وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

7 ایده کمپین بازاریابی که مشتریان با آن تعامل برقرار می‌ کنند

ایده های کمپین بازاریابی

همان طور که میدانید رشد یک کسب و کار و افزایش درآمد به معنای پیروی از یک استراتژی منسجم است و آن استراتژی به معنای فعالیت مستمر و ایجاد مداوم پست‌ها و تبلیغات است. اما واقعیت این است که بسیاری از کسب و کارها در دام بازاریابی موقت گرفتار شده‌اند یعنی تبلیغات تصادفی بدون داشتن یک هدف نهایی و معین. به همین منظور باید ایده‌ های اصولی برای کمپین های بازاریابی را به کار گیرید.

کمپین بازاریابی دقیقا چیست؟

کمپین بازاریابی یک ابتکار تبلیغاتی است که توسط یک برند انجام می‌شود و معمولا با یک هدف تجاری بزرگ مرتبط است. کمپین‌ها ترکیبی از تبلیغ محصول یا خدمات و خلاقیت در کانال‌های مختلف بازاریابی مانند رسانه‌های اجتماعی است. در ادامه به خلاصه‌ای از برخی از رایج‌ترین اهدافی که شرکت‌ها را به ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی سوق می‌دهد، اشاره می‌کنیم

  • افزایش آگاهی از برند
  • راه اندازی و ارائه یک محصول یا خدمات جدید
  • بهبود تعامل و رضایت مشتریان
  • افزایش فروش و درآمد
  • افزایش ارزش طول عمر مشتری CLTV (کل درآمدی که یک کسب و کار می‌تواند به طور منطقی از یک حساب مشتری انتظار داشته باشد)
  • کاهش ریزش مشتری

کمپین دیجیتال مارکتینگ

ویژگی های یک کمپین بازاریابی

با توجه به انبوه ابزارهای دیجیتال و کانال‌های بازاریابی کم هزینه مانند رسانه‌های اجتماعی و ایمیل، کمپین‌های تبلیغاتی به سمت رسانه‌های آنلاین پیش رفته است و مشاغل با هر شکل و اندازه می‌توانند ایده‌های کمپین بازاریابی خود را زنده کنند.

توجه داشته باشید که یک کمپین مجموعه‌ای از اجزای کوچک‌تر است، به عنوان مثال تخفیف یا فروش یک کمپین نیست،‌اما فروش می‌تواند بخشی از یک کمپین تبلیغاتی باشد، و یا پست‌ها و هشتگ‌ها به تنهایی کمپین نیستند،‌ بلکه می‌توانند بخشی از یک کمپین رسانه اجتماعی باشند.

کسب و کارهای امروزی از آزادی خلاقانه زیادی برای تبلیغات بهره می‌گیرند. اما کمپین‌ها باید سه ویژگی داشته باشند:

حساس به زمان: همان طور که میدانید کمپین‌ها برای همیشه ماندگار نیستند و مدت زمان کمپین‌های شما به نوع تبلیغاتی که اجرا می‌کنید بستگی دارد به عنوان مثال یک کمپین black Friday کوتاه مدت است در حالی که یک کمپین هشتگ طولانی مدت است.

قابل اندازه گیری باشد: داده‌های عملکرد کمپین به شما نشان می‌دهد که آیا کمپین شما بر اساس اهداف تجاری شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر، بنابراین باید کمپین‌های خود را بر اساس معیارهای مرتبط تجزیه و تحلیل کنید.

منحصر به فرد: ایده‌های کمپین بازاریابی باید معنادار و متناسب با نیاز مخاطب هدف شما باشد. بدیهی است که نباید کمپین‌هایی را که در گذشته اجرا کردید مجددا بازنویسی کنید یا از سایر مشاغل کپی کنید.

مسلما بزرگترین مزیت اجرای یک کمپین این است که شما تنها بر روی اهداف تجاری خود متمرکز هستید و انرژی و زمان خود را بر روی آن می‌گذارید و با گره زدن پست‌ها و تبلیغات خود به اهدافتان نتایج بهتری را کسب می‌کنید.

کمپین های بازاریابی

کانال‌های بازاریابی که در اولویت هستند را انتخاب کنید

بازاریابی چند کاناله هم محبوب است و تاثیر آن به دلیل به حداکثر رساندن تعامل، ثابت شده است. به عنوان مثال انتشار تبلیغات برای فالوورهای اجتماعی و مشترکین ایمیل به طور همزمان سبب می‌شود تا کمپین شما تاثیر گذارتر باشد.

