وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تبلیغات در پینترست

راهنمای کامل تبلیغات در پینترست

پینترست pinterest یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب و تصویر محور است که کاربران برای یافتن محصولات جدید، ایده‌های نو و برنامه ریزی برای پروژه‌های خود از این پلتفرم استفاده می‌کنند. به همین دلیل تبلیغات در پینترست یک فرصت منحصر به فرد برای تولیدکنندگان است. بر طبق گزارشات در سال 2021، 444 میلیون کاربر فعال در پینترست، و 233 میلیون مخاطب در این شبکه حضور داشتند.

پینترست انواع مختلفی از تبلیغات را برای کاربران و رفع نیازهای برندهای مختلف ارائه می‌دهد. بنابراین مهم است که بدانید هر نوع تبلیغ در پینترست چیست تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید که کدام یک برای برند شما بهترین است و بتوانید کسب و کار موفق در پینترست داشته باشید.

تبلیغات در پینترست

انواع تبلیغات در پینترست

Promoted Pins

پین‌های تبلیغاتی همانند پین‌های معمولی در شبکه‌های اجتماعی است،با این تفاوت که می‌توانید برای تبلیغ و مشاهده آن توسط مخاطبان هدف در پینترست هزینه کنید. اما بارزترین وجه تمایز بین یک پین تبلیغاتی و یک پین معمولی این است،‌ پین‌های تبلیغاتی، عبارت promoted دارند.

یکی از مزایای پین‌های تبلیغاتی این است که وقتی کاربری آن پست را ذخیره کند علامت promoted ناپدید می‌شود. علاوه بر این بازدیدهای مرتبط با این پین به صورت ارگانیک و غیر پولی در هزینه‌های تبلیغاتی محاسبه نمی‌شود.

Promoted Video Pins

پین‌های تبلیغاتی هستند که به جای یک تصویر ثابت یک ویدیو را نشان می‌دهد. این پست‌ها وقتی از فید کاربر مشاهده می‌شود به طور خودکار پخش می‌شوند. حتی می‌توانید ویدیوهای خود را برای مشاهده بی صدا بهینه کنید.

توصیه پینترست این است که ویدیوهای خود را به صورت مربع 1×1 یا به صورت عمودی 9×16 یا 2×3 آپلود کنید. عنوان ویدیو حداکثر 100 کاراکتر باشد که 30 تا 35 کاراکتر اول در فید کاربران نمایش داده می‌شود.

توضیحات ویدیو نیز با محدودیت حداکثر 500 کاراکتر است که 50 الی 60 کاراکتر اول برای کاربران نمایش داده می‌شود بنابراین مهمترین اطلاعات را در ابتدای توضیحات قرار دهید.تبلیغات پین‌های ویدیویی می‌توانند در پین صفحه اصلی کاربران، نتایج جستجو و پست‌های مرتبط و مشابه more like this نمایش داده شوند. برای اطلاع از نحوه دانلود ویدئو از پینترست نیز می‌توانید به مطلب مربوطه مراجعه نمایید.

نحوه تبلیغات در پینترست

یک ضربه روی پین One-tap Pins

وقتی کاربران روی پین‌های معمولی کلیک می‌کنند، یک تصویر کلوز آپ، با جزئیات بیشتر به آن‌ها نشان داده می‌شود. اما کاربران با یک کلیک بر روی پین‌های تبلیغاتی شما، به یک صفحه وبسایت یا لندینگ پیج هدایت می‌شوند. پیش‌تر تبلیغات پینترست از یک سیستم دو ضربه‌ای تبعیت می‌کرد و اولین کلیک تبلیغ پینترست را فقط بزرگ می‌کرد

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

این یکی از راه‌های بسیار عالی برای افزایش ترافیک وبسایت، نرخ تبدیل و ترغیب کاربران به خرید محصولات است. معمولا به صورت یک لینک داخل یک کادر بر روی این پست‌ها نمایش داده می‌شود.

برای تبیلغات در این پلتفرم سعی کنید از زبان و ادبیاتی که در وبسایت و صفحه فرود خود استفاده کردید در آگهی خود نیز از همان زبان استفاده کنید و از همان برند و محصولی که وبسایت شما وجود دارد باید در پینترست استفاده کنید تا مشتریان به شما اعتماد کنند.

پین خرید

Buyable Pins

این پین به شما این امکان را می‌دهد که محصولات خود را از کاتالوگ آپلود کنید. برندهای مختلف از این نوع تبلیغات برای محصولاتی مانند پوشاک، دکوراسیون اتاق نشیمن، تجهیزات تناسب اندام و…استفاده می‌کنند. این پین‌ها در همان صفحه فید کاربران، نمایش داده می‌شود. این نوع پین‌ها برای برندها بسیار کاربردی هستند زیرا می‌توانند محصولات خود را با جزئیات بارگذاری کنند. در نتیجه اگر به دنبال اشتراک گذاری نقاط برجسته فروش محصولات خود هستید این گزینه بسیار عالی است. این پین‌ها به گونه‌ای طراحی شدند که به کاربران اجازه می‌دهد که با کلیک کردن از طریق این پین مستقیم خرید کنند.

