وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه در اینستاگرام تولید محتوا کنیم؟ (چند ایده تولید محتوا در اینستاگرام)

تولید محتوا در اینستاگرام علاوه بر استمرار و پافشاری، نیازمند خلاقیت است. منظور از استمرار و پافشاری، تولید محتوا به صورت مستمر است. یعنی برای اینکه محتوا را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید, علاوه بر داشتن برنامه‌ای برای تولید، زمان‌بندی هم داشته باشید. مخاطب دوست ندارد صفحه‌ای را دنبال کند که یک هفته فعالیت منظم دارد و بعد دیگر چیزی منتشر نمی‌کند. به همین دلیل است که همواره روی فعالیت منظم در اینستاگرام تاکید داریم. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است چند ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام به شما ارائه دهیم.

تقویم محتوا داشته باشید

اول از همه باید بدانید که برای تولید محتوای حرفه‌ای نیاز به یک تقویم محتوایی دارید. ما قبلا در بلاگی مجزا درمورد اینکه تقویم محتوایی چیست مطالبی منتشر کرده‌ایم. تقویم محتوایی به شما برای تولید محتوا علاوه بر ایده، زمان و ددلاین هم می‌دهد. می‌توانید عناوینی که می‌خواهید در طول ماه منتشر کنید را در این تقویم بیاورید و درنهایت کانال‌های انتشار را هم مشخص کنید. یک تقویم محتوایی می‌تواند به شما کمک کند که در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم، لیستی از موارد و عناوینی که امکان انتشار دارند، جمع‌آوری کنید.

 

چند ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام

 

1- تولید محتوای مناسبتی

مناسبت‌ها بهترین گزینه برای ایده تولید محتوا هستند. می‌توانید با بررسی مناسبت‌های ملی و خارجی، نزدیک‌ترین را به کسب‌وکارتان انتخاب کنید. داشبورد نوین هاب اقدام به افزودن تقویم مناسبت‌ها کرده است. ما در این تقویم مناسبت‌های مهم ملی و جهانی را جمع‌آوری کرده‌ایم. همچنین لیست کامل این مناسبت‌ها را در بلاگ نوین هاب برای شما منتشر کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: تقویم مناسبت‌های شهریور ماه 1400

ایده برای تولید محتوا اینستاگرام

 

 

2- تولید محتوای آموزشی

تولید محتوا آموزشی یکی از ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام است. وقتی شما اقدام به انتشار محتوای آموزشی، آن هم به صورت رایگان می‌کنید، مخاطب به شما اعتماد خواهد کرد. مطمئنا موضوعات مختلفی در حوزه کاری‌تان وجود دارد که آموزش آن برای فالوورهایتان جذاب خواهد بود. برای مثال ما در اینستاگرام نوین هاب اقدام به انتشار محتوای آموزشی درخصوص فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌کنیم و در این مورد می‌نویسیم.

فرقی نمی‌کند که فعالیت شما در چه زمینه‌ای است. در هر حوزه‌ای که فعالیت دارید، حتما مخاطب شما نیاز به محتوای آموزشی دارد. در ادامه چند ایده محتوای آموزشی با توجه به حوزه کسب‌وکارهای رایج در اینستاگرام ذکر می‌کنیم:

1- پیج فروش پوشاک

ایده تولید محتوا اینستاگرام: آموزش پوشیدن یک کت خاص با چند استایل مختلف

2- پیج فروش محصولات غذایی خانگی

ایده تولید محتوا اینستاگرام: رسپی غذاهای جدید

3- پیج فروش تجهیزات موبایل

ایده تولید محتوا اینستاگرام: آموزش فوت و فن تنظیمات تلفن‌های هوشمند

4- پیج فروش لوازم خانه

ایده تولید محتوا اینستاگرام: ایده‌های مختلف دکوراسیون و آموزش آن‌ها

و….

3- تولید محتوا از جلسات کاری

حتما در محل کار خود از جلسات کاری‌تان عکس و فیلم تهیه کنید. مخاطب معمولا به تماشای روزمرگی‌های یک بیزینس علاقه دارد. تولید این محتواها به مخاطب شما احساس اعتماد و نزدیکی می‌دهد. باعث می‌شود که دنبال‌کننده شما فکر کند که عضوی از تیم‌تان است که او را در جریان این امور کوچک هم قرار می‌دهید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

ایده تولید محتوا اینستاگرام3

 

4- تولید محتوا با لایو

لایو اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌ها هم برای برقراری تعامل با مخاطب و هم تولید محتواست. می‌توانید با همکاران فعالتان هماهنگ کنید و یک لایو مشترک داشته باشید. در این صورت هم مخاطبان آن‌ها با شما آشنا شده‌‌اند و برعکس.

