وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

راهنمای تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی برای بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو بسیار کارآمد هستند.  (SEO) که مخفف Search engine optimization است، وظیفه بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو را به عهده دارد. هدف‌ سئو این است که با سرچ کلمات کلیدی، وبسایت شما در صفحه اول گوگل ظاهر شود. مهم‌ترین کاری که برای بهبود سئوی وبسایت انجام می‌دهیم تحقیق و نحوه استفاده کلمات کلیدی است. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به نحوه جستجو و رسیدن به این کلمات بپردازیم.

چرا تحقیق کلمات کلیدی اهمیت دارد

ورود به صفحه اول گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از بیزینس‌ها برای بهینه کردن وبسایت خود برای موتورهای جستجو فردی را استخدام می‌کنند که متخصص سئو باشد. این یکی از استراتژی‌هایی است که برای بازاریابی باید درنظر بگیرید. میتوانید برای استراتژی محتوای خود یک سری کلیدواژه اساسی که مردم بیشتر از بقیه آن را جستجو می‌کنند را پیدا کنید. توجه داشته باشید که این کلیدواژه‌ها باید به کسب و کار شما مربوط باشند. اگرچه که رسیدن به این کلیدواژه‌ها ممکن است زمان‌بر باشد اما اهمیت آن بسیار بالاست و باید برایش وقت و انرژی صرف کنید.

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم

روش‌های زیادی برای رسیدن به این کلمات کلیدی وجود دارد. می‌توانید آن را به صورت دستی انجام دهید یا از ابزارهای جستجو برای این کار استفاده کنید. برای شروع اهداف خود را دسته بندی کنید. کلماتی که به کسب‌وکار شما مربوط هستند را پیدا کنید و بعد درمورد اهمیت آن‌ها مطمئن شوید. برای مثال اگر شما یک کارگاه کیک و شیرینی‌پزی دارید، ممکن است این کلمات کلیدی “کیک هویج”، “رسپی کیک هویج” یا حتی “چگونه کیک هویج بپزیم” باشند. بعد باید درمورد میزان جستجوی این کلمات با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارید مطمئن شوید و محتوای خود را بنویسید.

کلمات کلیدی

مراحل رسیدن به کلمات کلیدی

1- جایگاه خود را در بازار بشناسید

این مورد به آگاهی داشتن درمورد کاری که باید انجام دهید، مربوط می‌شود. به جمع‌آوری اطلاعات از مشتریان خود بپردازید. با این تحقیق می‌توانید متوجه شوید که وقتی صحبت از کسب‌وکار شما می‌شود، مردم برای توصیف آن از چه کلماتی استفاده می‌کنند. خودتان را جای مشتریان بگذارید. اگر قرار باشد یک کسب‌وکار را به دوستان خود معرفی کنید، از چه واژگانی برای توصیف آن استفاده می‌کنید؟

2- اهداف خود را مشخص کنید

به این سوالات دقت کنید:

  • شما چه کسی هستید؟
  • کسب‌‌وکار شما چه هدفی را دنبال می‌کند؟
  • چه ویژگی شما را از بقیه رقبایتان متمایز می‌کند؟
  • هدف وب‌سایت شما چیست؟
  • قرار است درمورد چه چیزی اطلاع‌رسانی کنید؟
  • چه وعده‌هایی به مخاطبین خود داده‌اید؟
  • آیا قصد افزایش فروش دارید؟
  • آیا می‌خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید؟

تعیین اهداف برای نوشتن استراتژی محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به اهداف خود واقف باشید، عباراتی که برای تولید محتوا استفاده خواهید کرد مطابق با همین اهداف خواهد بود. این اهداف را دسته بندی کنید و نموداری برای آن تهیه کنید تا ادامه راه برای شما ساده‌تر باشد.

3- تهیه لیست موضوعات مرتبط

بعد از مشخص کردن اهداف، نوبت به دسته‌بندی موضوعی آن‌ها می‌رسد. برای هر هدف زیرمجموعه‌ای درنظر بگیرید که با کمک آن به یک سری واژگان خاص برسید. بعد کلماتی که فکر می‌کنید در رتبه‌بندی گوگل اهمیت بسیار زیادی دارند را پیدا کنید. این کلمات کلیدی باید مستقیما به مشتری و مخاطب مرتبط باشند. برای مثال به کلمات کلیدی یک شرکت فروش محصولات مراقبت پوست و مو توجه کنید:

ماسک صورت آلوئه‌ورا

مراقبت از پوست

کرم ضد چروک

مراقبت از مو

این‌ها کلماتی هستند که یک فرد برای خرید محصولات مراقبتی پوست و مو آن‌ها را جستجو کند. حالا اگر شما در مورد این کلمات کلیدی مطالبی در وبسایت خود بنویسید، مخاطب بعد از این که از محتوا و اطلاعاتی که به صورت رایگان در اختیار او قرار داده‌اید استفاده کرد، ترغیب می‌شود از شما خرید کند.

