وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

کلاب هاوس چیست و چطور می‌توان دعوتنامه‌اش را دریافت کرد؟

کلاب هاوس چیست

احتمالا اسم اپلیکیشن کلاب هاوس را اخیرا در شبکه‌های اجتماعی زیاد شنیده باشید. اما اگر هنوز چیزی در‌مورد آن نمی‌دانید، من در این پست از بلاگ نوین هاب شما را راهنمایی خواهم‌کرد. در این جا شما می‌توانید اطلاعاتی درمورد این‌که کلاب هاوس چیست را، مشاهده کنید.

 

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی است، که به کاربران این امکان را می‌دهد، تا مکالمه صوتی با دیگران داشته‌باشند. این افراد می‌توانند دوستان شما، سلبریتی‌ها و یا افراد غریبه باشند. تفاوت این برنامه در صوتی بودن آن است. یعنی افراد فقط از طریق مکالمه صوتی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. به‌علاوه شما می‌توانید در این مکالمات، به‌عنوان میزبان و یا فقط برای گوش دادن حضور پیدا کنید.

خود این شرکت درمورد کلاب هاوس می‌گوید: «نوع جدیدی از خدمات شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر صدا که به کاربران این امکان را می‌دهد، در‌ همه جا صحبت کنند، داستان بگویند، ایده‌های خود را توسعه دهند و علاوه بر ارتباط با دوستان خود، رابطه‌های جدید دوستی در سرتاسر جهان را ایجاد کنند.»

شبکه اجتماعی کلاب هاوس

شما در این برنامه می‌توانید از اتاق‌های گفت‌و‌گوی خصوصی و یا عمومی استفاده کنید. مهم‌ترین ویژگی این برنامه هم این است، که مکالمات کاربران رکورد و ذخیره نمی‌شوند. پس افراد به خیال این‌که می‌توانند مکالمات ضبط‌شده را بعدا گوش کنند، اتاق را ترک نمی‌کنند.

طبق گزارش نیویورک تایمز، شما تقریبا می‌توانید همه چیز ازجمله برنامه گپ و گفت‌وگو با سلبریتی‌ها، موسیقی، رویداد‌های شبکه‌ای، دوست‌یابی، نمایش‌های تئاتر و بحث‌های سیاسی را در این برنامه بشنوید.

این برنامه توسط پل دیویسون و روهان ست، در ماه می سال گذشته راه‌اندازی شده‌است. ارزش آن در هنگام راه‌اندازی 100 میلیون دلار بود.

چطور می‌توان در این برنامه عضویت داشت؟

این برنامه فقط در سیستم iOS روی گوشی‌های آیفون قابل استفاده بوده و برای اندروید وجود ندارد. با این وجود شما می‌توانید آن را دانلود کرده و در لیست انتظار قرار بگیرید و نام کاربری خود را رزرو کنید.

در حال حاضر عضویت در این برنامه فقط با دعوت دیگران ممکن است. دو راه برای دعوت شدن به آن وجود دارد:

1.وقتی کسی عضو کلاب هاوس می‌شود، به‌طور خودکار دعوت‌نامه‌ای به او هدیه می‌شود که می‌تواند آن را با استفاده از شماره تلفن خود برای کسی ارسال کند. وقتی این فرد مدتی در کلاب هاوس فعالیت داشته‌باشد، بعدا می‌تواند دعوت‌نامه‌های بیشتری را برای دعوت از دوستانش داشته‌باشد.

2.شما می‌توانید از وبسایت کلاب هاوس بازدید کنید. از طریق App store این برنامه را دانلود کرده و نام کاربری خود را رزرو کنید. سپس برای دوستانتان که در این برنامه عضو هستند پیامی ارسال می‌شود که شما برنامه را دانلود و نام خود را رزرو کرده‌اید. در این حالت آن‌ها حتی اگر دعوت‌نامه‌ای نداشته باشند، می‌توانند از شما دعوت به عضویت کنند.

شرکت کلاب هاوس به‌دنبال ارائه این برنامه برای تمام کاربران در سیستم عامل‌های مختلف است، اما هنوز برای ارائه عمومی آماده نیست.

بخش‌های مختلف کلاب هاوس

Hallway:

این بخش همان Feed اصلی کلاب هاوس است. در این قسمت، شما اتاق‌های گفت‌و‌گو فعال را مشاهده می‌کنید. اگر هرکدام از این اتاق‌ها را دنبال کنید، در بالای صفحه برخی از آن‌ها را مشاهده خواهید‌کرد.

 

Hallway-فید اصلی کلاب هاوس

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

Menu:

منوی اصلی هم در بالای صفحه Hallway قابل مشاهده است که شامل قابلیت جست‌وجو اعضا و یا کلمه کلیدی، دعوت از شخصی برای عضویت، تقویمی برای مشاهده برنامه اتاق‌های گفت‌و‌گو، قسمتی برای نوتیفیکیشن‌ها و ویرایش یا مشاهده پروفایل خود است.

 

 

Menu-منوی اصلی کلاب هاوس

Rooms:

در این قسمت از کلاب هاوس شما با بالا و پایین کردن صفحه می‌توانید، اتاق‌های گفت‌و‌گو را مشاهده کرده و اطلاعاتی درمورد نام اتاق، اعضای و تعداد آن‌ها و… به‌دست بیاورید. این اتاق‌ها می‌توانند عمومی باشند، تا هرکسی بتواند عضو آن‌ها شود و یا یک گپ و گفت‌و‌گوی خصوصی باشد.

 

Rooms-اتاق‌های گفت‌وگو در کلاب هاوس

 

 

با این‌که امروزه میزان موفقیت یک شبکه اجتماعی را با تعداد افرادی که عضو آن‌ها می‌شوند سنجیده می‌شود، اما کلاب هاوس با ویژگی منحصر به فردش که عضویت آن با استفاده از دعوت‌نامه است، این تفکر را از بین برده و یکی از موفق‌ترین برنامه‌های حال حاضر است.

این برنامه با این‌که حدود یک سال است که فعالیت خود را شروع کرده، در دو هفته اخیر میزان دانلود خود را در App store دو برابر کرده و رشد چشم‌گیری داشته‌است.

نوین هاب به‌عنوان کامل‌ترین پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی، قابلیت‌های انتشار و زمان‌بندی، مدیریت و دانلود کامنت و آنالیز را برای رشد کسب‌و‌کار، ساخت برند و تعامل بیشتر با مخاطبان، در‌اختیار شما قرار می‌دهد.

 

44 نظر