نیاز به ابزاری برای مدیریت کامل شبکه‌های اجتماعیتان دارید؟ کلیک کنید
وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اپل لیست محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های 2019 را منتشر کرد

لیست محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها

اپل این هفته لیستی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها بر اساس دانلود در اپ استور در این 11 ماه سال 2019 را منتشر کرده است.

اپل لیست‌های جداگانه‌ای از برنامه‌های پولی، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های آی پد نیز منتشر کرده است. مهم‌ترین آنها احتمالا لیست کلی برنامه‌های رایگان است.

لیست محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های 2019:

  1. YouTube‌‌
  2. Instagram
  3. Snapchat
  4. TikTok
  5. Messenger
  6. Gmail
  7. Netflix
  8. Facebook
  9. Google Maps
  10. Amazon

بیشتر مطالعه کنید: چگونه از استراتژی بازاریابی اپل پیروی کنیم و به یک برند محبوب تبدیل شویم؟

بعد از انتشار این داده‌ها تغییر رتبه تیک تاک و قرارگرفتن آن در رتبه چهارم، تمام توجه‌ها را به خود جلب کرده است. اما در واقع این لیست‌ها یادآور تسلط گوگل و فیسبوک بر دنیای دیجیتال است.

گوگل و فیسبوک هر کدام سه سهم از این 10 اپ دارند. اپلیکیشن‌های شماره 1، 6 و 9 متعلق به گوگل هستند. اپ‌های 2، 5 و 8 هم متعلق به فیسبوک هستند.

با وجود توجه زیادی به تیک تاک شده است؛ Snapchat همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

در حقیقت، با توجه به اینکه میلیاردها نفر قبلاً بیشتر برنامه‌های موجود در این لیست را دانلود کرده اند، عجیب است که  TikTok در رتبه اول لیست قرار ندارد.

در مورد آمار دقیق کاربران TikTok  ابهامات زیادی مطرح است. TikTok بعد از این که در ماه ژوئن سال گذشته عدد 500 میلیون کاربر در ماه را اعلام کرده، هنوز آپدیت جدیدی از تعداد کاربرانش نداده است.

بعضی از ناظران صنعتی اعتقاد دارند تبلیغات بیش از اندازه تیک تاک (رتیه یک تبلیغ در اسنپ چت و رتبه دوم تبلیغ در یوتیوب) این طور وانمود می‌کند که کاربران به این اپلیکیشن علاقه مندند.

با خرج کردن پول زیاد TikTok برای تبلیغات؛ به نظر می‌رسد این برنامه در همه جا حضور دارد، اما احتمالاً ممکن است کاربران آنقدرها هم سرگرم این اپلیکیشن نباشند.

Snapchat که در لیست بالاتر از TikTok قرار دارد، روزانه 210 میلیون کاربر فعال دارد. بعید به نظر می‌رسد TikTok تعداد بیشتری کاربر داشته باشد؛ با توجه به این که Snapchat زودتر از TikTok کار خود را در بازار شروع کرده است.

اما در واقع لیست اپل غافلگیرمان نکرد. به جز TikTok که رشد خوبی داشته؛ بقیه اپلیکیشن‌ها چند سال است که در همین رتبه‌ها قرار دارند و با توجه به تعداد کاربرانشان؛ فعلا هم در این رتبه می‌مانند.