Promoted App Pins

این نوع از تبلیغات بیشتر مختص شرکت‌های نرم افزاری است که قصد دارند ترافیک تبلیغات خود را به سمت دانلود یک برنامه یا نرم افزار هدایت کنند و به جای هدایت کاربران به یک وبسایت کاربران از طریق این پین‌ها برای دانلود برنامه به play store یا app store هدایت می‌شوند. با استفاده از این نوع تبلیغ کاربران می‌توانند اپلیکیشن را به صورت مستقیم از پینترست دانلود کنند. این پین‌ها یک دکمه نصب برنامه نیز دارند.

Promoted Carousel

این نوع پین‌ها مجموعه‌ای از پین‌های استاندارد هستند که کاربران می‌توانند با کشیدن روی صفحه آن را ورق بزنند. اگر اطلاعات زیادی را برای نمایش در آگهی دارید اما به دلیل محدودیت فضا در یک تصویر قرار نمی‌گیرند می‌توانید از این نوع تبلیغات استفاده کنید.

تبلیغات چرخشی برای نمایش چندین محصول در یک مجموعه، بسیار عالی هستند. همچنین توجه داشته باشید که شما می‌توانید 2 الی 5 تصویر در پست آپلود کنید. هر تصویر توضیحات و لینک مخصوص به خود را دارد و می‌توانید با استفاده از این روش به 5 صفحه مختلف از وبسایت خود لینک دهید.

همچنین شما این امکان را خواهید داشت که یک شخص برنامه نویس کد ریچ پین را در وبسایت شما اعمال کند. در نیتجه با استفاده از آن می‌توانید میزان ورودی‌هایی که از تبلیغات پینترست به دست آوردید را مشاهده و ارزیابی کنید. یکی از انواع ریچ پین‌ها به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات خرید را مانند قیمت و محل خرید بر روی کاتالوگی که آپلود کرده‌اید برچسب گذاری کنید و کاربر با کلیک کردن بر روی آن می‌تواند همه موارد آن دسته را بدون خروج از برنامه پینترست مشاهده کند.

انواع تبلیغات در پینترست

ساخت اکانت در پینترست

  1. برای این کار با استفاده از یک نشانی ایمیل، یک حساب کاربری در پینترست ایجاد کنید، آدرس سایت خود را وارد کنید و حساب اینستاگرام و یوتیوب خود را به این اکانت متصل کنید.
  2. سپس پین‌ها را انتخاب کنید و راهنمای مربوط به اندازه ویدیوها و عکس‌ها را مطالعه کنید، از قسمت + در صفحه داشبورد،‌ عنوان، توضیحات متن، هشتگ و کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید و یک لینک برای هدایت کاربران به آن صفحه اضافه کنید. در نهایت تصویر یا ویدیوی خود را آپلود کنید بر روی دکمه publish کلیک کنید، و دسته بندی موضوعی محتوای منتشر شده را انتخاب کنید. پینترست به طور خودکار نمایی از پین‌ها را برای انتخاب آگهی در اختیار شما قرار می‌دهد.
  3. سپس تگ پینترست tag pinterest را نصب کنید تا از نحوه تعامل کاربران با سایت، و میزان ورودی از پینترست مطلع شوید.

نحوه تبلیغات در پینترست

  1. بعد از هدایت شدن به سمت مدیر تبلیغات پینترست باید هدف خود را از تبلیغات و ایجاد کمپین در این شبکه اجتماعی تعیین کنید زیرا این مورد نوع تبلیغات و نحوه پرداخت را برای شما مشخص می‌کند.
  2. اگر هدف شما ترافیک وبسایت است باید تگ پینترست را در سایت خود اضافه کنید، که نوع تبلیغات در این کمپین به صورت کلیکی است و شما به ازای هر کلیک بر روی پست خود باید چند دلار پرداخت کنید. اگر قصد دارید آگاهی از برند و محصولاتتان را افزایش دهید باید به ازای هر 1000 بازدید هزینه‌ای پرداخت کنید. در صورتی که نرم افزار و اپلیکیشنی برای ارائه دارید باید به ازای هر نصب برنامه یا هر کلیک مبلغی را بپردازید. اگر تبلیغات شما به صورت ویدیو است باید در ازای هر 1000 بازدید هزینه‌ای پرداخت کنید.
  3. در مرحله بعد یک بودجه و برنامه برای تبلیغات خود مشخص کنید.
  4. تبلیغات پینترست را می‌توان بر اساس سن، مکان و علایق مخاطبان هدف دسته بندی کرد بنابراین می‌توانید تبلیغات را برای مخاطبان هدف خود ارائه کنید.
  5. برای نمایش تبلیغات خود می‌توانید هم حالت مرورگر و هم حالت سرچ را فعال کنید. در نتیجه پست شما در مرورگر، فید کاربران و پین‌های مربوط نمایش داده ‌می‌شود.
  6. بعد از این می‌توانید بر اساس بودجه خود تاریخ شروع و اتمام کمپین و نوع پرداخت به صورت روزانه یا نامحدود را انتخاب کنید. در ادامه باید نحوه تبلیغات در پینترست به صورت استاندارد یا شتاب دهنده را انتخاب کنید. گزینه شتاب دهنده مختص کمپین‌هایی است که قصد دارند سریع‌تر جواب بگیرند که ممکن است بودجه آن‌ها زودتر از موعد تمام شود.
  7. توجه داشته باشید که پین در قسمت پروفایل شما ذخیره شده باشد و حتما یک لینک برای هدایت کاربران به صفحه مورد نظر را داشته باشد.راهنمای کامل تبلیغات در پینترست

ارسال نظر