وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه صفحات فالوور بالا را در اینستاگرام مدیریت کنیم

مدیریت صفحات فالوور بالا در اینستاگرام چگونه است؟ فعالیت در صفحات فالوور بالای اینستاگرام کمی دشوارتر است. وقتی فالوورهای صفحه اینستاگرام شما افزایش پیدا می‌کند، مدیریت آن به مراتب بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. میزان تعامل در این صفحات افزایش پیدا می‌کند و شما باید بدانید چطور با مخاطب ارتباط برقرار کنید که او را از دست ندهید. همچنین مدیریت کامنت‌ها و پاسخ‌دهی سریع به آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به نحوه مدیریت صفحات فالوور بالا در اینستاگرام بپردازیم.

1- مسئولیت‌پذیر باشید

شما در قبال افرادی که اقدام به دنبال کردن شما کرده‌اند، مسئولید. آن‌ها به دلیل علاقه‌‌ای که به محتوای شما پیدا کرده‌اند، اقدام به دنبال کردن شما می‌کنند. پس باید توجه داشته باشید که کیفیت محتوای خود را در اینستاگرام مدیریت و کنترل کنید. همچنین نظم در انتشار محتوا، یکی دیگر از پارامترهای مسئولیت‌پذیری است. شما باید برای انتشار محتوا در اینستاگرام، برنامه و تقویم داشته باشید. باید محتوا را به صورت منظم و در زمان مناسب منتشر کنید تا به مخاطب موردنظر شما برسد.

فالور

2- بین پست‌های شبکه‌های مجازی تفاوت قائل باشید

اگر پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دیگر منتشر می‌کنید را در اینستاگرام هم منتشر کنید، حرفه‌ای نخواهد بود. شما باید تمایزی بین انواع محتوا در شبکه‌های مجازی قائل باشید. این رفتار نشان‌دهنده خلاق نبودن شماست. به این معنا که گویی شما بلد نیستید محتوایی مختص به هر شبکه اجتماعی تولید کنید و فقط از یک پست استفاده میکنید. پست‌های اینستاگرام خود را مدیریت کنید و محتوای آن را با توجه به ماهیتی که اینستاگرام دارد، طراحی و اجرا کنید.

3- اطلاعات تماس را در بایو پیج قرار دهید

یکی از پیغام‌هایی که در اینستاگرام از دنبال‌کنندگان خود دریافت می‌کنید، درمورد نحوه ارتباط با شماست. اگر صفحه اینستاگرام شما تعداد زیادی فالوور دارد، یا خدمات خاصی ارائه می‌دهید و یا محصولی برای فروش دارید. به همین دلیل ممکن است مخاطب شما بخواهد با شما ارتباط برقرار کند یا سوالی بپرسد. اگر اطلاعات تماس خود را در بایو اینستاگرام بنویسید، حجم زیادی از دایرکت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.

فالوور بالا

4- ادمین داشته باشید

استخدام یک ادمین باحوصله و بادقت برای یک پیج فالوور بالا اهمیت بسیار زیادی دارد. بعضی از پیج‌ها در اینستاگرام چند ادمین برای مدیریت محتوا و پاسخ‌دهی به نیاز مخاطب استخدام کرده‌اند. دقت داشته باشید که ادمین شما باید با شبکه‌های اجتماعی آشنا باشد و روال فعالیت درست در آن را بشناسد. صبور باشد و با مخاطب به درستی صحبت کند. همچنین می‌توانید کسی را برای تولید محتوا در اینستاگرام خود استخدام کنید که به اصول گرافیکی آشنا باشد و از طراحی‌های زیبا برای صفحه شما استفاده کند.

