وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آپدیت جدید الگوریتم اینستاگرام در سال 2021

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 تغییراتی کرده است.  عنوان کسی که در اینستاگرام فعالیت داشته احتمالا متوجه شده‌اید که الگوریتم اینستاگرام شیوه خودش را دارد. وقتی متوجه شوید که الگوریتم اینستاگرام بر چه اساسی کار می‌کند، محتوای خود را بر همان اساس تنظیم خواهید کرد. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است آپدیت جدید الگوریتم اینستاگرام در سال 2021 را برای شما توضیح دهیم.

الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام تصمیم دارد این تصور را از مردم بگیرد که چیزی تحت عنوان الگوریتم وجود دارد. طراحان اینستاگرام معتقدند چیزی تحت عنوان الگوریتم وجود ندارد. در سال 2010 وقتی اینستاگرام برای اولین بار راه‌اندازی شد، جریان نمایش تصاویر بر اساس ترتیب زمانی بود. اما وقتی اکانت‌ها و فعالیت مردم در اینستاگرام روز به روز بیشتر از قبل شد، دیدن همه این تصاویر برای افراد غیرممکن بود. تا سال 2017، 70% مردم بیشتر پست‌های افراد نزدیک خود را در اینستاگرام از دست می‌دادند. به همین دلیل اینستاگرام تصمیم گرفت فید را به شیوه‌ای مرتب کند که به درجه اهمیتی که مردم به محتواها می‌دهند، مرتب شود.

الگوریتم اینستاگرام

 

الگوریتم جدید اینستاگرام فید و استوری را چگونه مرتب می‌کند؟

اینستاگرام طی سال‌های فعالیتش متوجه شده که مردم دوست دارند محتوایی که افراد نزدیک‌شان به اشتراک می‌گذارند را بیشتر ببینند. به همین دلیل تصمیم گرفت الگوریتم را به همین شیوه بچیند.

مهم‌ترین اطلاعاتی که اینستاگرام از طریق فید و استوری به دست می‌آورد شامل موارد زیر است:

  • تعداد افرادی که یک پست را پسند کرده‌اند.
  • محتوایی که یک پست با خود به همراه دارد.
  • زمان ارسال محتوا.
  • مدت زمان ویدئو (اگر ویدئو است).
  • اطلاعات مربوط به کسی که پست را لایک کرده است.
  • سابقه تعامل افراد با یکدیگر. (لایک، کامنت، به اشتراک گذاشتن یک محتوا با دیگران و…)
  • الگوریتم

الگوریتم جدید اینستاگرام اکسپلور را چگونه مرتب می‌کند؟

اینستاگرام اکسپلور را با توجه به صفحات و تصاویری که پیش از این لایک کرده و دیده‌اید مرتب می‌کند. حتی به مواردی که ذخیره می‌کنید هم توجه نشان می‌دهد و با توجه به آن‌ها پیشنهادات تازه‌ای ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین اطلاعاتی که اینستاگرام از طریق محتواهای موردپسند شما به دست می‌آورد شامل موارد زیر است:

  • سابقه تعامل شما با کسی که یک محتوا را به اشتراک گذاشته است: ممکن است یک پست توسط کسی به اشتراک گذاشته شده باشد که شما اصلا درمورد آن چیزی نشنیده باشید. اما باتوجه به تعاملی که با او برقرار کرده‌اید، اینستاگرام حدس می‌زند که شما هم به چنین محتواهایی علاقه دارید. حتی ممکن است با توجه که محتواهایی که دوستان‌تان می‌بینند و لایک می‌کنند، به شما مواردی را نمایش دهد.
  • سابقه فعالیت‌های شما: پست‌هایی که شما لایک کردید، برای آن‌ها کامنت گذاشتید یا برای دیگران فرستادید توجه اینستاگرام را به خود جلب می‌کند. به همین دلیل در اکسپلور مواردی را به شما نمایش می‌دهد که بیشترین توجه را به آن‌ها نشان داده‌اید.

پست‌هایی که شما در اکسپلور اینستاگرام می‌بینید متعلق به کسانی است که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید. و این موضوع دیدگاه خوبی هم به شما و هم به اینستاگرام می‌دهد. اینستاگرام می‌تواند با استفاده از این شیوه، تبلیغات خود را و آن‌چه که دوست دارد شما ببینید را به نمایش بگذارد.

