وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

فروشگاه اینستاگرام چیست؟| چگونه آن را فعال کنیم؟

فروشگاه اینستاگرامی

خب همان طور که میدانید با شیوع ویروس کرونا کسب و کارها با چالش بزرگی رو به رو شدند و به موازات آن فروش های آنلاین بسیار رونق گرفتند. قابلیت فروشگاه اینستاگرام نیز همانند ویترین یک مغازه است که به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که محصولات خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند و برند خود را بسازند. کاربران می‌توانند از طریق پروفایل اینستاگرام یک کسب و کار، یا از طریق فید و یا استوری به یک فروشگاه مراجعه کنند. در نهایت محصول مورد نظر خود را از بین کالکشن یا مجموعه‌ای که در پیج قرار دارد انتخاب کنند.

در اینستاگرام اکانت‌هایی که قابلیت فروشگاه اینستاگرامی دارند همانند تصویر زیر یک کادر view shop در پروفایل آن‌ها قرار می‌گیرد. شما به عنوان یک کاربر می‌توانید با کلیک بر روی آن وارد کالکشن محصولات شوید. علاوه بر این با کلیک بر روی محصول مورد نظر قیمت محصول به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین یک لینک view on website در زیر محصول قرار دارد که کاربران را برای نهایی کردن سفارش به سمت سایت هدایت می‌کند.

فروشگاه اینستاگرامی

فروشگاه اینستاگرامی
نحوه فعال کردن فروشگاه اینستاگرامی

  • در مرحله اول اکانت شما باید در حالت بیزینسی و در عین حال در حالت public یا عمومی باشد قرار داشته باشد. برای این کار باید از قسمت account وارد بخش switch to professional account شوید.برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب بیزینسی کردن پروفایل اینستاگرام را مطالعه کنید.
  • در مرحله بعد برای فعال کردن فروشگاه اینستاگرام می‌بایست اکانت اینستاگرام شما به حساب فیسبوک متصل باشد. برای فعال کردن آن می‌توانید وارد بخش setting شوید سپس از بخش account گزینه sharing to other apps را انتخاب کنید.
  • در بخش بعد شما باید از طریق این لینک در فیسبوک یک کاتالوگ برای محصولات خود بسازید.
  • در صفحه بعد اگر قصد فروش محصولاتی را دارید که می‌خواهید در پست‌ها و استوری‌ها قیمت دقیق آن را درج کنید باید گزینه e-commerce را انتخاب کنید.ارسال کاتالوگ برای فروشگاه اینستاگرامی
    ارسال کاتالوگ برای فروشگاه اینستاگرامی
    اضافه کردن کاتالوگ
  • مرحله بعدی باید محصول خود را به صورت دستی آپلود کنید
  • در صفحه بعدی می‌توانید، توضیحات محصول، نام محصول و لینک وبسایت خود را وارد کنید. همچنین با توجه به اینکه به علت تحریم ها واحد پولی ما در بین گزینه ها وجود ندارد شما می‌توانید واحد پولی دلار را انتخاب کنید و اگر تبادلات شما با مشتریان به تومان است یک حرف t بعد از قیمت قرار دهید.ارسال محصول برای فروشگاه اینستاگرامی
    پس از انجام تمام این کارها باید در اکانت اینستاگرام خود از بخش تنظیمات و قسمت business گزینه setup Instagram shopping را انتخاب کنید.

    پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

    در نهایت پروسه بررسی و تایید، برای فعال شدن گزینه فروشگاه اینستاگرامی، ممکن است بین چند روز تا یک ماه طول بکشد. پس از تایید از طرف فیسبوک می‌توانید پست‌ها و استوری‌های خود را آپلود کنید و تگ محصولات را هم به آن اضافه کنید.

تگ محصولات برای فروشگاه اینستاگرامی

البته لازم به ذکر است که این ویژگی برای کاربران و مصرف کنندگان ایرانی در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها فعال نیست، و فقط برای کاربران خارج از ایران فعال می‌شود، این ویژگی برای تولید کنندگان و صاحبان کسب و کاری کارآمد است که یک کسب و کار بین المللی دارند و مشتریانی خارج از کشور دارند که می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

ارسال نظر