وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

کال تو اکشن اینستاگرام یکی از بخش‌های حیاتی برای فعالیت در این شبکه اجتماعی است. اگر از این کال تو اکشن به درستی استفاده کنید، می‌توانید مخاطبین خود را به مشتریان وفادارتان تبدیل کنید. در این پست از بلاگ نوین هاب قصد داریم در این مورد حرف بزنیم و یاد بگیریم.

کال تو اکشن چیست؟

اصطلاح کال تو اکشن call to action (CTA) را در اصول مارکتینگ زیاد شنیده‌اید. اما این اصطلاح به چه معناست؟ به دعوتی که شما از مخاطب خود برای انجام کاری به عمل می‌آورید، کال تو اکشن می‌گویند. این یک تصور نادرست است که کال تو اکشن حتما باید در قابل یک دکمه گرافیکی که قابلیت کلیک و ارجاع به سایت دارد، تعریف شود. کال تو اکشن می‌تواند یک جمله ساده، یک تصویر خوب و هشتگ باشد. اینستاگرام فقط به اشتراک گذاری تصاویر جذاب و زیبا برای جذب مخاطب نیست. اگر می‌خواهید در این فضا، مشتریان خود را پیدا و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، مهم‌ترین مساله کال تو اکشن یا دعوت به اقدام عملی‌ست که در ذهن شما وجود دارد. حالا چرا همیشه روی اهمیت وجود کال تو اکشن در اینستاگرام تاکید می‌شود؟ چون شما تا از مخاطب خود درخواست به انجام عملی نکنید، چرا باید کاری انجام دهد؟

چگونه در اینستاگرام از کال تو اکشن استفاده کنیم؟

اینستاگرام یک پلتفرم مناسب برای تبدیل مخاطب به مشتری است. این شبکه اجتماعی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و امکانات گسترده‌ای دارد. به همین سبب شما این امکان را دارید که از تمام اجزای این فضا برای دعوت مخاطبان خود به عملی که مدنظر دارید، استفاده کنید. ما به شما توصیه می‌کنیم از موارد زیر برای دعوت به اقدام از مشتریان خود حتما استفاده کنید:

  • بیو اینستاگرام
  • کپشن پست‌ها
  • استوری اینستاگرام
  • تبلیغات اینستاگرامی
  • کار با اینفلوئنسرها
  • IGTV
  • لایو اینستاگرام
  • ریلز اینستاگرام

چرا که نه؟ اینستاگرام فضای بسیار گسترده‌ای برای فعالیت کاربران خود طراحی کرده است. اگر شما توانایی این را داشته باشید که از همه این فضا به درستی استفاده کنید می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

 

چند مثال ساده

1- نمونه کال تو اکشن در بیو اینستاگرام

تصویر زیر را ببینید. این تصویر بیو اینستاگرام مجله فوندر است. همانطور که می‌بینید این مجله در بیو خود نوشته: “روی لینک زیر کلیک کنید تا جایزه 12000 دلاری برنده شوید!”

با این اقدامی که انجام داده است، مخاطب و فالوورهای این مجله، وقتی وارد صفحه اینستاگرام می‌شوند، این لینک وسوسه‌کننده را مشاهده می‌کنند و وارد آن خواهند شد. اما این نکته را هم درنظر داشته باشید که در اینستاگرام با محدودیت کاراکتر مواجه هستید. پس بهتر است هم جمله طولانی ننویسید و هم با استفاده از اموجی‌ها منظور خود را برسانید.

کال تو اکشن اینستاگرام

 

2- نمونه کال تو اکشن در پروفایل

اینستاگرام گزینه Action button در پروفایل را فعال کرده است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید راه‌های ارتباطی با مخاطب را در این قسمت وارد و ثبت کنید.

کال تو اکشن اینستاگرام

برای نمونه این پروفایل را مشاهده کنید. علاوه بر اینکه دکمه‌های تماس را درج کرده، یک دکمه دیگر تحت عنوان “خرید بلیط” هم اضافه کرده است. وجود این دکمه در صفحه شما، مخاطب را ترغیب می‌کند که حداقل نگاهی به آن بیندازد. گفته می‌شود تعداد زیادی از این بازدیدکننده‌ها، اقدام به عملی که شما در نظر دارید، می‌کنند.

