نیاز به ابزاری برای مدیریت کامل شبکه‌های اجتماعیتان دارید؟ کلیک کنید
وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اضافه شدن «هشدار امبر» کودک ربایی به اینستاگرام

هشدار امبر (کودک ربایی) در اینستاگرام

هشدار امبر ویژگی جدیدی است که به تازگی در اینستاگرام راه اندازی شده است. این ویژگی در پیدا کردن کودکان گمشده بسیار کمک کننده است. گفتنی است هشدار امبر amber تاریخچه‌ای دورتر دارد و از سال 1996 این هشدار در کانال‌های رادیویی، شبکه های تلویزیونی و سایر رسانه‌ها پخش می‌شد.

این قابلیت در مرحله اول برای کاربران ایالت متحده فعال می‌شود در روزها و هفته‌های آتی در 24 کشور دیگر مانند آرژانتین، استرالیا، بلژیک، بلغارستان، کانادا، اکوادور، یونان، گواتمالا، ایرلند، جامائیکا، کره، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالزی، مالت، مکزیک، هلند، نیوزیلند، رومانی، آفریقای جنوبی، تایوان، اوکراین، بریتانیا، امارات متحده عربی. در دسترس قرار خواهد گرفت.

اضافه شدن هشدار امبر amber به اینستاگرام

البته اینستاگرام در حال کار بر روی گسترش این ویژگی در کشورهای بیشتری است. جالب است بدانید هشدار amber از سال 2015 در فیسبوک برای کمک به مقامات در پیدا کردن کودکان گمشده بسیار موفق عمل کرده است. شرکت مادر، متا اعلام کرده است که از زمان معرفی این ویژگی در سال 2015 در فیسبوک به پیدا کردن صدها کودک کمک کرده است.

به عنوان مثال، در سال 2020، آماندا دیزلی و همسرش به نجات شارلوت موچیا 11 ساله از اسپرینگفیلد، ماساچوست پس از مشاهده هشدار AMBER در فیس بوک، کمک کردند. همچنین در سال 2016، پس از ربوده شدن یک دختر چهار ساله در لیکلند، فلوریدا، هشدار AMBER صادر شد.

همان طور که می‌دانید شانس پیدا کردن کودکان گمشده، زمانی افزایش پیدا می‌کند که افراد بیشتری مراقب باشند به خصوص در چند ساعت اول. ضمن اینکه افراد امروزه زمان زیادی از شبانه روز را در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام می‌گذارنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

هشدار امبر amber alert چگونه کار می‌کند؟

این هشدار تنها توسط مجری قانون فعال می‌شود و شما این هشدار را در فید اینستاگرام خود دریافت می‌کنید. برای نمایش امبر آلرت به کاربران مختلف از سیگنال‌های مختلفی استفاده می‌شود برای مثال شهری که در پروفایل خود وارد کردید، آدرس IP و لوکیشن شما. اگر شما این هشدار را دریافت کردید به این معنی است شما در نزدیکی محل آدم ربایی قرار دارید.

هشدار امبر شامل جزئیات مهم مانند عکس کودک، توضیحات، محل ربوده شدن و هر گونه اطلاعات موجود دیگری است که می‌توان ارائه کرد. کاربران نیز می‌توانند برای انتشار بیشتر این خبر، هشدار را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

هشدارهای AMBER برای اینستاگرام با همکاری سازمان‌های مختلفی مانند مرکز ملی کودکان گم‌شده و مورد بهره‌کشی (NCMEC) در ایالات متحده و مرکز بین‌المللی کودکان گمشده و استثمار شده توسعه داده شد.

این ویژگی در کنار تمام قابلیت‌هایی که اینستاگرام ارائه کرده است بسیار ارزشمند است چرا که می‌تواند سبب نجات جان کودکان و حفظ امنیت آنان شود. امیدواریم به زودی این ویژگی در کشور ما هم فعال شود.

از دیگر ویژگی‌هایی که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است، نمایش تمام صفحه پست و ریلز اینستاگرام است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به مطلب مربوطه در بخش اخبار شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید.