای برند نوین هاب است.

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

رصد هشتگ برند
خبرهای حوزه کسب و کار شما

هشتگ‌های ترند شده، کلمات کلیدی حوزه صنعت شما، گفت و گوهای توییتری و افراد موثر در حوزه کسب و کار را دنبال کنید تا مطمئن شوید که از جدیدترین اخبار مطلع خواهید شد.

5 دقیقه زمان برای تعامل

برای برندها، تعامل در شبکه‌های اجتماعی کلید موفقیت است. بر اساس تحقیقات انجام شده، 9 نفر از ده کاربر می‌خواهند با برندها در شبکه‌های اجتماعی تعامل معنی دار داشته باشند.

اما تنها یک نفر از 5 کاربر معتقد است که برندها با آنها تعامل ایجاد می‌کنند. فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

اگر می‌خواهید سوشال لیسنینگ درستی داشته باشید، باید روزانه با مخاطبانتان در ارتباط باشید. برند شما نباید شبیه یک ربات به نظر برسد. مردم پس از برقراری ارتباط مستقیم با یک برند راحت‌تر اعتماد می‌کنند.

 

رصد کامنتها
شما بهتر است به این موارد توجه کنید:

• جواب دادن (می‌توانید از پاسخ‌های آماده استفاده کنید)

• لایک کردن و کامنت گذاشتن برای محتوایی که در آن تگ شدید

• فالو کردن اشخاص تاثیرگذار (مثل رهبران فکر و اینفلوئنسرها)

• انتشار مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر

2 دقیقه زمان برای آنالیز

برای تهیه یک برنامه محتوایی کارآمد، باید بدانید کدام محتوا در شبکه های اجتماعی شما بهترین عملکرد را دارد.

شما می‌توانید از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید تا عملکرد شبکه‌های اجتماعی خود را ببینید.

نوین هاب ابزاری برای آنالیز شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از ابزار تحلیل شبکه‌های اجتماعی نوین هاب، آنالیزی گسترده از وضعیت همه شبکه‌های اجتماعی و پست‌ها و محتوای منتشر شده در‌ اختیار خواهید داشت.

شما می‌توانید عملکرد خود را با بازه‌های زمانی گذشته مقایسه کنید و درصد تغییر آنها را نیز ببینید. آماری مثل رشد فالوورها، بهترین ساعت انتشار پست، میزان بازدید و مشارکت و… در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

نمودار رشد فالوورها

3 دقیقه برای برنامه‌ریزی

چون احتمالا وقت ندارید که هرروز چندبار شبکه‌های اجتماعی خود را چک کنید، برنامه‌ریزی بخش اساسی از امر روزمره شماست.

اگر در چند شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنید و برای هر کدام محتواهای مختلف و یا یکسان تولید می‌کنید، با استفاده از تقویم شمسی نوین هاب می‌توانید محتوا را از قبل زمان‌بندی کنید تا در تاریخ و ساعت تعیین شده منتشر شود.

با استفاده از زمان‌بندی و برنامه‌ریزی نگران فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نباشید و در کمتر از 20 دقیقه شبکه‌های اجتماعی خود را مدیریت کنید.

ارسال نظر