وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه کسب و کاری موفق در پینترست داشته باشیم؟

کسب و کار موفق در پینترست منجر به موفقیت در بازاریابی دیجیتالی شما می‌شود.

در بین شبکه‌های اجتماعی با دریایی از کاربران به نظر حق انتخاب زیادی برای ما وجود دارد. وقتی صحبت از کسب و کار در ایران می‌شود شاید بیش از همه از اینستاگرام صحبت کرده باشیم و این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها تعداد زیاد کاربران فعال این شبکه اجتماعی و آشنایی بیشتر با آن است.

اما شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند پینترست شاید در ایران کمتر به چشم بیایند، اما در سرتاسر جهان کاربران بسیاری برای پیدا کردن طرز پخت غذا، دنبال کردن اینفلوئنسر‌ها، مقالات، ایده‌ها و… به پینترست رجوع کرده و در نتیجه مکانی مناسب را برای کسب و کار ایجاد می‌کنند.

بیش از پنجاه درصد از کاربران پینترست ادعا می‌کنند که پینترست به آنها کمک می‌کند وسایل مورد نیاز خود را پیدا و خریداری کنند. همچنین ۶۱ درصد از آنها می‌گویند برند‌های جدیدی را از این طریق کشف کرده‌اند.

مانند دیگر شبکه‌ها، پینترست نیز اکانت کاری دارد که کار را برای کسب و کار آسان می‌کند، در ادامه چند پیشنهاد برای داشتن اکانت کاری موفق را شرح می‌دهیم:

 

کاربران پینترست بیشتر به دنبال ایده هستند پس بهترین محتوا آن است که تاثیرگذار و پویا باشد. باید توجه داشته باشید که محتوای خود را برای چه گروه از افراد می‌سازید تا ارتباط بهتری برقرار کنید.

  • مخاطب خود را چگونه انتخاب کنیم؟

اینکه مخاطب خاص خود را پیدا کنید که بیشترین عملکرد را دارند، بسیار بهتر از آن است که مانند تیری در هوا بوردها و پین‌هایی بدون مخاطب خاص بسازید.
با در نظر گرفتن مخاطب و پین کردن متداوم برای آنها کم کم به منبع دائمی ایده و اطلاعات تبدیل می‌شوید و همچنین در الگوریتم پینترست موفقیت بیشتری کسب می‌کنید.

  • صبور باشید

بر خلاف دیگر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، پینترست به زمان بیشتری نیاز دارد تا مخاطب خود را جذب کند ولی در عوض، مخاطبانی که جذب می‌کند بسیار بیشتر از دیگر شبکه‌ها پیگیر و وفادار خواهند بود.

  • نکات تجسمی و تصویری

پینترست یک شبکه‌ی تصویری است پس یک تصویر خوب و جذاب همه‌ی آن چیزیست که نیاز دارید! تصویر جذاب تصویریست که توجه را جلب می‌کند، رنگین است و پیام شما و چیزی که ارائه می‌کنید را می‌رساند.

  • عکس‌هایی با کیفیت بالا پین کنید

اکثر کاربران پینترست را در موبایل خود چک می‌کنند پس پین‌های شما باید تطابق کافی را با دسکتاپ و گوشی داشته باشد.
از چند تصویر در یک قاب استفاده کنید زیرا بر اساس آمار بیشتر دیده می‌شوند و اطلاعات بیشتری به مخاطب می‌دهند.
تصاویر عمودی (بهترین نسبت۲بر ۳ است) به دلیل آنکه در صفحه اصلی فضای بیشتری می‌گیرند بهتر دیده می‌شوند. همچنین قاب مربع ( ۶۰۰px در ۶۰۰pxl ) نیز قابی مناسب می‌تواند باشد.

  • هویت برند

هویت برند شما از طریق لوگو و المان‌های تصویری آشنا قابل نمایش است. اینکه مخاطب در ثانیه اول برند شما را بشناسد اهمیت ویژه‌ای دارد.
لوگوی برند خود را در گوشه‌های کادر قرار ندهید زیرا ممکن است پوشانده شوند.

  • توضیح مختصر و مفید

توضیحی مختصر برای تصویر عملکرد پین شما را بهتر می‌کند. اما همه‌ی آنچه برای گفتن است را بر ملا نکنید و مخاطب را به سایت خود دعوت کنید.

  • از واژه‌های مناسب استفاده کنید

برای اطمینان از اینکه پین‌های شما ماندگار می‌شوند از کلمات ساده و جذاب استفاده کنید.
شما میتوانید با سرچ کردن کلمه‌ی مورد نظر خود در سیستم سرچ پینترست کلمات کلیدی مرتبط را در بالای صفحه پیدا کرده و از آنها استفاده کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

هشتگ در پینترست نیز نقشی حیاتی ایفا می‌کند. حداکثر ۲۰ هشتگ برای هر پین توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که هشتگ شما کلمات ساده و قابل یافتن باشد نه هشتگ‌هایی من در‌آوردی و پیچیده که مخاطب آن را پیدا نمی‌کند.

