وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

نحوه ایجاد درگاه پرداخت اینستاگرامی

درگاه پرداخت اینستاگرام

همان طور که می‌دانید در حال حاضر شبکه های اجتماعی تبدیل به بستری بسیار مناسب و کاربردی برای کسب و کار و رسیدن به اهداف تجاری افراد شده است. قطعا برای شما هم پیش آمده که حداقل یکبار از بستر شبکه های اجتماعی و از طریق درگاه پرداخت، خرید آنلاین انجام داده باشین.

طبیعتا زمانی که خرید می‌کنید اگر به جای دریافت شماره کارت از فروشنده به درگاه پرداخت متصل شوید؛ این مورد برای شما حرفه‌ای تر به نظر می‌رسد و اعتماد شما هم به فروشگاه بیشتر می‌شود.

زیرا صاحبان کسب و کار برای استفاده از درگاه پرداخت می‌بایست به دستور بانک مرکزی، احراز هویت شده باشند. اگر شما صاحب یک کسب و کار و آنلاین شاپ در فضای شبکه های اجتماعی هستید در این مطلب قصد داریم نجوه ایجاد درگاه پرداخت اینستاگرامی را برای شما شرح دهیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

همان طور که در مطلب فروشگاه اینستاگرامی برای شما توضیح دادیم، به دلیل تحریم‌ها، قابلیت فروشگاه اینستاگرامی برای کاربران ایرانی فعال نمی‌شود و تنها برای کاربران خارج از ایران و افرادی که مشتریان بین المللی دارند کاربرد دارد. بنابراین شما برای دریافت هزینه از مشتریان خود می‌بایست از یک روش سریع و راحت استفاده کنید.

در حال حاضر درگاه پرداخت یکی از بهترین روش‌ها برای پرداخت هزینه محصولات است که در یک بستر امن و در فضای اینترنت صورت می‌گیرد. شاید از خود بپرسید استفاده از درگاه پرداخت چه مزیتی نسبت به پرداخت از طریق شماره کارت دارد؟

مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی

  1. اول اینکه استفاده از آن سبب صرفه جویی در زمان و کاهش فاصله زمانی خرید کردن مشتری می‌شود. علاوه بر این شما نیز به عنوان صاحب یک فروشگاه می‌توانید، پرداختی‌های خود را راحت‌تر مدیریت کنید. ضمن اینکه نیازی به چک کردن پیام‌های واریزی، اینترنت بانک و برنامه‌های مربوطه نیست.
  2. علاوه بر این می‌توانید اطلاعاتی همچون تاریخ پرداخت، نام واریز کننده و دلیل پرداخت را به همراه شماره تلفن مشتریان جهت تکمیل پایگاه اطلاعات مشتریان در اختیار داشته باشید.
  3. مزیت مهم بعدی جلوگیری از کلاه برداری و ارسال فیش‌های جعلی و تقلبی است.
  4. مزیت دیگر این است که شما برای داشتن درگاه پرداخت نیاز به سایت هم ندارید. شما می‌توانید با استفاده از پنلی که سایت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت در اختیار شما قرار می‌دهند یک لینک پرداخت جداگانه برای هر محصول بسازید. سپس آن محصول را به همراه لینک خرید استوری کنید.
  5. همچنین اگر خدمات شما تنها به چندین دسته محدود می‌شود می‌توانید داخل درگاه این دسته‌ها را به همراه قیمت تعریف کنید. در نهایت زمانی که مخاطبان وارد درگاه می‌شوند، خدمات مورد نظر خود را انتخاب و به صفحه پرداخت متصل شوند. اما اگر یک سایت فروشگاهی داشته باشید، می‌توانید با نصب افزونه ووکامرس و فعال کردن آن، درگاه پرداخت ایجاد کنید.

در ادامه باقی مراحل را توضیح خواهیم داد.

زمانی که اطلاعات هر محصول را به همراه قیمت در سایت درج می‌کنید، و مشتریان اقدام به خرید می‌کنند، این اطلاعات در سبد خرید آن‌ها وارد می‌شود مشتریان بدون وارد کردن مبلغ به صورت دستی به درگاه متصل می‌شوند.