برای فعال کردن این دکمه باید پروفایل شما بیزینسی باشد. بعد وارد قسمت ویرایش پروفایل شوید و گزینه action button را انتخاب کنید. اکشنی که مدنظرتان است را انتخاب و روی گزینه next کلیک کنید. برای فعال کردن هرکدام از این دکمه‌ها به اضافه کردن اکانت شریک تجاری خود احتیاج دارید. پس URL وبسایت شریک تجاری خود را وارد کرده و روی گزینه Done کلیک کنید.

 3- نمونه کال تو اکشن دکمه تماس

شاید اقدام به عملی که شما از مخاطب خود انتظار دارید، صرفا یک تماس ساده باشد. با توجه به کاری که انجام می‌هید، باید از مخاطب خود انتظار اقدام به عمل را داشته باشید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

کال تو اکشن اینستاگرام

کال تو اکشن اینستاگرام

برای نمونه پروفایل اینستاگرام نوین هاب را ببینید. ما دکمه تماس را در پروفایل خود وارد کردیم که مخاطب بازدیدکننده از پروفایل، بتواند متوجه شود از چه طریقی می‌تواند با ما ارتباط برقرار کند و دیگر نیازی به سرچ کردن در وبسایت ما نداشته باشد.

4- نمونه کال تو اکشن در پست

بسیاری از مردم با جستجو در اینستاگرام محصولات و خدمات مدنظر خود را پیدا می‌کنند. به همین دلیل این که شما در پست اینستاگرام خود این قابلیت را برای آن‌ها درنظر بگیرید که بتوانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند، بسیار جذاب خواهد بود. اما چگونه؟ می‌توانید در کپشن پست‌های خود بنویسید که دقیقا از چه طریق و مسیری می‌توانند از خدمات شما استفاده کنند.

5- نمونه کال تو اکشن در استوری

استوری اینستاگرام قابلیت اضافه کردن لینک دارد. می‌توانید در استوری برای مخاطب خود توضیح دهید که چه خدمات، محصولات و تخفیف‌هایی در راه دارید. بعد لینک وبسایت خود را در استوری درج کنید تا مخاطب از این طریق بتواند اقدام به عملی که شما در نظر دارید بکند.

 

کال تو اکشن اینستاگرام

6- کال تو اکشن ریلز، لایو و IGTV

همه این موارد، قابلیت‌هایی است که اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مخاطب درنظر گرفته است. با استفاده از این 3 امکان، می‌توانید تولید محتوا کنید. چون هر سه این ویژگی‌ها در قابل پست در پروفایل شما نمایش داده می‌شوند، می‌توانید کال تو اکشن مدنظرتان را در قسمت کپشن اضافه کنید.

 

جمع‌بندی

مخاطب باید بداند چه انتظاری از او دارد. شما هم نیاز دارید که مخاطبان خود را به سمت مشتری شدن، سوق دهید و هدایت کنید. به همین دلیل تاکید زیادی روی کال تو اکشن اینستاگرام می‌شود. در این پست از بلاگ نوین هاب سعی کردیم به شما بگوییم که از چه طریق و چگونه می‌توانید مخاطبان خود را دعوت به انجام کاری که در ذهن دارید بکنید.

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. فعالیت و پیشرفت در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، مستلزم این است که محتوای ارزشمند تولید بکنید. بارگذاری به موقع این محتوای ارزشمند، یکی از مواردی است که باید رعایت کنید. نوین هاب با قابلیت زمان‌بندی و انتشار محتوا، به شما این امکان را می‌دهد که در شبکه‌های اجتماعی منظم‌تر باشید. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های نوین هاب، دانلود و مدیریت کامنت‌ها است. بعد از برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی، که یکی از نمونه‌های کال تو اکشن هستند، می‌توانید با استفاده از داشبورد نوین هاب از کامنت‌ها خروجی اکسل دریافت کنید. بعد این خروجی اکسل را برای قرعه‌کشی استفاده کنید. از نمونه‌ امکانات دیگر نوین هاب، آنالیز و مدیریت شبکه‌های اجتماعی و مدیریت تیمی است.

 

یک نظر

  • پلترفرم نوشتین. غلط املایی دارین. پاراگراف دوم بعد از جمع بندی، کلمه ی سوم.
    در ضمن خسته نباشید، مطلب خوبی بود.