وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

آموزش برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی

خلق محتوا می‌تواند مهم‌ترین بخش از فعالیت شما به عنوان یک کسب‌و‌کار در شبکه‌های اجتماعی باشد.

با توجه به اینکه هدف کلی همه کسب‌وکارها جذب مخاطب است، هدف شما هر چه که باشد از طریق محتوای مناسب به آن دست پیدا می‌کنید.

یکی از روش‌هایی که به وفور در شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم، مسابقات شبکه‌های اجتماعی است.

این مسابقات که سال‌هاست با هدف جذب مخاطب و همچنین تولید محتوای مخاطب محور برگزار می‌شود؛ به قدری فراگیر شده است که حتی گاها باعث کلافگی مخاطبان می‌شود.

اما آیا هنوز این روش کارآمد است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا چندی از فواید برگزاری مسابقات را بررسی می‌کنیم.

 

فواید برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی:

محتوای تولیدی کاربران (UGC): در حالی که اکثر زمان ما صرف پیدا کردن و خلق محتوای مناسب می‌شود، با استفاده از محتوای تولیدی توسط مخاطب (که برای شما خلق شده) نه تنها در زمان شما صرف جویی می‌شود، بلکه پست‌هایی با تاثیر گذاری بیشتر خواهید داشت.

برندینگ: شما با خلق هشتگ مخصوص مسابقه و درخواست از مخاطب برای پست کردن و منشن کردن شما در پست خود، به شبکه‌ی گسترده‌تری از دوستان مخاطبان دست پیدا خواهید کرد.

انتخاب جوایز از بین محصولات خود راه مناسبی برای تبلیغ و دیده شدن خدمات و محصولات است. این گونه مخاطبان به محصولات شما اعتماد بیشتری خواهند کرد.

مشارکت: در دنیای اشباع شده‌ شبکه‌های اجتماعی، مخاطبان به دنبال واقعی‌ترین و صمیمی‌ترین برند هستند و تعداد اندکی را نگه‌می‌دارند.

مسابقات روش مناسبی برای دعوت آنها به برقراری ارتباط است.

با این حساب می‌توان گفت بله مسابقات همچنان کارآمد هستند، ولی رقابت در آن نیز افزایش یافته و باید با استراتژی و فکر شده آن‌ها را به راه انداخت.

نکات لازم برای برگزاری مسابقات شبکه‌های اجتماعی:

شناخت مخاطب: همیشه اولین گام استراتژی در شبکه اجتماعی شناخت مخاطب است.

شما باید مخاطب خود را بشناسید و مخاطب نیز باید بداند شما آنان را خطاب قرار می‌دهید.

بخش مدیریت کامنت و خروجی گرفتن از کامنت‌ها، نه تنها با ارائه فایل Exel و PDF از تمام کامنت‌های مرتبط با مسابقه انتخاب برندگان را میسر می‌کند، بلکه با حفاظت از اطلاعاتی که از آنها بدست آورده‌اید اطلاعات مناسبی را برای روانشناسی و شناخت آنان در اختیارتان قرار می‌دهد.

می‌توانید در دوره‌های بعدی مسابقات با توجه به این اطلاعات، مسابقه‌ای بهتر و مناسب با مخاطب خود ترتیب دهید.

ابزار آنالیز شبکه‌های اجتماعی نوین هاب نیز جنسیت، مکان و پلتفرمی که مخاطب بیشتر در آن فعالیت می‌کند را برای شما شناسایی می‌کند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

شناخت نوع مسابقات: با شناخت بهتر مخاطب، می‌توانید نوع مسابقات خود را انتخاب کنید.

برای مثال، محتوای ویدیویی که در سال اخیر بیشتر به آن پرداخته شده راهی خلاقانه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ولی کامنت با وجود قدیمی تر بودن، همچنان برای مخاطبان معمولی که چندان وقتی برای برقراری ارتباط با شما انجام نمی‌دهند مناسب است.

اگر این راه را دوست ندارید استفاده از poll و پرسش و پاسخ در استوری، نیز جایگزین خوبی است.

مخاطبان امروز طرفدار برندها می‌شوند و دوست دارند در بخشی از محتوای برند خود شریک شوند. پس دعوت آنها به خلق محتوایی با موضوعیت برند و پست کردن آن رضایت آنها را به خوبی جلب می‌کنید.

همچنین پست کردن رضایت آنها از محصولاتتان، راه خوبی برای تبلیغ است. زیرا این گونه تصاویر صداقت بیشتری دارد.

جوایز: جوایزی که انتخاب می‌کنید باید به اندازه‌ای باشد که مشارکت و توجه مخاطبان را جلب کند.

جوایز نقدی و کالا‌های دیجیتال، همچنان ارزشمند هستند. ولی چیزی که جذابیت بیشتری دارد جوایزی است که تجربه‌ی جدیدی را بوجود آورد.

مثلا بلیت کنسرت یا سفر می‌تواند تحربه‌های جدیدی را در اختیار مخاطب قرار دهد.

ابزارهای لازم برای برگزاری مسابقات:

در نوین هاب، تمامی ابزارهای لازم برای یک مسابقه اینستاگرامی فراهم شده است.

برای خروجی گرفتن از کامنت‌ها و قرعه کشی در بین شرکت کنندگان، می‌توانید با استفاده از ابزار دانلود کامنت‌های اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

برای مانیتور کامنت‌های جدید و بررسی آنها و همچنین حذف کامنت‌‌های نامناسب کامنت‌های جدید را در یک صفحه ببینید و پاسخ دهید و یا حذف کنید.

از ابزار تحلیل شبکه‌های اجتماعی می‌توانید جزئیات بازدیدها، مشارکت، تعداد کلیک و شناخت مخاطبان را برای همه شبکه‌های اجتماعی ببینید.

برای زمانبندی پست‌ها و انتشار محتوا برای مسابقات چندمرحله‌ای که مهم است راس ساعت مقرر پست منتشر شود، از ابزار زمانبندی پست شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.

 

در صورت رعایت این نکات و خلاقیت، استفاده از مسابقات می‌تواند یکی از بهترین راه جذب مخاطب و سود آوری برای شما باشد. پس همین الان شروع کنید و با برگزاری مسابقات خاص و با ایده‌های ناب می‌توانید در بین تمام رقبا بدرخشید!

ارسال نظر