اما اگر قصد دارید برای هر محصول لینک پرداخت را به صورت جداگانه در دایرکت برای مشتریان خود ارسال کنید نیاز است که برای هر محصول لینک جداگانه به همراه قیمت و توضیحات منحصر به فرد ایجاد کنید.

نحوه فعال کردن درگاه پرداخت برای اینستاگرام

ابتدا باید توجه داشته باشید که دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد: درگاه پرداخت مستقیم 2- غیر مستقیم. درگاه پرداخت مستقیم، مستقیما به بانک‌ها متصل است و بعد از خرید مشتریان، مبلغ به صورت مستقیم به حساب شما واریز می‌شود. یکی از معایب این روش این است که برای دریافت آن نیاز به نماد اعتماد الکترونیک از سازمان صنعت و معدن و تجارت و سپس درخواست درگاه از بانک دارید.

اما برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی غیر مستقیم، سایت‌های بسیاری وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید برای دریافت آن اقدام کنید.

یکی از معتبرترین سایت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کند، سایت زرین پال است.

درگاه پرداخت زرین پال با بیش از 12سال فعالیت در ارائه‌ی خدمات پرداخت اینترنتی یکی از امن‌ترین درگاه‌هایی است که مسیردهی هوشمند دارد.

این به آن معناست که درگاه زرین پال با اتصال به تمامی درگاه‌های معتبرها (PSP) شبکه پرداخت شاپرک، کاربران را به بهترین درگاه با بالاترین میزان تراکنش‌های موفق هدایت می‌کند تا درصد تراکنش‌های موفق کسب‌وکار بیشتر شود و رضایت مشتری افزایش پیدا کند. با استفاده از زرین پال شما می‌توانید از خدمات مختلف و افزونه‌های متنوع این سایت برای کارهای بانکی خود استفاده کنید.

یکی از خدمات زرین پال مخصوص کسب‌وکارهایی است که بخش بیشتر مشتریانشان در شبکه‌های اجتماعی هستند. در صورتی که بخشی از فروش شما در شبکه‌های اجتماعی  مانند اینستاگرام  است می‌توانید از زرین لینک استفاده کنید.زرین ‌لینک، لینکی است که شما را به یک درگاه پرداخت بانکی به نام فروشگاه یا نام شخصی شما هدایت می‌کند.

برای داشتن زرین لینک نیاز به وب سایت ندارید و می‌توانید برای هر کدام از محصولات فروشگاه خود در اینستاگرام و تلگرام یک لینک پرداخت بسازید و آن را برای مشتریان خود ارسال کنید. مشتریان با کلیک بر روی لینک، وارد صفحه پرداخت بانکی می‌شوند و با امنیت و سرعت بالا تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند. گزارش تمامی تراکنش‌ها همواره در پنل زرین‌پال در دسترس است.

چگونه زرین لینک بسازیم؟

به منظور ساختن زرین لینک پیش از هر چیز نیاز است در زرین پال ثبت نام کنید و یک حساب کاربری داشته باشید.

۱. پس از ورود به حساب کاربری خود در زرین پال، از منو سمت راست صفحه، روی گزینه محصولات کلیک کنید.

زرین پال

 

۲. سپس در سمت چپ صفحه، روی گزینه «ساخت محصول جدید» کلیک کنید.

درگاه پرداخت زرین پال

۳. پس از انتخاب گزینه «ساخت محصول جدید»، در پنجره ای که با عنوان مرحله اول نمایش داده می شود، عنوان محصول، مبلغ موردنظر، و در صورت تمایل توضیحات موردنظر خود را وارد کنید.

 

فعال کردن درگاه پرداخت

۴. در قسمت سفارشی سازی فرم انتخاب کنید که قصد دارید در صفحه پرداخت، چه بخشی به کاربران شما نمایش داده شود.

