وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

ترندهای مهم اینستاگرام در سال 2022

ترندهای مهم اینستاگرام در سال 2022

اینستاگرام،‌ پلتفرم پر مخاطبی است که همیشه در حال تغییر و توسعه است. ما در این مقاله ترندهای مهم اینستاگرام در سال 2022 را برای شما جمع آوری کردیم که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید، چه طور بر روی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما تاثیر می‌گذارد.

اگر قصد دارید ترندهای اینستاگرام سال 2021 و تغییراتی که تا امسال داشته را مطالعه کنید به مطلب مربوطه در سایت مراجعه نمایید. حتما مشاهده کرده‌اید که در عرض چند روز اینفلوئنسرهای اینستاگرام از ویژگی‌های جدید آن استفاده می‌کنند. در حقیقت هرچه کسب و کارها بتوانند از قابلیت‌های جدید اینستاگرام استفاده کنند و آن‌ها را در استراتژی‌های خود بگنجانند، عملکرد بهتری در جهت بازاریابی خواهند داشت.

طبیعتا اضافه شدن ویژگی‌های جدید به معنای تقویت الگوریتم اینستاگرام است که به شما فرصتی می‌دهد، پیام‌های خود را به روشی تازه به اشتراک بگذارید.

چند نمونه از ترندهای مهم اینستاگرام

  • IGTV اینستاگرام

زمانی که IGTV برای اولین بار در سال 2018 رونمایی شد به کاربران فضای بیشتری برای فبلمبرداری از بخش‌هایی از زندگی، و به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی یا تبیلغات را داد. طبق اعلام اینستاگرام از آن‌جایی که 78 درصد از داده‌های تلفن همراه مربوط به بارگذاری ویدیوهاست.

در نتیجه شما باید محتوای ویدیویی طولانی را در استراتژی خود بگنجانید چرا که این مورد کمک زیادی به کسب و کار و برند شما خواهد کرد. بسته به نوع برندی که تبلیغ می‌کنید می‌توانید دقایقی از پشت صحنه فعالیت خود،‌ نظرسنجی از مشتریان، و مصاحبه با اینفلوئنسرها را به نمایش بگذارید. در واقع هر چیزی که مخاطب شما به آن علاقه مند باشد.

  • پیش نمایش IGTV

در به روز رسانی جدید، کاربرانی که IGTV پخش می‌کنند،‌ می‌توانند پیش نمایش کوتاهی را از ابتدای ویدیو به اشتراک بگذارند. قبل از اینکه این ویژگی در دسترس قرار بگیرد تبلیغ در کانال‌های IGTV کمی دشوار بود، که باعث ترافیک کم و تعامل کم کاربران می‌شد. بنابراین حتما از پست‌های پیش نمایش استفاده کنید.

ترندهای مهم اینستاگرام در سال 2022

  • لایو یکی از ترندهای مهم اینستاگرام

زمانی که همه چیز به سمت آنلاین شدن تغییر کرد، لایو اینستاگرام به گونه‌ای همه گیر درآمد. این یکی از ویژگی‌هایی است که از آن می‌توانید در زمینه‌های مختلفی استفاده کنید. مهم نیست در چه صنعت و برندی هستید، لایو اینستاگرام مطمئنا بخش مهمی از استراتژی بازاریابی اینستاگرام در سال 2022 خواهد بود.

اما راه‌های مختلفی برای استفاده از این ویژگی و ارتباط با مخاطبان وجود دارد.

a) شما حتی می‌توانید از چهره خود نیز ویدیو نگیرید در عوض نحوه استفاده از خدمات یا محصولات را به اشتراک بگذارید. b)مخاطبان خود را در یک فرآیند گام به گام راهنمایی کنید و اگر موضوع گسترده‌ای برای ارائه دارید آن را به صورت سریالی در اختیار مخاطبان قرار دهید در این صورت کاربران برای مشاهده لایو‌های آینده تشویق می‌شوند. c) اجازه دهید مخاطبان شما سوال بپرسند. بنابراین باید خلاق باشید و در سال 2022 در این پلتفرم حضور داشته باشید.

  • ریلز اینستاگرام reels

ریلز اینستاگرام یک قابلیت جدید در بخش استوری اینستاگرام است که به شما این امکان را می‌دهد ویدیوهای 15 ثانیه‌ای را با ابزارهای مختلفی مانند قابلیت انتخاب موسیقی، سرعت پخش، افکت و تایمر به اشتراک بگذارید.

این ویژگی از شبکه اجتماعی تیک تاک الهام گرفته شده و به نوعی مختص سرگرمی‌های کاربران است. از آن جایی که این ویدیوها کوتاه هستند،‌کاربران آن‌ها را تماشا می‌کنند و از آن‌ها لذت می‌برند حتی اگر فرصتشان کم باشد و نتوانند ویدیوهای طولانی‌تر مانند IGTV را تماشا کنند.

بنابراین reels را در لیست کارهای 2022 خود اضافه کنید توجه داشته باشید که نیازی نیست حتما ویدیوهای فانتزی بسازید،‌ یک ویدیوی سریع که محصول شما را با یک آهنگ پر طرفدار به نمایش بگذارد، واقعا می‌تواند برای کسب و کار شما تفاوت ایجاد کند.

