وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه فالوورهای اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنیم؟

تبدیل فالوور به مشتری

تبدیل فالوور به مشتری یکی از اهدافی است که افراد بواسطه فعالیت در اینستاگرام آن را دنبال می‌کنند و به طور کلی، کسب‌وکارها و افراد در این فضا برای جذب بیشتر مشتری فعالیت دارند. تمام مباحثی که اینستاگرام مارکتینگ آن را دنبال می‌کند، در همین راستا است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این پست از بلاگ نوین هاب این مساله را بررسی کنیم و از تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام بنویسیم. همراه ما باشید.

 

اهمیت تبدیل فالوور به مشتری در شبکه‌های اجتماعی

هدف از فعالیت در اینستاگرام و تولید محتوا در آن جذب مخاطب است. ما دوست داریم دیده شویم و مخاطب بیشتری را برای صفحه خود جذب کنیم. به همین دلیل اقدام به تولید محتوا و برگزاری کمپین‌های مجازی می‌کنیم. اما درنهایت ما قصد داریم که محصول و خدمات‌مان را به فروش برسانیم. درحقیقت ما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنیم که بعد از جذب مخاطب و فالوور آن‌ها را به مشتری و درنهایت مشتریان وفادار تبدیل کنیم. به همین دلیل این موضوع اهمیت ییدا می‌کند. اگر تعداد محدودی مخاطب به دست آوریم و دستاورد دیگری از این فعالیت نداشته باشیم، آب در هاون کوبیده‌ایم. درحقیقت هدفی که تولید محتوا و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کند همین است.

یکی دیگر از دلایل اهمیت تبدیل فالوور به مشتری این است که بازاریابی سنتی جای خود را به بازاریابی دیجیتالی داده است. اگر همگام با این تغییرات قدم برنداریم، کسب‌وکارمان رشد نخواهد کرد. چراکه این غافله دیجیتالی شدن کسب‌وکارها، به سرعت در حال پیشروی است. وظیفه ما به عنوان یک کسب‌وکار، هر کسب‌وکاری، هم‌مسیر شدن با این غافله است. منتهی نباید بی‌گدار به آب بزنیم و تصور کنیم که صرف حضورمان در این فضا، باید مشتری‌های بیشتری جذب کنیم. این روند هم مثل تمام روندهای بازاریابی نیازمند داشتن یک استراتژی درست و اصولی است. به همین دلیل ما تصمیم داریم به بررسی این استراتژی بپردازیم.

 

1- فعالیت منظم داشته باشید

تولید محتوا، اولین قدم برای ورود به وادی اینستاگرام مارکتینگ است. شما برای اینکه بتوانید در این فضا، مخاطب خود را جذب کنید نیاز به تولید محتوا دارید. اگر به‌تازگی فعالیت خود را شروع کرده‌اید و هنوز نمی‌دانید که چگونه می‌توانید اقدام به تولید محتوا کنید، ما قبلا در بلاگی مجزا به بررسی چند ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام پرداخته‌ایم. مطالعه آن خالی از لطف نیست.

بخوانید: چند ایده برای تولید محتوا در اینستاگرام

اما حقیقت این است که صرفا تولید محتوا نیست که موجب رشد شما خواهد شد. بلکه این فعالیت منظم در شبکه‌های اجتماعی است که مخاطب بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورد. مکانیزم و کارکرد الگوریتم اینستاگرام نیز این گفته را تصدیق می‌کند. حتی اگر پست شما ارزش محتوایی بالایی داشته باشد، ولی در زمان مناسبی اقدام به انتشار آن نکنید، محتوا به دست مخاطبی که باید، نمی‌رسد. منظور از این زمان مناسب چیست؟ زمان آنلاین بودن فالوورهای شما در اینستاگرام بهترین زمان برای انتشار محتواست. هرچه افراد بیشتری پست‌های شما را ببینند، محتوا به افراد بیشتری نمایش داده خواهد شد و تعامل و اینگیجمنت صفحه شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

برای اینکه بهترین زمان انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام را پیدا کنید، ابزارهای متعددی وجود دارند. یکی از این ابزارها نوین هاب است. داشبورد نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد که بهترین ساعت انتشار محتوا را بر اساس ساعت آنلاین بودن فالوورها پیدا کنید. علاوه بر این موضوع، می‌توانید محتوا را از قبل آماده و در داشبورد نوین هاب بارگذاری و زمان‌بندی کنید. ویژگی زمان‌بندی و انتشار محتوا، خیال شما را از بابت انتشار به موقع محتوا آسوده خواهد کرد.

