وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه هشتگ‌‌های ترند توییتر را پیدا کنیم؟

هشتگ‌ ترند توییتر اغلب نشان‌دهنده اخبار و وقایعی هستند که جامعه با آن‌ها روبرو است. هر اتفاق اجتماعی و سیاسی که در حال وقوع باشد، می‌توانید شاهد مثال اخبارش را در توییتر مشاهده کنید. واکنش‌ به اخبار در توییتر بسیار سریع‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی است. در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به هشتگ‌های ترند و پست‌های توییتر بپردازیم. اصطلاحی که کاربران توییتر به آن موج‌سواری توییتری می‌گویند.

موج سواری در توییتر

این اصطلاحی است که کاربران توییتر فارسی به اتفاقاتی که در توییتر به وقوع می‌پیوندد، نسبت می‌دهند. وقتی یک کاربر شروع به نوشتن درمورد یک موضوع خاص و مهم می‌کند، سایر کاربران توییتر این روند را ادامه می‌دهند و ناگهان با حجم زیادی از محتوا درخصوص همان مورد خاص مواجه می‌شوید. البته بسیاری از کاربران توییتر معتقدند که نباید سوار بر این امواج شد و به برخی از اخبار و محتواها دامن زد. اما حقیقت امر این است که گاهی نمی‌توان مقابل انتشار برخی از اخبار ایستاد.

ماهیت توییتر به‌گونه‌ای است که کاربران آن بیشتر از سایر شبکه‌های اجتماعی، نسبت به اخبار واکنش نشان می‌دهند. افراد برای اینکه از قافله یا همان موجی که درموردش حرف زدیم، عقب نمانند نظرات مخالف یا موافق خود را نسبت به یک موضوع اعلام می‌کنند. اما ارتباط این محتواها با یکدیگر به چه صورت است؟ از طریق هشتگ. هشتگ‌های توییتر جامعه‌ای از افراد را تشکیل می‌دهد که درحال اظهار نظر درخصوص یک موضوع خاص هستند. شخص یا گروه اصلی و اولیه‌ای که پرداختن به یک موضوع را شروع کرده، از این هشتگ استفاده می‌کند تا دیگران نیز متوجه شوند که باید برای پرداختن به ادامه موضوع از همین هشتگ استفاده کنند. به این هشتگ، هشگ‌ ترند توییتر می‌گویند.

البته نمی‌توان گفت که همه این هشتگ‌های ترند، موضوعات روز جامعه هستند. حتی گاهی هیچ معنای خاصی ندارند و هیچ هدفی را هم دنبال نمی‌کنند.

چگونه هشتگ‌های ترند توییتر را پیدا کنیم؟

روش اول

اگر وارد وبسایت tweetdeck.twitter.com  شوید، می‌توانید با کمک آن هشتگ‌های ترند توییتر را مشاهده کنید. از منوی سمت چپ روی گزینه + یا همان Add Column کلیک کنید. صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که گزینه‌های متعددی در آن وجود دارد.

 

هشتگ‌های ترند توییتر

 

حالا از بین این گزینه‌ها باید Trending را انتخاب کنید.

 

هشتگ‌های ترند توییتر

 

در این لیست، هشتگ‌های ترند و پربازدید توییتر را مشاهده خواهید کرد. روی هرکدام از این هشتگ‌ها که کلیک کنید، توییت‌هایی که با این محتوا نوشته شده‌اند را مشاهده می‌کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

 

هشتگ‌های ترند توییتر

 

روش دوم

یکی دیگر از راه‌هایی که برای پیدا کردن هشتگ‌های ترند در این شبکه اجتماعی پیش پای شماست، سرچ کردن افراد فالوئر بالا در توییتر است. پیدا کردن این افراد خیلی سخت نیست. چون توییتر تعدادی از آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد. حتی اگر بخواهید افرادی که در حوزه کسب‌وکار شما فعال هستند را پیدا کنید، کافی است اقدام به دنبال کردن یکی از آن‌ها بکنید. بعد از آن توییتر افرادی که نزدیک هستند را به شما پیشنهاد می‌دهد.

علاوه بر این، توییتر به شما هشتگ‌هایی که ترند هستند را پیشنهاد می‌کند. قسمت سمت راست، جایی است که توییتر هشتگ‌های ترند را به شما نشان می‌دهد تا ببینید که چه چیزی در حال رخ دادن است.

هشتگ‌های ترند توییتر

البته باید بدانید که این هشتگ‌ها انگلیسی هستند. احتمالا برای شما جذاب نباشد. به همین دلیل می‌توانید از گزینه فیلتری که توییتر برای شما درنظر گرفته استفاده کنید. می‌توانید لوکیشن مدنظرتان را انتخاب کنید تا محتواهای مرتبط با آن نقطه را مشاهده کنید. البته باید بدانید که ایران در این مناطق وجود ندارد.

جالب است بدانید برخی از اوقات ممکن است افراد با استفاده از ربات توییتر سعی کنند تا هشتگ خودشان ترند شود اما هوش مصنوعی توییتر فاکتورهای دیگری را برای شناسایی هشتگ توییتر استفاده می‌کنند.

نیاز به ابزاری برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی دارید؟

نوین هاب ابزار مدیریت‌های شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از این ابزار می‌توانید محتوا را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی کنید. توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی است که می‌توانید با استفاده از آن کسب‌وکار خود را توسعه دهید. البته دانش کار با این شبکه اجتماعی بسیار مهم است. با استفاده از داشبورد نوین هاب می‌توانید توییت‌های موردنظرتان را برای انتشار در توییتر زمان‌بندی کنید.

در کنار همه این‌ها امکان مدیریت و دانلود کامنت و آنالیز توییتر نیز برای شما فراهم است.

 

8 نظر