زرین لینک

۵. در آخرین بخش، یعنی قسمت محدودیت، می توانید تعداد مجاز سفارش محصول خود را به صورت نامحدود مشخص کنید.

فعال کردن زرین لینک

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

۶. یا برای تعداد مجاز سفارش محصول فیزیکی یا دیجیتالی خود، یک سقف مجاز برای سفارش مشخص کنید.

درگاه پرداخت زرین پال

۷. در هر دو حالت انتخابی (با محدودیت های یا نامحدود)، می توانید با غیرفعال کردن تیک «نمایش رسید پرداخت»، از لینک بازگشت ارسال پیام برای تراکنش های موفق یا ناموفق استفاده کنید.

فعال کردن درگاه پرداخت اینستاگرام

۸. پس از ثبت محصول جدید، می توانید زرین لینک آن را کپی کنید و با کاربران خود در شبکه های اجتماعی یا کانال های پیام رسان به اشتراک بگذارید.

درگاه پرداخت اینترنتی

۹. همچنین می توانید با استفاده از قابلیت پرداخت با QR Code زرین پال، و ارسال آن برای کاربران خود، کاربر پرداخت کننده را مستقیما به صفحه پرداخت اختصاصی خود منتقل هدایت کنید.

طی این فرآیند، کاربران شما می توانند با اسکن تصویر بارکد نمایش داده شده در صفحه دستگاه موبایل خود، به صفحه پرداخت و سرویس دریافت حمایت مالی زرین پال منتقل شوند و کلیه مراحل پرداخت را بدون نیاز به اعلام رمز یا اطلاعات کارت، در گوشی موبایل خود تکمیل کنند.

درگاه پرداخت زرین پال

فعال کردن درگاه پرداخت اینترنتی بر روی سایت

 

  1. ابتدا از طریق یکی از سایت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت اینترنتی ثبت نام کنید.
  2. احراز هویت خود را با آپلود مدارک هویتی مانند کارت ملی، شناسنامه را انجام دهید .
  3. پس از بررسی‌های لازم و تایید شدن، باید پلاگین مخصوص آن شرکت را روی سایت خود نصب کنید. سپس افزونه ووکامرس که از قبل بر روی سایت خود نصب کردید را باید به درگاه بانک متصل کنید. برای این کار می‌توانید از لینک پرداختی که در اختیار شما قرار می‌گیرد استفاده کنید. بعد از آن می‌توانید لینک‌های اختصاصی برای هر محصول خود ایجاد کنید.نصب پلاگین درگاه پرداخت

تصاویر زیر گویای مراحل فعال کردن درگاه پرداخت اینستاگرامی از طریق یکی از وبسایت‌های ارائه دهنده این خدمات است:

درگاه پرداخت اینترنتی

توجه داشته باشید مبلغی که از سوی مشتریان از طریق درگاه، پرداخت می‌شود مستقیما به کیف پول شما در بخش مدیریت درگاه واریز می‌شود. این مبلغ به صورت اتوماتیک به حساب شما واریز می‌شود و می‌توانید آن را از حساب برداشت کنید.

برداشت مبلغ از درگاه پرداخت اینترنتی

علاوه بر این یک پنل اختصاصی خواهید داشت که می‌توانید لیست تراکنش‌های موفق و ناموفق و لیست تسویه‌ها را مشاهده کنید.

 

ایدجاد حساب بانکی برای درگاه پرداخت

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی

ساخت صفحه درگاه پرداخت اینترنتی

ساخت صفحه درگاه پرداخت اینترنتی

مراحل ساخت درگاه اینترنتی

فعال کردن درگاه پرداخت اینستاگرام

نحوه ایجاد درگاه پرداخت

مراحل فعال سازی درگاه پرداخت اینستاگرامی

شما نیز به عنوان یک خریدار حتما هنگام پرداخت توجه داشته باشید که در لینک صفحه پرداخت عبارت shaparak بدون حروفی کم یا اضافه درج شده باشد. همچنین پسوند آدرس صفحه نیز حتما ir باشد.

درگاه پرداخت اینترنتی

ارسال نظر