وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تکنیک‌های معرفی محصول جدید با استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی

تکنیک‌های معرفی محصول جدید در شبکه‌های اجتماعی

اگر شما جز تولید کنندگان و صاحب یک برند هستید معرفی یک محصول جدید در شبکه‌های اجتماعی نیاز به برنامه ریزی و آمادگی زیادی دارد. در عصر حاضر رسانه‌های اجتماعی یکی از موثرترین و رایج‌ترین راه‌ها جهت ایجاد آگاهی از برند و معرفی محصولات جدید است. در این مطلب قصد داریم تا با ارائه راه‌کارهایی، با استفاده از قدرت رسانه‌های اجتماعی، زمینه را برای راه‌اندازی روان یک محصول فراهم کنیم.

معرفی محصول در اینستاگرام

تکنیک‌های معرفی محصول جدید در شبکه‌های اجتماعی

مخاطب خود را تعریف کنید

بهترین روشی که با آن می‌توانید درباره مخاطب هدف خود تحقیق کنید استفاده از ابزارهای سوشال لیسنینگ است. در واقع سوشال لیسنینگ یا همان (گوش دادن اجتماعی) فرآیندی عمیق‌تر از بررسی نظرات فالوورهای شماست. ابزارهای سوشال لیسنینگ شبکه گسترده‌‌ای را از مکالمات و محتواهای پیرامون برند، محصولات شما و رقبا را از کانال‌های مختلف و بر اساس کلید واژه‎‌هایی که تعریف می‌کنید، ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه مخاطب هدف شبکه‌های اجتماعی را شناسایی کنیم؟

موقعیت محصول خود را تعیین کنید

برای مثال شما وقتی به یک برند خاص فکر می‌کنید اولین کلمه‌ای که به ذهنتان می‌رسد چیست؟ در حقیقت موقعیت یابی محصول، ویژگی‌های منحصر به فرد محصول شماست، نیازهایی که از مصرف کنندگان برطرف می‌کند، و چیزی است که شما را از رقبایتان متمایز می‌کند. در نتیجه محصول خود را به نوعی معرفی کنید که مطابق با نیازهای مصرف کنندگان و خلاهای بازار هدف است.

اهداف خود را از راه‌ اندازی و معرفی محصول جدید در شبکه‌های اجتماعی تعیین کنید

راه اندازی یک محصول جدید بدون هدف مانند رانندگی بدون مقصد است. اهدافی که تعیین می‌کنید می‌تواند از تیمی به تیم دیگر متفاوت باشد. برای مثال اگر هدف شما آگاهی از برند است، رسانه‌های اجتماعی، بهترین گزینه برای رسیدن به این هدف هستند. همچنین باید اهدافی را برای عملکرد محصول پس از فروش نیز در نظر بگیرید برای مثال اینکه در روز اول قصد دارید چند واحد بفروشید؟ یا اینکه در دو هفته اول چه قدر سود داشته باشید؟

اما مطمئن شوید اهدافی که تعیین می‌کنید قابل دستیابی هستند. با ایجاد اهداف قابل دسترس خود را به سمت بازاریابی کارآمدتر محصول جدید سوق می‌دهید و آن را برای موفقیت آماده می‌کنید.

در همین راستا می‌توانید kpi یا شاخص کلیدی عملکرد را در شبکه‌های اجتماعی برای خود تعریف کنید مانند میزان رشد فالوورها، میانگین مشارکت، و… همه این kpi ها را می‌توانید در قالب یک گزارش آماده ارائه، به شکل فایل اکسل، از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب دریافت کنید.

تکنیک‌های معرفی محصول جدید

زمان معرفی و راه اندازی محصول جدید

برای معرفی یک محصول جدید ساعت کاری و الگوهای ترافیکی مخاطبان و کاربران را در نظر بگیرید. در نتیجه اطلاعیه و معرفی محصول جدید را زمانی به اشتراگ بگذارید که مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی فعال‌تر هستند. چرا که هرچه مخاطبان فعال‌تر باشند احتمال خرید و تعامل بیشتر می‌شود.

برای پشتیبانی از مشتری آماده باشید

عرضه محصول جدید به معنای هجوم نظرات و سوالاتی است که باید برای آن آماده باشید. بنابراین با عرضه محصول جدید باید یک پشتیبانی قوی را هم از محصولات خود تعریف کنید چرا که در شبکه‌های اجتماعی، پاسخ به موقع به نظرات و سوالات کاربران جهت افزایش تعامل و شناسایی نیاز مصرف کنندگان بسیار مهم است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

محتوای خود را زمانبندی کنید

با استفاده از این روش می‌توانید با داشتن برنامه منظم برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی در زمان‌هایی که کاربران بیشترین فعالیت را در رسانه‌های اجتماعی دارند، محتوای خود را منتشر کنید.

علاوه بر این یک تقویم محتوایی جهت سازماندهی تولید محتوا در رابطه با محصول جدید، استفاده از کلمات کلیدی خاص و ایجاد تبلیغات تنظیم کنید تا معرفی و عرضه محصول شما با بی نظمی و آشفتگی مواجه نشود.

زیرا عدم آمادگی و سازماندهی مناسب برای عرضه محصول یکی از مهمترین مشکلاتی است که صاحبان شرکت‌ها تجربه می‌کنند. با استفاده از ابزارهای زمانبندی انتشار محتوا می‌توانید برای شبکه‌های اجتماعی خود محتوای زمانبندی شده تعریف کنید تا در روز و ساعت دلخواه به اشتراک گذاشته شود.

بازاریابی محصول جدید

محصول خود را به مخاطبان یادآوری کنید

شما نباید پس از اولین معرفی محصول خود، متوقف شوید. شما باید برای جذب مخاطبان بیشتر چند روز بعد از اولین معرفی، در رابطه محصول جدید خود، ویژگی‌ها و مزایایی که دارد و نیازهایی که از کاربران برطرف می‌کند در قالب استوری نیز آن را مجددا معرفی کنید.

از محتواهایی استفاده کنید که تاریخچه محصول و دلیل توسعه آن را بیان می‌کند. علاوه بر این استفاده از پست‌های اهدای جوایز، یا پست‌هایی که در آن اعلام می‌کنید به زودی از یک محصول جدید رونمایی می‌کنید، می‌تواند به محصول شما معنا و هدف بدهد. تاثیر استفاده از هشتگ‌ها و کلمات کلیدی مرتبط را نیز در مطالب گذشته شرح دادیم.

از تبلیغات پولی موثر استفاده کنید

تبلیغات رسانه‌ای به صورت هدفمند می‌تواند سرمایه گذاری قابل توجهی برای صاحبان مشاغل باشد. یکی دیگر از ابزارهای مهم رسانه‌های اجتماعی استوری اینستاگرام است. در استوری اینستاگرام، هرچه اطلاعات جدیدی را قبل از عرضه یک محصول به اشتراک بگذارید سر و صدای بیشتری ایجاد خواهد کرد.

علاوه بر این می‌توانید از طریق تبلیغات تیمی با شرکت‌های دیگر همکاری کنید تا به فروش محصول خود کمک کنید. در واقع این کار محصول شما را در معرض مخاطبانی قرار می‌دهد که صاحبان کسب و کار دیگر در اختیار دارند.

در نهایت شما هم می‌توانید برای شرکت شریک این گونه تبلیغات را انجام دهید و این یک رابطه دوجانبه سودمند است زیرا هم شما و هم شرکت شریک به مخاطبان یکدیگر دسترسی دارید که این باعث افزایش سود و فروش محصولات شما می‌شود.

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در معرفی محصول جدید

ارسال نظر