وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

افزایش امنیت پیج اینستاگرام

امنیت اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم عکس‌محور است که با هدف به اشتراک گذاری تصاویر و لحظات طراحی شده است. اما خیلی زود ساختار آن از حالت سرگرم‌کننده به تجاری تبدیل شد. الگوریتم این شبکه اجتماعی به گونه‌ای است که مردم می‌توانند از آن برای توسعه کسب‌وکار و افزایش فروش استفاده کنند. مثل هر شبکه اجتماعی دیگری امنیت اینستاگرام برای کاربران آن اهمیت بسیار زیادی دارد. چون شما پیغام‌های خصوصی و کاری در آن دارید. یا حتی تصاویر. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به موضوع امنیت اینستاگرام و روش‌های بالا بردن امنیت در آن بپردازیم.

1- پسورد ایمن انتخاب کنید

اینستاگرام پیشنهاد می‌کند که از شش نویسه و کاراکتر برای پسوردتان استفاده کنید. می‌تواند ترکیبی از حروف، عدد و علائم باشد. توصیه می‌شود از تمام این کارکترها برای تعیین پسوردتان استفاده کنید. همیشه گفته می‌شود که از پسورد قوی برای اکانت خود استفاده کنید اما مردم همچنان توجهی نشان نمی‌دهند و از اعداد ساده استفاده می‌کنند. انتخاب پسورد ایمن مهم‌ترین مرحله است. یکی دیگر از پیشنهاداتی که برای حفظ امنیت پسورد ارائه می‌شود تغییر مداوم آن است.

امنیت اینستاگرام

2- مراقب ایمیل خود باشید

برای حفظ امنیت اینستاگرام لازم است امنیت ایمیل خود را هم چک کنید. به دلیل اینکه شما لازم است اینستاگرام خود را به حساب ایمیلتان متصل کنید. اگر کسی بتواند به ایمیل شما دسترسی پیدا کند، حتما می‌تواند اینستاگرام شما را هم هک کند. رمز ایمیل خود را هرچند وقت یک‌بار عوض کنید. همچنین اگر اکانت اینستاگرام شما به ایمیلتان متصل باشد، از هر تغییری باخبر خواهید شد. اگر کسی برای ورود به اکانت شما اقدام کند، شما در جریان قرار خواهید گرفت و می‌توانید اجازه این دسترسی را ندهید. پس همواره حواستان به ایمیل باشد.

3- لینک‌های ناشناس را باز نکنید

شما نباید لینک‌های ناشناس را باز کنید. این لینک‌ها ممکن است در دایرکت برای شما ارسال شوند یا در بیو پیج افراد نوشته شده باشند. ممکن است این لینک‌ها حاوی بدافزارهایی باشند که به تلفن همراه و یا حساب کاربری اینستاگرام شما دسترسی پیدا کنند. پس مراقب لینک‌ها و URLها باشید.

4- حساب خود را در حالت خصوصی نگه دارید

البته این برای کسانی که پیج آن‌ها بیزینسی است مشکل خواهد بود. چون اکانت‌های بیزینسی نمی‌توانند خصوصی باشند. اما به هر حال برای حفظ امنیت اینستاگرام توصیه می‌شود که صفحه خود را در حالت خصوصی نگه دارید.

امنیت اینستاگرام

5- از برنامه‌های شخص ثالث استفاده نکنید

نرم‌افزارهایی وجود دارند که برای ادیت تصویر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بعضی از این نرم‌افزارها از شما یوزر و پسورد اینستاگرام‌تان را می‌خواهند. توصیه می‌شود اصلا از این نرم‌افزارها استفاده نکنید. همچنین نرم‌افزارهایی هستند که ادعا می‌کنند اگر از آن‌ها استفاده کنید به شما فالوئر و لایک می‌دهند. این نرم‌افزارها فقط در صورتی که با اکانت اینستاگرام‌تان در آن‌ها لاگین کنید کار می‌کنند. اول از همه این که اینستاگرام با این رفتارها مخالف است و آن را فعالیت ربات‌گونه می‌داند. احتمال این که با استفاده از این نرم‌افزارها اکانت شما توسط اینستاگرام مسدود شود بسیار بالاست. همچنین استفاده از این نرم‌افزارها ممکن است موجب شود شما هک شوید. تحت هیچ شرایطی از آن‌ها استفاده نکنید. برای اینکه متوجه شوید آیا حساب اینستاگرام شما به برنامه شخص ثالثی متصل است یا نه، کافیست به قسمت setting >> security بروید و در آنجا از گزینه apps and websites بررسی کنید که اکانت شما روی برنامه شخص ثالثی لاگین شده یا نه.

امنیت اینستاگرام

امنیت اینستاگرام

6- احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش امنیت اینستاگرام روشن کردن کد تایید دو مرحله‌ای است. کد تایید دو مرحله‌ای شامل فرایندی است که از شما می‌خواهد برای ورود به صفحه اینستاگرام، با هر دیوایس جدید، عمل احراز هویت را از نو انجام دهید. با استفاده از این روش، هربار که قرار باشد وارد صفحه اینستاگرام‌تان شوید، یک کد تایید برای شماره‌ تلفنی که وارد کرده‌اید پیامک می‌شود. بعد با وارد کردن این کد شما می‌توانید وارد حساب خود شوید. این یک نوع رمز ورود یکبار مصرف است که بعد از وارد کردن رمز اصلی باید وارد کنید. وارد تنظیمات حساب کاربری‌تان شوید. در قسمت security این گزینه را مشاهده خواهید کنید. می‌توانید در این مرحله با استفاده از هر کدام از چهار امکانی که در اختیارتان قرار می‌دهد این نوع احراز هویت را فعال کنید.

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

امنیت اینستاگرام

امنیت اینستاگرام

7- اتصال به فیسبوک

یکی دیگر از کارهای مهم دیگری که می‌توانید انجام دهید اتصال صفحه اینستاگرام‌تان به فیسبوک است. یک اکانت فیسبوک بسازید و صفحه اینستاگرام را به آن متصل کنید. در این شرایط حتی اگر به هر دلیلی صفحه شما هک یا از دسترس خارج شد می‌توانید آن را بازگردانید.

8- login activity را چک کنید

در قسمت تنظیمات می‌توانید لیستی از موقعیت‌هایی که حساب شما در آن‌ها فعال و یا آنلاین شده داشته باشید. اگر این موقعیت‌های مکانی با جایی که شما هستید مغایرت دارد، می‌توانید به راحتی از آن لاگ اوت کرده و بعد اقدام به تغییر پسوردتان بکنید.

امنیت اینستاگرام

درنهایت

امنیت اینستاگرام با آگاهی آغاز می‌شود. شما باید به مواردی که امنیت پیج شما را در خطر می‌اندازد واقف باشید و با اجرای آن از صفحه خود مراقبت کنید. اما با این حال امنیت اینستاگرام همه چیز نیست. برای امن نگه داشتن اینستاگرام لازم است سایر شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها حساب کاربری دارید را امن نگه دارید.

اگر با مشکل recaptcha و آپلود ویدیو احراز هویت اینستاگرام رو به رو شدید، می‌توانید به مطلب مربوطه با همین عنوان در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از دغدغه‌های مهم کاربران آن است. نوین هاب  یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های مجازی است. با داشبورد حرفه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان بندی کنید. همچنین برای آنالیز عملکرد خود، در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از این ابزار هوشمند استفاده و از آن‌ها خروجی دریافت کنید. کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی خود را می‌توانید به صورت یکجا مدیریت کنید و پاسخ دهید.

 

ارسال نظر