  • ویدیو

ویدیو با داشتن صدا و حرکت توجه بیشتری را جلب می‌کند. فقط توجه داشته باشید:

  1. ویدیو‌ها کوتاه باشند تا تاثیر بیشتری بگذارند.
  2. قاب آن مناسب گوشی باشد مثلا قاب مربع یا پرتره باشد.
  3. در صورتی که ویدیویی آموزشی دارید می‌توانید ویدیویی طولانی‌تر پین کنید.
  • چه زمان پین کنیم؟

روزی پنج پین حداقل ضروریست زیرا چیزی که در پینترست اهمیت دارد پین مداوم و مفید است تا سریع تر مخاطب خود را پیدا کنید.
هیچ محدودیتی در تعداد پین روزانه‌ی شما وجود ندارد تنها در نظر داشته باشید پین‌ها را در بورد‌های مناسب خود قرار دهید.
تمام پین‌ها را همزمان پست نکنید بلکه در طول روز آنها را تقسیم کنید.
همچنین می‌توانید از نوین هاب برای برنامه ریزی پست‌های خود استفاده کنید، تا در طول روز تنها مشغول پین کردن مداوم نباشید، نوین هاب به صورت اتوماتیک آنها را برای شما پین می‌کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر از نحوه تبلیغات در پینترست به آدرس مربوطه در سایت مراجعه نمایید.

  • لینک

داشتن لینک برای هر پین شما حتی اگر مقصد آن سایت خودتان نباشد ضروری است. مخاطب شما به دنبال لینک است تا منبع ایده را پیدا کند و بیشتر بداند.
پینترست لینک‌های خراب شده را نمی‌پذیرد.

  • مطابقت با اتفاقات روز

کاربران پینترست برای برنامه‌های خود و گرفتن ایده به آن رجوع می‌کنند. در نتیجه برای اعیاد، فصل‌های سال، مهمانی‌ها و از این دست اتفاقات پین‌های خود را آماده کنید.
می‌توانید این گونه پین‌ها را از قبل در نوین هاب تنظیم کنید تا در زمان مناسب خود اتوماتیک پین شوند.

  • پین‌هایی با لینک مشترک

با پین کردن تصاویری برای سلایق مختلف ولی با داشتن یک لینک مشترک بین آنها تعداد مشاهدات لینک شما افزایش می‌یابد و پین موفق‌تری خواهید داشت.
توجه داشته باشید برای هر یک از پین‌ها یک توضیح مشخص قرار دهید. این کار به نفع SEO شما نیز می‌باشد‌.

  • بهترین بورد

هیچ مشکلی برای آنکه یک پین را در چند بورد قرار دهید وجود ندارد. فقط در نظر داشته باشید که ابتدا پین را در بوردی که بیشتر به آن مربوط است، قرار دهید.
توجه داشته باشید که پین کردن در بورد نا‌مرتبط نه تنها سودی ندارد بلکه به شما ضرر زیادی نیز وارد می‌کند.

  • محتوای جدید

به محض آنکه محتوایی جدید در سایت یا شبکه های اجتماعی دیگر خود قرار دادید، آن را در پینترست نیز قرار دهید. پینترست پین‌هایی که تازگی بیشتری دارند را در اولویت قرار می‌دهد.

  • بورد

بورد بخش مهمی از پینترست شماست و باید مخاطب شما را راهنمایی کند و گیج کننده نباشد در نتیجه:
نامی که انتخاب می‌کنید مرتبط با بورد شما و راهنمای اصلی مخاطب است پس نامی مشخص و خلاقانه داشته باشید. توجه کنید که از کلماتی کلیدی که به نفع SEO شما است استفاده کنید.
حداقل پنج بورد مشخص و معنی دار داشته باشید. اشتباهی که خیلی اکانت‌ها می‌کنند آن است که بورد های آنها موضوعیت مشخصی ندارد و باعث گیج شدن مخاطب می‌شود.

برای بورد خود توضیحاتی اضافه کنید که به SEO پینترست شما کمک کند.

بورد گروهی با برند‌های مرتبط شما این قابلیت را به مخاطب شما می‌دهد که دو برند مورد علاقه خود را همزمان در یک بورد دنبال کند. این کار نه برای جذب مخاطب بیشتر بلکه برای محتوای بهتر انجام می‌شود.

پس فراموش نکنید که پین‌های شما محرک و الهام بخش باشند . صبر داشته باشید تا کسب و کار موفق در پینترست داشته باشید و مطمئن باشید در این راه طولانی نوین‌هاب در کنار شما خواهد بود.

ارسال نظر