وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه چندین اکانت شبکه اجتماعی را مدیریت کنیم؟

مدیریت شبکه های اجتماعی

قطعا مدیریت چندین اکانت شبکه اجتماعی، برای شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کمی نگران کننده و چالش برانگیز است . اما نگران نباشید ما در کنار شما هستیم، در این مقاله قصد داریم ساده‌ترین راه‌ها را برای مدیریت، نظارت و تولید محتوا در چندین حساب اجتماعی را برای شما شرح دهیم.

همان طور که میدانید افراد از هر رسانه اجتماعی با هدف متفاوتی استفاده می‌کنند. اما این موضوع برای بازاریابان و مدیران شبکه‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

به عنوان مثال شبکه اجتماعی لینکدین بهترین انتخاب برای استخدام و جذب نیرو، اینستاگرام برای تجارت اجتماعی، و فیسبوک برای ایجاد آگاهی از برند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما این مساله به مخاطب هدف شما نیز بستگی دارد،‌ جمعیت شناسی در پلتفرم‌های مختلف به طور قابل توجهی متفاوت است. بنابراین داشتن چندین اکانت شبکه اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که به طیف زیادی از جمعیت‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

مدیریت چندین اکانت شبکه اجتماعی

یک مدیر شبکه اجتماعی باید چند حساب داشته باشد؟

در حقیقت پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، همه چیز به مخاطب و اهداف شما بستگی دارد. شما می‌توانید با ارسال پست در یک یا دو پلتفرم بزرگ اجتماعی، به بخش عمده‌ای از مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. اما اینکه از کدام پلتفرم‌ها استفاده کنید، ‌متفاوت خواهد بود.

البته اندازه شرکت شما نیز تاثیر گذار است، یک کسب و کار کوچک احتمالا با یک حساب در هر پلتفرم شروع می‌شود اما همان طور که گسترش پیدا می‌کند ممکن است برای خدمات مشتری و بازاریابی به اکانت‌های بیشتری نیاز داشته باشد.

مدیریت شبکه های اجتماعی

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

بهترین پلتفرم برای مدیریت چندین اکانت شبکه اجتماعی

مدیریت چندین پلتفرم اجتماعی می‌تواند دشوار باشد. برای مثال اگر مدیر شبکه‌های اجتماعی هستید و باید چندین حساب رسانه اجتماعی را برای چندین برند مدیریت کنید، سوییچ کردن بین اکانت‌ها و برنامه‌های مختلف می‌تواند زمان‌بر باشد و بازدهی و راندمان فعالیت شما را کاهش دهد.

به همین دلیل استفاده از ابزار مدیریت‌ شبکه‌های اجتماعی جهت متمرکز کردن تمام فعالیت‌ها در یک داشبورد به صورت یکپارچه سبب صرفه جویی در زمان می‌شود.

علاوه بر این ابزار نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد:

  1. چندین نمایه رسانه اجتماعی را در پلتفرم‌های مختلف، در یک داشبورد مدیریت کنید
  2. تنظیم تقویم محتوایی برای حساب‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف
  3. زمانبندی و انتشار خودکار پست‌ها
  4. پاسخ‌دهی به تمام کامنت‌ها و پیام‌ها از یک صندوق ورودی متمرکز
  5. ارائه گزارش‌های تحلیلی بر اساس شاخص‌های کلیدی عملکرد مانند مجموع رشد فالوورها، میانگین مشارکت
  6. نمایش بهترین هشتگ‌ها، بهترین زمان ارسال پست بر اساس ساعت برای هر شبکه اجتماعی

چگونه چند اکانت شبکه اجتماعی را مدیریت کنیم؟

راه کارهای کلیدی برای مدیریت چندین اکانت شبکه اجتماعی

چند راه بسیار مهم برای به حداقل رساندن حجم کاری و ایجاد محتوای با کیفیت در شبکه‌های اجتماعی:

  1. اولین راه استفاده از ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که تمام پروفایل‌های اجتماعی خود را از طریق لپ تاپ و سیستم مدیریت کنید و به جای کار با تلفن همراه و صفحه کلید و مانیتور کوچک با یک صفحه نمایش بزرگتر و راحت‌تر کار کنید.
  2. پست‌های خود را به صورت برنامه ریزی شده و زمانبندی شده در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید. این روش علاوه بر صرفه جویی در زمان سبب می‌شود، پست‌های خود را حتی در زمان‌هایی که آنلاین نیستید به صورت خودکار منتشر کنید.
  3. در زمان و فرکانس مناسب محتوای خود را منتشر کنید. در مطالب پیشین درباره جمعیت شناسی پلتفرم‌های مختلف اجتماعی صحبت کردیم، و به این موضوع اشاره کردیم که هر شبکه اجتماعی زمان و فرکانس ایده‌آل خود را دارد. ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب بهترین زمان انتشار پست را برای پلتفرم‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد
  4. از قالب‌ها و الگوهای منحصر به فرد برای برند خود استفاده کنید به گونه‌ای که ظاهر و صدای برند شما در ذهن مخاطبان ماندگار شود و با شنیدن نام تجاری شما به یاد الگوی خاصی که در محتوای خود استفاده می‌کنید، بیافتند.
  5. از آیتم هم تیمی کمک بگیرید. اگر حجم کاری بالایی دارید با استفاده از داشبورد رسانه‌های اجتماعی مانند نوین هاب می‌توانید یک هم تیمی را به عنوان همکار در فضای داشبورد برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید و میزان دسترسی فرد را هم به آیتم‌های یک پلتفرم،‌تعیین کنید.
  6. آنالیزها را تجمیع کنید: هریک از پلتفرم‌های اجتماعی،‌ ابزارهای تحلیلی خود را دارند. اما هنگام برنامه ریزی برای مدیریت چندین حساب رسانه اجتماعی، با اهداف تجاری به یک گزارش یکپارچه و جامع برای تجزیه و تحلیل اکانت شبکه اجتماعی خود نیاز دارید.
    مدیریت شبکه های اجتماعی

    نوین هاب

    ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد که بسیاری KPI را در یک فضا و داشبورد به صورت نموداری مشاهده کنید و از آن در قالب یک فایل اکسل خروجی بگیرید. برای دریافت آگاهی بیشتر از مهمترین ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی به مطلب مربوطه در بخش بلاگ مراجعه نمایید.

    مدیریت تمام اکانت های شبکه های اجتماعی

ارسال نظر