الگوریتم جدید اینستاگرام ریلز را چگونه مرتب می‌کند؟

ریلز یکی از ویژگی‌هایی است که اینستاگرام به تازگی اضافه کرده. ما قبلا در بلاگی مجزا درمورد اینکه ریلز چیست و چه کارایی دارد اطلاعاتی به شما داده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست. ریلز برای سرگرمی افراد طراحی شده است. اما الگوریتم جدید اینستاگرام با توجه به رفتاری که مردم در برابر این نوع از محتوا از خود نشان می‌دهند، آن‌ها را دسته بندی می‌کند. یعنی تمام توجه خود را روی این موضوع می‌گذارد که شما چه ریلزهایی را دیده و لایک کرده‌اید. دقیقا همان دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌هایی که درمورد اکسپلور اینستاگرام صدق می‌کند، به ریلز نیز ارتباط دارد. یعنی توجه داشته باشید که ممکن است ریلزهایی که دوستان‌تان به آن علاقه نشان داده‌اند هم به شما نمایش داده شود.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام

 

تاثیر شما بر آنچه که می‌بینید

  1. طوری که شما با اینستاگرام کار می‌کنید، الگوی بسیار خوبی از علایق شما به الگوریتم اینستاگرام می‌دهد. اینستاگرام به این اطلاعات نیاز دارد. شما به راحتی و با توجه به پست‌هایی که لایک می‌کنید، یا به اشتراک می‌گذارید به الگوریتم اینستاگرام این دیدگاه کلی را ارائه می‌دهید تا محتوایی شبیه به آن را نمایش دهد. اما یکی دیگر از راه‌هایی که شما با استفاده از آن می‌توانید به الگوریتم اینستاگرام کمک کنید، تعیین close friend است. اینستاگرام همیشه روی مشخص کردن این افراد تاکید دارد. تا بر همین اساس اکسپلور و فید شما را مرتب کند. وقتی شما افرادی را در close friend خود اضافه می‌کنید، محتوای فید و استوری شما اول پست‌های آن‌ها خواهد بود.
  2. افرادی که میوت می‌کنید اهمیت دارند. شما این امکان را دارید که وقتی به محتوای کسی علاقه‌ای ندارید، صفحه‌اش را میوت کنید تا دیگر پست و استوری‌هایی که می‌گذارد به شما نشان داده نشود. کاربری که او را میوت کرده‌اید هرگز متوجه این موضوع نخواهد شد، اما دیگر او را در فید و استوری خود نخواهید دید.
  3. پست‌هایی که به آن‌ها علاقه نشان نمی‌دهید اهمیت دارند. به همین دلیل به شما توصیه می‌شود که از گزینه not interested که فراهم شده استفاده کنید. به این ترتیب دیگر محتواهایی که به آن موضوع نزدیک هستند به شما نمایش داده نخواهند شد.

 

 

درنهایت:

این شبکه اجتماعی محبوب اعلام کرده که همچنان قصد دارد روی بهبود الگوریتم اینستاگرام کار کند و آن را ارتقا ببخشد. اینستاگرام اعلام کرده که همچنان رفتار کاربرها را زیرنظر دارد تا بداند که اولویت‌ها را بر چه اساسی باید مرتب کند.

 

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. ما در نوین هاب تلاش می‌کنیم که شما، شبکه‌های اجتماعی خود را حرفه‌ای‌تر مدیریت کنید. از امکانات و ویژگی‌هایی که در اختیار شما می‌گذاریم، زمان‌بندی پست و محتوا برای انتشار است. می‌توانید محتوای خود را از قبل برای انتشار آماده کرده و در داشبورد نوین هاب بارگذاری و زمان انتشار آن را تعیین کنید.

از امکانات دیگر نوین هاب مدیریت کامنت‌هاست. می‌توانید تمام کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد به صورت یکجا و یک‌پارچه مشاهده و مدیریت کنید. همچنین امکان دریافت خروجی اکسل از این کامنت‌ها برای شما فراهم است. همچنین شما می‌توانید آنالیز حرفه‌ای شبکه‌های اجتماعی خود را با استفاده از این داشبورد حرفه‌ای انجام دهید تا درک بهتری از عملکرد خود در سوشال مدیا داشته باشید.

2 نظر