وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

راه حل مشکل آپلود نشدن پست اینستاگرام

آپلود نشدن پست اینستاگرام

اگر برای آپلود فایل جدید در قالب تصویر یا ویدیو در اینستاگرام مشکل دارید قصد داریم در این مقاله درباره راه حل مشکل، آپلود نشدن پست اینستاگرام صحبت کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مانند تمام پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی، اینستاگرام نیز هر از چندگاهی، ممکن است مشکلاتی در برنامه ایجاد شود که بر روی استفاده کاربران برای ارسال پست تاثیر بگذارد. اما دلایل زیادی وجود دارد که چرا پست‌های شما ارسال نمی‌شود مانند حجم زیاد فایل، مشکل در اتصال اینترنت، پر شدن حافظه پنهان (کش).

رفع مشکل آپلود نشدن پست اینستاگرام

گوشی خود را ریستارات کنید

یک راه حال ساده و همیشگی که در اکثر مواقع برطرف کننده مشکل است. یک ریستارت ساده ممکن است هر مشکل موقت نرم افزاری را که با آن مواجه هستید را حل کند. همان طور که میدانید در گوشی‌های آیفون، دکمه پاور را به همراه دکمه home باید حدودا 3 ثانیه نگه دارید تا گوشی ریستارت شود. در سیستم عامل اندروید نیز باید دکمه پاور را نگه دارید تا گزینه ریستارت را مشاهده کنید و روی آن ضربه بزنید.

کاهش حجم فایل 

این مورد یکی از رایج‌ترین موانع در پروسه آپلود پست در اینستاگرام است چرا که اینستاگرام برای اندازه فایل‌های ارسالی یک محدودیت دارد. مواجه شدن با این مشکل اغلب در هنگام آپلود فایل‌هایی است که با کیفیت 4k یا UHD گرفته شده‌اند که ممکن است زمان بیشتری برای آپلود آن‌ها طول بکشد، اما گاهی اوقات اصلا پست نمی‌شوند.

برای رفع آن می‌توانید حجم فایل خود را کاهش دهید و حداکثر وضوحی که می‌توانید از آن استفاده کنید 1936×1936 پیکسل برای تصاویر است. برای ویدیوها نیز فرمت پشتیبانی MP4 و حداکثر رزولوشن 1080 پیکسل با طول ویدیو 3 الی 60 ثانیه.

ارتباط اینترنت خود را بررسی کنید

برای این کار یکبار حال هواپیما را روشن و خاموش کنید تا تلفن شما دوباره به اینترنت متصل شود. چون اگر اتصال شما به اینترنت با مشکل مواجه باشد، بخش فید نیز رفرش نخواهد شد و این یک علامت است که اتصال شما به اینترنت مشکل دارد.

آپلود نشدن پست اینستاگرام

برنامه اینستاگرام را دوباره نصب کنید

برخی اوقات شما فقط نیاز دارید که برنامه را مجددا نصب کنید پس اینستاگرام خود را Uninstall کنید و در سیستم‌های اندروید از play store دوباره آن را نصب کنید.

تنظیمات داده خود را در برنامه اینستاگرام تغییر دهید

این مورد به این معنی است که محدودیت‌هایی در مورد میزان داده‌ای که می‌توانید در اینستاگرام استفاده کنید وجود دارد پس باید مطمئن شوید که استفاده از داده‌ها در خود اپلیکیشن اینستاگرام محدود نشده باشد. برای این کار وارد برنامه اینستاگرام شوید و از قسمت account روی گزینه mobile data use کلیک کنید و گزینه data saver را خاموش کنید.

کش اپلیکیشن اینستاگرام را پاک کنید

یکی دیگر از دلایل پست نشدن مطالب در اینستاگرام، پر شدن حافظه پنهان (کش) است که یک راه حل ساده برای آن وجود دارد. اگر شما از سیستم عامل آیفون استفاده می‌کنید از قسمت setting  روی گزینه general کلیک کنید و بعد باید وارد قسمت iphone storage بشین و اپلیکیشن اینستاگرام را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید. در صفحه بعد روی گزینه affload app کلیک کنید.

پاک کردن کش اینستاگرام

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

پاک کردن کش اینستاگرام

اما اگر از سیستم اندروید استفاده می‌کنید از قسمت setting وارد بخش apps شوید و اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید و وارد قسمت storage شوید و گزینه clear cache را انتخاب کنید.

کش اینستاگرام

 

پاک کردن کش اینستاگرام در اندروید

برنامه‌های جانبی را حذف کنید

اگر از برنامه‌های جانبی استفاده می‌کنید، که به حساب اینستاگرام شما دسترسی دارند، برای شما پست ‌می‌گذارند و یا از طریق آن می‌توانید محتواهای اینستاگرام را دانلود کنید، آن‌ها را حذف کنید و ببینید که آیا، این خطا برطرف خواهد شد یا خیر.

IP خود را تغییر دهید

گاهی به دلیل اختلال‌هایی که در سرورهای منطقه‌ای اینستاگرام رخ می‌دهد ممکن است مشکل در آپلود پست‌ها ایجاد شود. برای رفع این مشکل کافیست از ابزارهای تغییر IP استفاده کنید و دوباره وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و فایل خود را آپلود کنید.

فضای ذخیره سازی دستگاه را آزاد کنید

اگر حافظه گوشی شما پر باشد این مورد نیز می‌تواند سبب آپلود نشدن پست اینستاگرام باشد. بنابراین فایل‌هایی را که نیازی به آن‌ها ندارید را حذف کنید.

مطمئن شوید که قوانین را زیر پا نمی‌گذارید

همان طور که در مطلب پشتیبانی اینستاگرام توضیح دادیم، اینستاگرام سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در برخی موارد دارد. به عبارت دیگر برخی از تصاویر یا ویدیوها هستند که شما به سادگی نمی‌توانید آن‌ها را منتشر کنید. علاوه بر این برای اینکه ببینید آیا مشکل نرم افزاری دارید یا اکانت اینستاگرام شما مشکل دارد سعی کنید از یک دستگاه دیگر وارد حساب اینستاگرام خود شوید مثلا با سیستم کامپیوتر یا یک گوشی دیگر، اگر باز هم نمی‌توانید عکس‌ها را از دستگاه دیگری آپلود کنید ممکن است حساب شما مسدود شود.

در نهایت اگر مدیریت چندین اکانت شبکه اجتماعی را بر عهده دارید به جهت سرعت و سهولت فعالیت در فضای سوشال مدیا ما به شما استفاده از ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی نوین هاب را پیشنهاد می‌کنیم.

ارسال نظر