ترندهای احتمالی اینستاگرام در سال 2022

  • اینفلوئنسرهای مرتبط

تا مدت‌های زیادی اینفلوئنسرهای اینستاگرام برندها را بدون افشای واضح همکاری با صاحب برند، محصولات آن‌ها را تبلیغ می‌کردند. اما در حال حاضر اینفلوئنسرها، موظف هستند که اعلام کنند محتواها تبلیغاتی هستند و باید از هشتگ‌های ad# , sponsored# یا #تبلیغات استفاده کنند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

علاوه بر این هر اینفلوئنسری باید تبلیغات را در حوزه فعالیت خود انجام دهد. اما اینفلوئنسرها بر اساس تعداد مخاطبان دسته بندی‌های مختلفی دارد. برای مثال میکرو اینفلوئنسرها تعداد مخاطبان کمتری دارند و برای شروع تبلیغات می‌توانید از اینفلوئنسرهای با تعداد مخاطبان کمتر شروع کنید چرا که غالبا دنبال کنندگان آن‌ها بیشتر به آن‌ها اعتماد می‌کنند و تبلیغات در یک حوزه مرتبط‌تری انجام می‌دهند.

  • محتوای تولید شده توسط کاربر

محتواهایی که توسط کاربران، مشتریان و طرفداران شما برای برند شما ایجاد می‌شود برای برندسازی و بازاریابی بسیار مفید است . شما می‌توانید با اجازه فرد صاحب محتوا، مجددا آن را در پیج خود منتشر کنید. محتوای UGC نه تنها در زمان تیم تولید محتوای شما صرفه جویی می‌کند بلکه به مخاطبان و مشتریان بالقوه شما کمک می‌کند تا بیشتر به شما اعتماد کنند. UGC مورد جدیدی نیست اما روندی است که در سال 2022 ادامه خواهد داشت.

  • ارزش‌های حقوقی شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید و مخاطبان نوجوان به سرعت در حال تسخیر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی هستند و طیف زیادی از کاربران را تشکیل می‌دهند، بنابراین باید محتوایی تولید کنید که برای این دسته از کاربران نیز جذاب باشد و ارزش و سطح برند شما را در شبکه‌های اجتماعی نشان دهد. علاوه بر این کاربران می‌توانند تشخیص می‌دهند که محتواهای شما، از ایده‌های موجود کپی شده یا نه. در نتیجه رعایت این موارد چیزی است که در سال 2022 حیاتی است.

  • راه‌های ساده افزودن لینک به محتوا

محبوبیت لینک‌ها در رسانه‌های اجتماعی در حال افزایش است و به برندها کمک می‌کند تا مخاطبان خود را به مشتری تبدیل کنند. گاهی اوقات برای معرفی و توضیح بهتر محصولات نیاز است که کاربران را از اینستاگرام به پست‌های وبلاگ یا صفحه خدمات هدایت کنید.

در نتیجه ایجاد یک پیوند در بیو پیج می‌تواند کمک بسیاری کند. همچنین با استفاده از ابزارهایی مانند یک لینک می‌توانید چندین لینک را از پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی در اینستاگرام داشته باشید و کاربر با کلیک بر روی همان یک لینک به صفحه‌ای که لینک تمام شبکه‌های شما در آنجاست هدایت شود.

همچنین می‌توانید از ویژگی Swipe-up در استوری‌های خود استفاده کنید و زمانی که درباره یک محصول، صفحه وب و وبلاگ خاصی صحبت می‌کنید با استفاده از این برچسب مستقیما در استوری‌های خود به آن لینک دهید. محبوبیت این مورد در سال 2022 نیز رو به افزایش است و جز ترندهای مهم اینستاگرام خواهد بود.

ترندهای اینستاگرام در سال 2022

  • خرید از تولید کنندگان

به لطف اینستاگرام،‌تولید کنندگان می‌توانند مستقیما از این پلتفرم کسب درآمد کنند. این یک گام بزرگ و مثبت است و به این معنی است که مشتریان بالقوه شما بدون واسطه از شما خرید می‌کنند و موانع کمتری دارند. آنلاین شاپ‌های اینستاگرام نقش بسیار مهمی را در سال 2022 برای فروشندگان آنلاین بازی می‌کنند.

  • محتوای چرخشی اینستاگرام برای ایجاد تعامل با کاربران

این مورد شامل چندین عکس یا ویدیو به صورت همزمان در یک پست هستند و از این مورد می‌توانید برای نمایش عکس‌های متعدد از یک رویداد یا زوایای مختلف یک محصول یا هر چیز دیگری استفاده کنید. این مورد از دسته ترندهای مهم اینستاگرام در سال 2022 خواهد بود که در استراتژی‌های خود حتما باید از آن استفاده کنید.

  • Live Rooms اینستاگرام

لایو روم‌های اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که با حداکثر سه نفر دیگر به صورت زنده تماس ویدیویی داشته باشید. اگر قصد دارید با صاحبان مشاغل، و مشتریان ، همکاری کنید یا در مورد محصولات و کسب و کارتان صحبت کنید، این مورد بهترین گزینه است.

  • استفاده از question box

احتمالا متوجه شده‌اید که در اغلب استوری‌ها، اینفلوئنسرها و برندها به طور یکسان اغلب از question box برای تشویق مکالمه استفاده می‌کنند و سپس پاسخ‌هایی را که در دایرکت دریافت می‌کنند به اشتراک می‌گذارند. DM یا همان direct message در حال تبدیل شدن به موثرترین و تاثیرگذارترین ابزار برای ارتباط با فالوورهای اینستاگرام است.

در سال 2022مجبور نیستید هر روز با تلفن همراه پست‌های خود را ارسال کنید، ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای برنامه ریزی پست خود، از قبل استفاده کنید.

ترندهای برتر اینستاگرام در سال 2022

ارسال نظر