وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه یک اسلاید را از پست‌ های آلبومی اینستاگرام حذف کنیم؟

حذف یک اسلاید در اینستاگرام

همان طور که میدانید اینستاگرام یک پلتفرم بسیار محبوب است که همواره کاربران را با آپدیت‌های جدید و کاربردی شگفت زده می‌کند. اکنون نیز با رونمایی از قابلیت جدید، و حذف یک اسلاید از پست های آلبومی، گامی دیگر در جهت افزایش تعامل با کاربران برداشته است.

اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که حداکثر 10 اسلاید را به صورت تصویر یا ویدیو در قالب یک پست، بارگذاری کنند.

پیش از اضافه شدن این قابلیت در صورتی که فایلی را به اشتباه بارگذاری می‌کردید و یا مطابق با سلیقه شما نبود، مجبور به حذف کل پست می‌شدید. یک راه دیگر آرشیو کردن پست مورد نظر بود.

به همین منظور اینستاگرام اخیرا یک گزینه بسیار درخواستی را به پلتفرم خود اضافه کرده است. به زعم بسیاری از کاربران این ویژگی باید سال‌ها پیش ایجاد می‌شد. این قابلیت، حذف یک اسلاید از آلبوم اینستاگرام در قالب ویدیو یا تصویر می‌باشد.

به نقل از مدیر اینستاگرام آدام موسری شما بعد از بارگذاری ترکیبی از تصاویر و ویدیو به صورت آلبوم می‌توانید اسلاید مورد نظر خود را حذف کنید.

برای این کار کافیست از منوی سه نقطه سمت راست گزینه edit یا ویرایش را انتخاب کنید. سپس بر روی نماد سطل زباله کوچک در سمت چپ بالای فایل مورد نظر خود ضربه بزنید تا اسلاید شما حذف شود.

توجه داشته باشید در حال حاضر نمی‌توانید یک تصویر را از یک پست 2 اسلایدی حذف کنید. این مورد با محدودیت در اینستاگرام مواجه است. این ویژگی بر روی یک پست با حداقل 3 اسلاید کار می‌کند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

حذف یک اسلاید از پست های چند اسلایدی

نحوه بازیابی تصاویر یا فیلم‌های حذف شده در اینستاگرام

نگران نباشید اگر به اشتباه فایلی را حذف کردید، این فایل‌ها به مدت 30 روز در پوشه recently deleted در قسمت activity اکانت شما باقی می‌ماند و برای بازیابی محتوای حذف شده در اینستاگرام می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید، تا اگر نظر شما تغییر کرد پیش از تمام شدن این مدت زمان فایل خود را بازیابی کنید و یا برای همیشه آن‌ها را حذف کنید.

اما توجه داشته باشید اگر تصویری را از بین پست‌های چند اسلایدی حذف کنید و سپس آن را بازیابی کنید به جای اصلی خود در بین اسلایدها برنمی‌گردد و در انتها نمایش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است این قابلیت در حال حاضر برای کاربران ios در دسترس است. برای سیستم عامل اندروید نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. طبیعتا این گزینه ظرفیت و امکان مدیریت هرچه بهتری را برای پست‌های اینستاگرام شما فراهم می‌کند.

همچنین سبب می‌شود اگر بعد از بارگذاری پست متوجه خطا یا اشتباهی شدید، بدون حذف پست و کاهش ریچ و اینگیجمنت آن، تنها اسلاید مورد نظر خود را حذف کنید.

حذف یک اسلاید از پست های آلبومی اینستاگرام

4 نظر

  • ممنون از راهنماییتون
    خیلی کامل و کاربردی بود و یک نکته کلیدی داشته که هیچ پیجی اشاره نکرده بود!
    ” توجه داشته باشید در حال حاضر نمی‌توانید یک تصویر را از یک پست 2 اسلایدی حذف کنید. این مورد با محدودیت در اینستاگرام مواجه است. این ویژگی بر روی یک پست با حداقل 3 اسلاید کار می‌کند.”

  • سلام یک‌پست دو اسلایدی دارم یکیشو میخوام حذف‌کنم به اینستاگرامم پیام بدم نمیشه یا حداقل چجوری جاهاشونو عوض کنم ؟