وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آموزش ترفند پنهان کردن لایک در اینستاگرام

اینستاگرام به تازگی در آپدیت تازه خود امکان پنهان کردن لایک را فراهم کرده است. پیش از این هم حرف این موضوع بود ولی به تازگی آن را عملی کرده. البته پنهان کردن لایک در اینستاگرام مخالفانی هم داشته است. مخصوصا کسانی که با استفاده از این اعداد و ارقام به شهرت می‌رسند و یا رسیده‌اند.

به هرحال تعداد لایک همیشه گزینه ویژه‌ای برای سنجش عملکرد افراد در اینستاگرام بوده است. اما می‌توانیم بگوییم که از این به بعد دیگر معیار و سنجش نیست. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به آموزش ترفند پنهان کردن لایک در اینستاگرام بپردازیم.

چرا اینستاگرام تصمیم گرفت این ویژگی را اضافه کند؟

بیشتر کاربران اینستاگرام نوجوانان و جوانان هستند. مساله لایک همیشه برای آن‌ها دغدغه بوده است و بر روی روحیه آن‌ها تاثیر گذاشته است. به همین دلیل متخصصان فیسبوک تصمیم گرفته‌اند این مساله را حذف کنند تا از میزان فشار اجتماعی بر روی جوانان و نوجوانان کم کنند. آن‌ها معتقدند حذف کردن لایک در اینستاگرام اضطراب اجتماعی را کاهش می‌دهد. مدیر عامل اینستاگرام اعلام کرده قصد دارد محیط امن‌تری در اینترنت برای کاربران فراهم کند تا آن‌ها از اضطراب و استرس دور بمانند و دغدغه‌ای نداشته باشند.

اما اینفلوئنسرها معتقدند حذف لایک اینستاگرام برای آن‌ها اهمیت دارند. کسب‌وکارها و بیزینس‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنند، به این ویژگی توجه می‌کنند. اما اینستاگرام اعلام کرده که حتما معیار و سنجش تازه‌ای وضع خواهد کرد.

 

پنهان کردن لایک در اینستاگرام

در این قابلیت به جای مقدار عددی و تعداد لایک‌ها که به صورت پیش فرض زیر یک پست نمایش داده می‌شود تنها چند کاربر را نام می‌برد و در ادامه کلمه others یا دیگران را اضافه می‌کند.

پنهان کردن تعداد لایک در اینستاگرام، آسان و قابل برگشت است و در برخی موارد ممکن است تاثیر مثبتی را هم بر روی تجربه استفاده از اپلیکیشن داشته باشد. به طور کلی پنهان کردن لایک‌ها، به فالوورهای شما می‌فهماند که این معیارها برای شما مهم نیستند.

حذف لایک در پست‌های منتشر شده

اگر می‌خواهید تعداد لایک‌ها را در پست‌هایی که تا به امروز منتشر کردید، پنهان کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

پنهان کردن لایک

 

 

کافی‌ست روی سه نقطه بالای پست کلیک کنید تا موارد زیر به شما نشان داده شود:

پنهان کردن لایک

 

حالا می‌توانید با انتخاب گزینه‌ای که مشخص شده اعداد لایک را پنهان کنید.

پنهان کردن لایک3

 

پنهان کردن لایک پست قبل از انتشار

 

اما اگر قصد دارید تعداد لایک‌های یک پست را قبل از اینکه منتشر شود، پنهان کنید، باید موارد زیر را پیش ببرید:

پنهان کردن لایک

پنهان کردن لایک

 

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

پنهان کردن لایک تمام پست‌ها

اما راه‌حل سوم که با طی کردن آن عدد لایک تمام پست‌های شما پاک خواهند شد از این قرار است:

1- وارد تنظیمات اینستاگرام یا setting می‌شوید.

2- گزینه privacy را انتخاب می‌کنید.

3- حالا باید گزینه post را انتخاب کنید.

4- در مرحله آخر گزینه پنهان کردن لایک را مشاهده می‌کنید.

با طی کردن این مراحل تعداد لایک‌های همه پست‌های شما برای دیگران پنهان خواهد شد.

