وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بازیابی محتوای حذف شده “Recently Deleted”: قابلیت جدید اینستاگرام

بازیابی محتوای حذف شده

اینستاگرام که همیشه به‌دنبال اضافه کردن ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی است، اخیرا قسمت جدید “Recently Deleted” برای بازیابی محتوای حذف شده را به تنظیمات خود اضافه کرده‌است. به کمک این قسمت کاربران می‌توانند، پست‌های فیدی که در 30 روز گذشته حذف کرده‌اند، را بازگردانی کنند.

اینستاگرام اعلام کرد:

«اکنون برای اولین بار می‌توانید محتوایی که حذف کرده‌اید را بررسی و بازگردانی کنید. تصاویر، ویدئو‌ها، IGTV‌ها، ریلز و استوری‌هایی که حذف می‌کنید، از این پس مستقیما به این پوشه منتقل می‌شوند. البته استوری‌ها به دلیل این‌که خودشان زود حذف می‌شوند، فقط 24 ساعت در پوشه “Recently Deleted” می‌مانند.»

این ویژگی همچنین برای برخی از کاربران که حسابشان توسط فرد دیگری هک شده و محتوای آن‌ها توسط هکر‌ها حذف می‌شود، کاربردی است. آن‌ها می‌توانند از این‌به بعد محتوای خود را از این پوشه به حساب خود برگردانند.

اینستاگرام می‌گوید:

«ما می‌دانیم که برخی از افراد خودشان محتوای حسابشان را پاک نمی‌کنند، و هکر‌ها این کار را انجام می‌دهند. این افراد حالا راهی برای برگرداندن محتوای خود دارند.»

البته این مشکل به‌طور کامل حل نخواهد شد. کاربران می‌توانند از همان پوشه هم محتوای خود را پاک کنند. به همین دلیل اگر هکری واقعا بخواهد محتوای حساب شما را به طور کامل از بین ببرد، می‌تواند به کل آن‌ها را پاک کند. در این حالت شما دیگر نمی‌توانید کاری برای بازگردانی انجام دهید.

به همین دلیل اینستاگرام از تاریخ 2 فوریه از کاربران درخواست می‌کند، تا ابتدا تایید کنند که صاحبان اصلی و قانونی حساب هستند، و سپس اقدام به حذف محتوا از پوشه “Recently Deleted” کنند.

بازیابی محتوای حذف شده

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

چطور به پوشه “Recently Deleted” اینستاگرام دسترسی داشته باشیم؟

برای دسترسی به پوشه “Recently Deleted” و بازیابی محتوای حذف شده، کاربران ابتدا باید برنامه اینستاگرام خود را به جدید‌ترین نسخه به‌روز کنند. سپس با طی کردن مراحل زیر به این پوشه دسترسی داشته باشند:

تنظیمات > حساب > اخیرا حذف شده‌

settings > account > recently deleted

این ویژگی می‌تواند کمک خوبی برای کاربران اینستاگرام به‌عنوان یک محافظ برای پست‌های آن‌ها باشد.

 

 

 

 

6 نظر