وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

واکنش شدید کاربران به تغییرات فید اینستاگرام

تغییرات فید اینستاگرام

کایلی جنر «اینستاگرام را دوباره بسازید»

همگی ما اینستاگرام را به دلیل پست‌های جذاب و متنوعی که دارد دوست داریم. این پلتفرم به دلیل داشتن محتواهای آموزشی، سرگرم کننده و آنلاین شاپ‌ها، مخاطبان بسیاری را در سنین مختلف پوشش می‌دهد. اما اخیرا اگر فید اینستاگرام خود را چک کرده باشید، پست‌هایی را می‌بینید که مربوط به اکانت‌هایی است که شما آن‌ها را دنبال نمی‌کنید.

به عقیده برخی این یک رویکرد جدید برای مرتب سازی بر اساس محتوای ایده‌آل نیست چرا که اینستاگرام به دنبال همسو شدن با برنامه TikTok است. اگر به خاطر داشته باشید در اوایل سال جاری، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، به تغییراتی در مرتب سازی محتوای فیدهای کاربران اشاره کرد. این کار توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود و بسیاری از محتواهایی که شما در فید خود می‌بینید توسط اشخاصی غیر از فالووینگ‌های شما پست شده است.

این تغییر بیشتر در فید اینستاگرام مشهود بوده است، جایی که شما با کلیپ‌های ویدیویی کوتاه، از پروفایل‌هایی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید پر شده است. شاید این رویکرد یک موفقیت بزرگ برای تیک تاک محسوب شود، اما بسیاری از کاربران اینستاگرام از تجربه جدید راضی نیستند. ضمن اینکه تقریبا 100000 نفر از کاربران خواستار بازگشت اینستاگرام به حالت قبل شدند.

اعتراض کایلی جنر به تغییرات فید اینستاگرام

کایلی جنر مدل آمریکایی هم که بیشتر از 360 میلیون دنبال کننده دارد و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی مردم داشته باشد، خواستار این تغییر شد. وی در استوری که در اینستاگرام منتشر کرد، گفت که اینستاگرام را دوباره بسازید، دست از کپی برداری از تیک تاک بردارید ما فقط می‌خواهیم که عکس‌های بامزه دوستان خود را ببینیم.

در نهایت بر اساس آخرین گزارشات، متا در حال پایان دادن به این نسخه آزمایشی است. چرا که در حال حاضر خشم بسیاری از کاربران، از جمله خواهران مشهور کایلی جنر را برانگیخت. خواهران جنر از اینکه این برنامه آشکارا از تیک تاک کپی می‌کند و از قالب اصلی خود که اشتراک گذاری عکس است فاصله می‌گیرد ابراز ناراحتی کردند.

موسری در پاسخ به منتقدان گفت که عکس‌ها نقش مهمی را برای اینستاگرام بازی می‌کنند. اما کاربران باید عادات خود را به سمت ویدیوهای پیشنهادی، تغییر دهند. همچنین توضیح داد که اینستاگرام به تلاش برای انتشار این ویدیوها ادامه می‌دهد چرا که بسیاری از کاربران، ویدیوها را به اشتراک گذاشته و دوست دارند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

گفته های آدام موسری در پاسخ به واکنش منفی کاربران

واکنش‌های شدید علیه این نسخه آزمایشی باعث شد تا موسری و تیمش به طور موقت مسیر خود را تغییر دهند.

در همین راستا موسری گفت:” خوشحالم که ریسک کردیم، اگر هرچند وقت یکبار شکست نخوریم، به اندازه کافی بزرگ یا جسورانه فکر نمی‌کنیم. اما قطعا باید یک گام بزرگ به عقب برداریم و دوباره سازماندهی کنیم”

با این حال موسری تصریح کرد که اینستاگرام به روند ویدیوها به این شکل ادامه خواهد داد. اگرچه به طور موقت تعداد این ویدیوها را در فید کاربران کاهش می‌دهد اما زمانی که شرکت احساس کند این فناوری بهبود پیدا کرده است، تعداد این ویدیوها دوباره افزایش خواهد یافت”

سخن آخر

حالا به نظر شما آیا مخاطبان واقعا به دنبال تجربه‌ای شبیه به برنامه تیک تاک هستند؟ یا هر برنامه هدف متفاوتی را دنبال می‌کند؟ نظر شما در این باره چیست؟

قابلیت NOTES اینستاگرام یکی از ویژگی‌های جدید این پلتفرم است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به آدرس صفحه مربوطه در بخش بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

ارسال نظر