5- از ابزارهای آنالیز اینستاگرام استفاده کنید

اینستاگرام برای مدیریت و آنالیز صفحات امکانات زیادی درنظر گرفته که با استفاده از آن می‌توانید صفحه خود را مدیریت کنید. کار با قسمت آنالیز اینستاگرام را یاد بگیرید. چرا که ممکن است فالوورهای شما فیک باشند. این موضوع را می‌توانید از ارقامی که در آنالیز اینستاگرام به شما ارائه می‌شود، حدس بزنید. اگر فالوورهای شما فیک باشند، دیگر اهمیتی ندارد که چه تعداد هستند. مهم غیرواقعی بودن آن‌هاست که برای شما بی‌فایده خواهد بود.

 

6- استفاده از ابزارهای مدیریتی

ابزارهای بسیار زیادی برای مدیریت سوشال مدیا، به خصوص اینستاگرام وجود دارد. بسیاری از این ابزارها رایگان هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اما برای مدیریت بهتر صفحات اینستاگرام، بهتر است از نسخه‌های حرفه‌ای این ابزارها استفاده کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

نوین هاب یکی از این ابزارهای حرفه‌ای است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای که اینستاگرام در اختیار شما می‌گذارد، می‌توانید تمام صفحات خود را در فضای مجازی مدیریت و آنالیز کنید.

امکانات این ابزار

زمان‌بندی انتشار:

انتشار محتوا به صورت منظم، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به صورت نامنظم و غیرحرفه‌ای محتوا را منتشر کنید، فالوورهای خود را از دست خواهید داد. یکی از امکاناتی که این ابزار دراختیار شما می‌گذارد، زمان‌بندی است. می‌توانید محتوای خود را برای یک ماه یا حتی بیشتر در داشبورد حرفه‌ای نوین هاب آپلود کنید و مطمئن باشید که در زمان مقرر پست خواهد شد.

بهترین زمان برای انتشار:

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید ساعت آنلاین بودن مخاطبین‌تان است. این موضوع وقتی فالوورهای زیاد دارید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چون اگر تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما با تعداد فالوورها هماهنگی نداشته باشد حس فیک بودن فالوورها را به مخاطب انتقال می‌دهید. این داشبوردهای حرفه‌ای بهترین زمان را برای انتشار پست به شما نشان می‌دهند و می‌توانید پست را برای همان ساعت، زمان‌بندی کنید.

انتشار

مدیریت کامنت‌ها:

یکی دیگر از مواردی که در صفحات فالوور بالا باید بدان توجه داشت مدیریت کامنت‌هاست.اگر کامنتی بی‌جواب بماند، مخاطب را از دست خواهید داد. این داشبوردهای حرفه‌ای کامنت‌های تمام شبکه‌های اجتماعی را به صورت یکجا و یکپارچه به شما نشان می‌دهد و می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. امکان دریافت خروجی اکسل از این کامنت‌ها فراهم است و می‌توانید از این خروجی برای مسابقه‌های اینستاگرامی استفاده کنید.

آنالیز:

آنالیز شبکه‌های اجتماعی برای صفحات فالوور بالا اهمیت زیادی دارند. لازم است هر چند وقت استراتژی خود را بررسی و نسبت به تغییر آن اقدام کنید. شبکه‌های اجتماعی برای آنالیز امکاناتی را فراهم کرده‌اند. اما اگر قرار است به صورت حرفه‌ای فعالیت داشته باشید باید این آنالیز را به صورت حرفه‌ای‌تر انجام دهید. داشبورد حرفه‌ای نوین‌ هاب امکانات بیشتری برای آنالیز در اختیار شما می‌گذارد و می‌توانید با استفاده از آن عملکرد خود را ارزیابی کنید.

فالوور

درنهایت

مدیریت صفحات اینستاگرامی فالوور بالا کار راحتی نیست. این صفحات چند برابر سایر صفحات در اینستاگرام دایرکت و کامنت دریافت می‌کنند. انتشار محتوا در این نوع از صفحات باید بهتر و حرفه‌ای‌تر صورت بگیرد تا مخاطب را از دست ندهید.

ارسال نظر