 

2- با مخاطب ارتباط برقرار کنید

شبکه‌های اجتماعی فضایی برای برقراری ارتباط با مخاطب هستند. اگر صرفا اقدام به تولید و توزیع محتوا کنید و بعد مخاطب را تنها بگذارید، پیشرفتی نخواهید داشت. منظور از برقراری تعامل با مخاطب این است که با آن‌ها وارد مکالمه شوید. مخاطب نیاز دارد که بداند شخص حقیقی پشت اکانتی که دنبال می‌کند وجود دارد. همچنین برقراری تعامل با مخاطب، موجب افزایش اطمینان و اعتماد آن‌ها به برند شما می‌شود. برای اینکه بتوانید فالوور را به مشتری تبدیل کنید هم به این اعتماد نیاز دارید. برای اینکار می‌توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • – با ادبیات صمیمانه پاسخ مخاطب را بدهید. البته مرز باریکی بین صمیمیت مناسب و نامناسب وجود دارد که موظفید آن را حفظ کنید. حتما مراقب حالت حرفه‌ای خود باشید.
  • – تولید محتوای خود را به سمت روایت و روایت‌گری پیش ببرید. ما قبلا در بلاگی مجزا درمورد استوری تلینگ و یا داستان سرایی در تولید محتوا برای شما مطلبی منتشر کرده‌ایم.
  • – زمانی را به پرسش‌وپاسخ در استوری اینستاگرام اختصاص دهید.
  • – پاسخ کامنت و دایرکت مخاطب را به موقع بدهید.
  • – مشتریان وفادار خود را بشناسید و ارتباط‌تان را با آن‌ها حفظ کنید.

تبدیل فالوور به مشتری

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

3- محتوایی متناسب با علاقه مخاطب منتشر کنید

مخاطب هر کسب‌وکار با دیگری متفاوت است. ممکن است مخاطب شما علاقه به خواندن کپشن‌های طولانی داشته باشد یا ترجیح بدهد محتوایی که قرار است به دستش برسد، ویدیویی باشد. این مساله را شما باید با آزمون و خطا و به مرور زمان بررسی کنید. اما توجه به این نکته ضروری است که محتوای ویدیویی در اینستاگرام طرفدار بیشتری دارد. اما باز هم باید بر اساس نیازسنجی مخاطبان خود اقدام به تولید محتوا کنید. برای اینکه این آزمون و خطا نتیجه درستی به شما ارائه کند، نیاز به آنالیز شبکه‌های اجتماعی دارید. داده‌هایی که آنالیز اینستاگرام دراختیار شما قرار می‌دهد، به شما اثبات می‌کند که مخاطب شما به چه جنس از محتوا علاقه نشان داده‌است.

 

4- رقبای خود را فراموش نکنید

مخاطب شما، مخاطب رقیبتان است. مشتری شما هم ممکن است مشتری رقیبتان باشد. بنابراین شما باید تلاش کنید که مخاطب وجه تمایز شما را با رقبایی که در این صنعت دارید تشخیص دهد. به همین دلیل لازم است همیشه صفحات رقبای خود را زیرنظر داشته باشید. این به معنای کپی کردن از ایده‌ها و رفتارهای آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیست. بلکه به معنای بررسی استراتژی دنبال‌شده توسط آن‌ها و درنهایت خلق یک ارزش افزوده تازه برای مخاطب است. توجه داشته باشید که برای تبدیل فالوور به مشتری، به این رقابت نیاز دارید. چون اگر اکانت شما، جذابیتی برای مخاطب نداشته باشد، او درنهایت به سمت رقیب شما خواهد رفت و اقدام به خرید از او می‌کند.

 

5- مسابقه‌های اینستاگرامی برگزار کنید

یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری، برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی است. شما با این مسابقه‌ها به مخاطب خود هدایایی به رایگان می‌دهید و درنهایت او به برند شما وفادار خواهد شد. همچنین اهمیت و ارزش تخفیف را هرگز دست‌کم نگیرید.

 

6- کال تو اکشن داشته باشید

مخاطب باید بداند قرار است در صفحه شما چه بکند. بر اساس هدفی که دنبال می‌کنید، از مخاطب بخواهید کاری بکند. مثلا کامنت بگذارد، پستتان را به اشتراک بگذارد یا ذخیره کند. یا حتی می‌توانید لینک‌های خرید محصولاتتان را در استوری با کاربران به اشتراک بگذارید. استفاده از یک کال تو اکشن مناسب، یکی از بهترین راه‌های تبدیل فالوور به مشتری است.

 

درنهایت

تبدیل فالوور به مشتری، اگرچه هدف نهایی هر کسب‌وکار فعالی در اینستاگرام است، اما اصول و قواعد خود را دارد. ما در این پست تلاش کردیم برخی از مواردی که لازم است آن‌ها را رعایت کنید، بررسی کنیم. امیدواریم که با فعالیت درست و اصولی در اینستاگرام بعد از افزایش فالوور و مخاطب، فروش بیشتری را شاهد باشید.

 

ارسال نظر