ایده تولید محتوا اینستاگرام3

 

5- تولید محتوا با خودآزمایی‌های اینستاگرام

این شکل از تولید محتوا با محک زدن اطلاعات مخاطب به او احساس برتری و بهتر بودن نیز می‌دهد. به عنوان مثال اگر فعالیت شما در حوزه تکنولوژی است، می‌توانید مطالب آموزشی این حیطه را در قالب سوالات چند گزینه‌ای در استوری از فالوورهای خود بپرسید. اکثر مخاطبان معمولا به این سوالات جواب می‌دهند و برایشان جذاب است. می‌توانید بلاگ‌های روز حوزه خود را با یک سرچ ساده بررسی کنید و از بین آن‌ها اقدام به طراحی سوالات اینستاگرامی کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این خودآزمایی‌ها تعامل و اینگیجمنت بالایی است که برای شما می‌آورد.

ایده برای تولید محتوا اینستاگرام5

6- انتشار محتوای سایت

یکی دیگر از ایده‌های تولید محتوا در اینستاگرام انتشار محتوای وبسایتتان و بعد ارجاع مخاطب به آن‌جا است. این کار به مثابه یک تیر و دو نشان عمل می‌کند. هم می‌توانید محتوای یونیک و منحصر به فرد برند خودتان را تولید کنید و هم مخاطب را به وبسایتتان ارجاع داده‌اید. برای اینکار توصیه می‌کنیم حتما محتوای بلاگی که منتشر می‌کنید را به مخاطب نشان دهید. و از او بخواهید که برای مطالعه بلاگ شما وارد سایت شود.

ایده برای تولید محتوا اینستاگرام6

7- معرفی کتاب

در این مورد باید هوشمندانه عمل کنید. اگر محتوای کار شما ارتباطی با کتاب‌ها ندارد بهتر است این کار را نکنید. چون ممکن است مخاطب تصور کند قصد انجام عملی کلیشه‌ای دارید. اما برای مثال اگر فعالیت شما در حوزه بیزینس و کسب‌وکار است، می‌توانید کتاب‌های مشهور و محبوب این حوزه را به مخاطب معرفی کنید.

ایده برای تولید محتوا اینستاگرام7

8- انتشار اخبار کسب‌وکارتان

اگر از اهدافی که در سر دارید محتوا منتشر کنید، هم ذهنیت مخاطب را آماده کرده‌اید و هم چیزی برای تولید محتوا دارید. می‌توانید تخفیف‌ها و به‌روزرسانی‌هایی که پیش رو دارید را به مخاطب اعلام کنید. یا اگر کارتان در زمینه فروش کالا و محصول است، از کالاهای جدیدی که قرار است رونمایی کنید، محتوا بگذارید. البته توصیه می‌کنیم که همه جزییات ایده خود را منتشر نکنید چون ممکن است برخی از افراد سوءاستفاده کنند.

 

9- پشت صحنه‌ها

اگر اقدام به انتشار ویدئوهای آموزشی می‌کنید، فراموش نکنید که پشت صحنه‌ها را هم لحاظ کنید. پشت صحنه‌ها معمولا به دلیل اینکه برای مخاطبین بامزه هستند، بازدید زیادی دریافت می‌کنند. توصیه ما به شما این است که بعد از انتشار محتوای آموزشی خود، اقدام به انتشار پشت صحنه‌ها بکنید.

 

10- سوال و جواب‌های اینستاگرامی

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب اینستاگرام برای تولید محتوا که روی اینگیجمنت اکانت شما هم تاثیر می‌گذارد، سوال و جواب‌های اینستاگرامی است. توصیه می‌کنیم حتما از این ویژگی اینستاگرام که در قالب کوئسشن باکس‌ها قابل استفاده است، بهره ببرید.

 

درنهایت

همیشه خودتان را به روز نگه دارید. در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید، اطلاعات کسب کنید و بخوانید. حتی توصیه می‌کنیم اکانت اینستاگرام رقبای خود را بررسی کنید و از آن‌ها ایده بگیرید. البته این به معنای کپی کردن نیست. احتمالا این را می‌دانید که کپی کردن ایده‌های دیگران اصلا رفتار حرفه‌ای نیست. اما ایده گرفتن چرا.

درنهایت توصیه اصلی ما به شما خواندن و خواندن و خواندن است!

ما در اینستاگرام نوین هاب اقدام به انتشار محتوای آموزشی در زمینه رشد و پیشرفت در اینستاگرام می‌کنیم. اگر به آموختن در این حوزه علاقه دارید توصیه می‌کنیم اکانت اینستاگرام نوین هاب را دنبال کنید.

ارسال نظر