کلمات کلیدی

4- هدف جستجو را پیدا کنید

حالا که به کلمات کلیدی رسیدید، باید بدانید که چرا مردم این کلمات را جستجو می‌کنند؟ اگر اهداف مردم را بشناسید می‌توانید زودتر به چیزی که مدنظرتان است برسید و برای تولید محتوا به مشکلی برنمی‌خورید. اگر درمورد اهداف مخاطبان بالقوه خود برای جستجوی یک واژه خاص اطلاعات داشته باشید برای رسیدن به کلمات کلیدی دچار مشکل نخواهید شد. آیا می‌خواهند جواب سوال‌شان را بگیرند؟ آیا قصد خرید کالایی را دارند؟ آیا به دنبال خدمات خاصی می‌گردند؟

5- رقبای خود را بشناسید

اینکه فقط از کلمات کلیدی آگاهی داشته باشید کافی نیست. باید درمورد رقبای خود و محتوایی که تولید می‌کنند هم آگاهی داشته باشید. اطلاع داشتن از فعالیت رقبای خود می‌تواند به شما کمک کند که رقبای شما چه خلایی در محتوای خود دارند. بعد می‌توانید به این موضوعات تازه بپردازید. شناسایی خلا فرصت‌های کلمات کلیدی بسیار اهمیت دارد.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

6- از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

استفاده از ابزارهایی کلیدی می‌تواند به شما ایده‌های بیشتری بدهد. این ابزارها و طرز کار با آن‌ها را بشناسید. بسیاری از این ابزارهای رایگان هستند و می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه برخی از این ابزارها را معرفی می‌کنم که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

  • Google Search Console

    این ابزار برای تحلیل وضعیت کلمات کلیدی به کار می‌رود. این ابزار به شما بهترین کلمات کلیدی که استفاده کردید و به کمک آن‌ها رنک وبسایتتان افزایش پیدا کرده را به شما نشان می‌دهد. این ویژگی می‌تواند کمک بسیار زیادی برای بهینه‌سازی‌های آینده به شما بکند.

 

این ابزار بعد از دانلود به مرورگر کروم یا فایرفاکس شما اضافه می‌شود. بعد با هر بار جستجو در گوگل، کلمات کلیدی که در مورد موضوع شما جستجو شده‌اند را به شما پیشنهاد می‌دهد. با استفاده از این ابزار می توانید برای هر عبارتی که جستجو می کنید، داده ها و اطلاعات فوق العاده ای کسب کرده و روند بهینه سازی صفحات سایت خود را به شدت تقویت کنید. به تصویر زیر نگاه کنید. در این تصویر ما عبارت “کلمات کلیدی” را جستجو کردیم. این افزونه که از قبل به مرورگر ما اضافه شده بود، واژگانی که به این عنوان مربوط و پیش از این سرچ شده بودند را به شما پیشنهاد می‌دهد.

کلمات کلیدی

این ابزار به شما نشان می‌دهد که جستجوهایی که انجام می‌دهید درطول زمان دستخوش چه تحولاتی شده‌اند. برای استفاده از این ابزار تنها کافی است وارد آن شده و عبارت کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. سپس می توانید لیست کلمات کلیدی مرتبط و محبوبی که در 12 ماه گذشته توسط کاربران استفاده شده‌اند را مشاهده کنید.

 

این ابزار ادعا می‌کند که کلمات کلیدی که به شما ارائه می‌دهد حتی توسط Keyword Planner نیز ارائه نمی‌شوند. کافی است کلمه کلیدی مدنظر خود را در کادر وارد کنید. توجه داشته باشید که زبان فارسی در آن به صورت کامل پشتیبانی نمی‌شود. باید تنظیمات آن را روی persian/afghanistan بگذارید.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یا LSI کلماتی هستند که از نظر موضوعی و محتوایی با یکدیگر ارتباط معنایی دارند. این واژگان لزوما با یکدیگر هم معنای نیستند. بلکه بیشتر واژگانی هستند که هنگام صحبت کردن درمورد موضوعی خاص ممکن است به آن‌ها نیز اشاره شود.

به مثال زیر توجه کنید. عبارت “تولید محتوا” در این ابزار جستجو شده است. پیشنهاداتی که ارائه کرده با این واژه هم معنا نیستند. بلکه واژگانی هستند که وقتی قرار است درمورد موضوع “تولید محتوا” حرف زده شود به ذهن می‌رسد.

کلمات کلیدی

 

درنهایت

هرگز از تحقیق درمورد کلمات کلیدی غافل نشوید. همواره به دنبال ابزارهای جدید برای یافتن این واژگان باشید. کار با این ابزارها را یاد بگیرید. البته توجه داشته باشید که بسیاری از این ابزارها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند. ابزار مناسب با کار خود را پیدا کنید. در هر صورت، به لطف گستردگی و رقابت موجود در فضای اینترنت، محدودیت دیگر معنایی ندارد و به همین دلیل، ابزارهای متعدد و متنوعی در دسترس قرار گرفته است.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد. مدیریت مناسب و درست موجب می‌شود مخاطب خود را از دست ندهید و حتی مخاطب بیشتری هم به سمت خود جذب کنید. با استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید در سوشال مدیا حرفه‌ای‌تر از قبل عمل کنید. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای نوین هاب، علاوه بر اینکه می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یکجا در یک پنل اختصاصی مدیریت کنید، امکان زمان‌بندی محتوا برای انتشار را نیز خواهید داشت. همچنین می‌توانید به کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی خود به صورت یکجا پاسخ دهید و درنهایت به آنالیز شبکه‌های اجتماعی خود بپردازید.

2 نظر