پنهان_کردن_لایک

پنهان_کردن_لایک_21

برای دیدن دوباره لایک‌ها نیز می‌توانید وارد بخش privacy و posts ها شوید و گزینه hide like and view counts را غیر فعال کنید. برای نمایش لایک‌های اینستاگرام در پست‌های خود، کافی است به پست بروید، روی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Unhide Like Count را انتخاب کنید.

افزودن این قابلیت به اینستاگرام و فیسبوک از سال 2019 مورد بررسی قرار گرفته بود و حالا در مورد آن به نتیجه رسیده‌اند. فیسبوک و اینستاگرام امیدوارند با حذف این اعداد و ارقام فشار از روی افراد برداشته شود و تمرکز خود را به روی فعالیت درست و تولید محتوای خوب گذاشته‌اند.

اینستاگرام پس از آزمایش پنهان کردن لایک‌ها به این نتیجه رسید که نتایج برای برخی مفید و برای برخی دیگر آزاردهنده است. بنابراین این گزینه را در اختیار کاربران قرار داد که لایک‌های خود را به صورت اختیاری پنهان یا آشکار کنند. اما توجه داشته باشید که پنهان کردن لایک‌های اینستاگرام بر عملکرد پست‌های شما تاثیر ندارد و این برنامه همچنان از لایک‌ها به عنوان سیگنال رتبه بندی برای الگوریتم استفاده می‌کند.

در حقیقت الگوریتم تصمیم می‌گیرد که شما ابتدا چه محتوایی را ببینید، چه در استوری‌ها، پست‌ها یا حتی صفحه اکسپلور. در سطح تجاری و بیزینسی نیز برای کاربرانی که اولین بار برند شما را می‌بینند، از تعداد لایک‌های شما بلافاصله این برداشت را دارند که کسب و کار شما چه قدر بزرگ است.

اما توجه داشته باشید که تولید محتوای با کیفیت و تعاملات مثبت و سازنده با مخاطبان در بخش نظرات، خیلی بیشتر از تعداد لایک‌های شما دارای اهمیت است.

اگر لایک‌ها را پنهان کنیم چه طور تعداد آن را ارزیابی کنیم؟

برای این کار می‌توانید از بخش insights اینستاگرام، می‌توانید فاکتورهای بسیاری از آنالیز و مورد بررسی قرار دهید که برای مشاهده insights اینستاگرام حتما می‌بایست اکانت شما از نوع business باشد.

اگر اکانت خود را به نوع بیزینسی تغییر دادید می‌توانید گزینه insights که در زیر بیو شما قرار دارد، انتخاب کنید و از قسمت content you shared پست‌هایی را که در 7 روز گذشته آپلود کردید را ببینید و یا روی گزینه < فلش در سمت راست ضربه بزنید تا اینستاگرام گالری پست‌ها را به شما نمایش دهد.

پنهان کردن لایک اینستاگرام

سپس می‌توانید بر اساس معیار خاصی که مد نظر شماست (لایک، نظرات، فالو و…) بخش آنالیز را فیلتر کنید. ضمن اینکه می‌توانید بازه زمانی پست‌هایی را که منتشر کردید را هم فیلتر کنید.

اما تجزیه و تحلیل ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب علاوه بر اعداد و ارقام به صورت اشکال نموداری نیز هست. همچنین این ابزار می‌توانید بهترین زمان را برای انتشار پست‌ها به شما اعلام می‌کند. علاوه بر این می‌توانید پست‌های خود را زمانبندی کنید تا به صورت خودکار در زمان دلخواه مورد نظر شما بدون اینکه حتی آنلاین باشید، منتشر شود.

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا و یک‌پارچه مدیریت کنید. از ویژگی‌ها و امکاناتی که این پلتفرم هوشمند در اختیار شما می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این پلتفرم امکانات بسیار گسترده‌ای درخصوص مدیریت شبکه‌های اجتماعی به شما می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کسب‌وکار خود را در فضای مجازی رونق بخشید.

2 نظر