اگر تا به حال کمپینی را راه اندازی نکرده‌اید قبل از استارت آن باید پاسخ این دو سوال را مشخص کنید:

اول اینکه در چه پلتفرم و کانالی تعامل بیشتری با مشتری دارید؟

دوم اینکه بر اساس بودجه خود از چه طریقی می‌توانید به طور واقع بینانه تبلیغ کنید؟

معیارها و KPI هایی که برای سنجش کمپین خود باید آن‌ها را اندازه گیری کنید:

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
  • میزان ترافیک
  • آمار فروش و درآمد
  • حضور در رویداد
  • میزان تعامل( اینگیجمنت)
  • لایک و کلیک
  • میزان بازدید
  • میزان ریچ

معیارهای رسانه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارد که به برخی از کمپین‌ها مربوط می‌شود اما به برخی دیگر ارتباط ندارد. برای مثال ممکن است راه اندازی کمپین تبلیغاتی 10000 فالوور جدید هم برای شما به همراه داشته باشد اما اگر فروش چندانی نداشته باشد، جالب نیست.

به طور کلی برای تحقق ایده‌های کمپین بازاریابی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

  1. گرافیک،‌ لوگو، طرح‌های تبلیغاتی
  2. متن‌های تبلیغاتی برای پست‌ها، ایمیل‌ها و صفحات لندینگ
  3. تحقیق درباره کلمات کلیدی مرتبط با کمپین
  4. تصویر و فیلم از محصول

در نتیجه هر چه بیشتر نیازهای خود را برای اجرای یک کمپین از قبل پیش بینی و بررسی کنید با راه اندازی کمپین با موانع کمتری مواجه خواهید شد.

کمپین های تبلیغاتی

8 ایده جذاب برای کمپین های بازاریابی

  1. مخاطبان خود را با کمپین‌های آموزشی درگیر کنید

کمپین‌های آموزشی، ‌نقطه شروع محکمی برای کمک به افزایش فروش و افزایش آگاهی مشتریان جدید و فعلی است. در این مسیر ایجاد ویدیوهای آموزشی، پست‌های وبلاگ،‌ نمایش و معرفی محصولات در پلتفرم‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد که همزمان به مخاطبان خود آموزش دهید و فروش خود را به حداکثر برسانید. با استفاده از این روش مشتریان می‌توانند محصول را به صورت عملی ببینند و ویژگی‌ها و مزایای کلیدی آن را درک کنند.

  1. یک پلن برای ارجاع مشتریان طراحی کنید

یکی از روش‌های ایده‌آل کمپین‌های بازاریابی بلند مدت برای برندها ایجاد یک برنامه ارجاع است، این یک گزینه عالی برای افزایش فروش از طریق مشتریان راضی است. به این منظور که ارائه تخفیف‌ها و هدایا به مشتریان فعلی یک انگیزه قوی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا مشتریان جدید را به شما معرفی کنند.

  1. برای افزایش آگاهی از برند با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

اگرچه بازاریابی اینفلوئنسر در حال حاضر بسیار رایج است اما با روی کار آمدن میکرواینفلوئنسرها، برقراری ارتباط با فردی که به بودجه و مخاطبان شما نزدیک‌تر باشد،‌ راحت‌تر از همیشه است.

  1. با مسابقه یا هدایا سر و صدا ایجاد کنید

هدایا و مسابقات از جمله محبوب‌ترین ایده‌های کمپین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی هستند، مزیت اجرای مسابقات و هدایا این است که یک زمان محدود برای آن‌ها وجود دارد و برندها تا پایان انجام مسابقات بر روی آن تمرکز دارند.

  1. مشتریان را با یک کمپین UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) درگیر کنید

کمپین‌های UGC روشی عالی برای تشویق مشتریان به تبلیغ ارگانیک (بدون هزینه) برای شماست برای مثال از طریق یک هشتگ خاص، محصولاتی که از شما خریداری کرده‌اند را به اشتراک بگذارند.

  1. خریداران را با کمپین‌های تعطیلات جذب کنید

برای مثال کمپین‌های تعطیلات، کمپین‌های حساس به زمان هستند که با یک مناسبت ، رنگ یا رخداد خاصی همراه هستند. این نوع کمپین‌ها در عصر تجارت الکترونیک از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی محبوبیت بیشتری دارند.

    7. راه اندازی محصول بعدی خود را تبلیغ کنید

پیش از ارائه محصول جدید یک ویدیو در رابطه با آن تهیه کرده و به صورت تیزر تبلیغاتی آن را در پلتفرم‌های مختلف منتشر کنید

برخی از محصولات قابلیت دریافت پیش سفارش دارند و شما بعد از پبت سفارش مشتریان می‌توانید نسبت به تولید انبوه آن اقدام کنید.

برای جلب توجه بیشتر مشتریان چند روز پیش از راه اندازی محصول پست‌هایی را به صورت تایمر و شمارش معکوس منتشر کنید.

کمپین های تبلیغاتی

یک نظر