وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

غیرفعال شدن اکانت فیسبوک

غیرفعال شدن اکانت فیسبوک می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. فیسبوک سیاست‌های خاص خود را برای حفظ حریم خصوصی افراد دارد. چنان‌چه هر کاربری این سیاست‌ها را زیرسوال ببرد، اکانت او توسط فیسبوک غیرفعال خواهد شد.

رفتارهایی که می‌تواند موجب غیرفعال شدن اکانت فیسبوک شما شوند از این قرار هستند:

  • ارسال محتوای مغایر با سیاست‌های فیسبوک
  • جعل هویت
  • گزارش منفی دیگران درمورد اکانت شما
  • انتشار محتوای خشونت‌آمیز
  • تهدید افراد
  • و…

در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است که غیرفعال شدن اکانت فیسبوک و نجوه بازگرداندن آن بپردازیم. نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از داشبورد حرفه‌ای نوین هاب می‌توانید تمام شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت یک‌جا و یک‌پارچه مدیریت کنید.

غیرفعال شدن اکانت فیسبوک

گاهی اوقات هنگام لاگین کردن در فیسبوک و یا آپلود تصویر در آن با پیغلم دیسیبل یا غیرفعال شدن اکانت خود مواجه می‌شوید. در حقیقت گاهی فیسبوک به رفتارهای یک کاربر شک می‌کند و آن‌ها را ربات‌گونه قلمداد می‌کند. به همین دلیل ممکن است از کاربر بخواهد که هویت خود را به او اثبات کند. به همین دلیل اکانت او را غیرفعال می‌کند. یک رفتار دیگر که فیسبوک محالف آن است، ساخت چند اکانت فیسبوک در یک روز و توسط یک آدرس ip است. در این حالت هم فیسبوک اقدام به غیرفعال کردن اکانت شما خواهد کرد. همه این کارها برای حفظ امنیت اکانت فیسبوک شماست.

چگونه اکانت غیرفعال شده فیسبو ک را بازگردانیم؟

شما هنگام لاگین شدن با پیغام زیر مواجه خواهید شد:

غیر فعال شدن اکانت فیسبوک

از همین پنجره وارد صفحه Help center شوید. از طریق این لینک وارد صفحه گزارش غیرفعال شدن اکانت خود شوید.

صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد:

غیرفعال شدن فیسبوک

از طریق این صفحه قرار است شما فرمی را پر کنید که درخواست تجدید نظر دارد. البته این را هم باید درنظر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که به درخواست شما سریعا رسیدگی شود. این فعال شدن مجدد کاملا به دلایل غیرفعال شدن اکانت شما بستگی دارد. حتی گاهی ممکن است هرگز نتوانید پروفایل خود را بازگردانید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

همانطور که در این فرم مشاهده می‌کنید، بایذ اطلاعات شخصی خود را پر کنید. ایمیل یا شماره تلفنی که اکانت خود را با آن‌ها ساخته بودید و بعد نام کامل فیسبوک خود را وارد کنید.

نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که باید در قسمت Your IDs تصویر کارتی که هویت شما را نشان می‌دهد را آپلود کنید. این تصویر می‌تواند تصویر پاسپورت شما، گواهینامه، گذرنامه و سایر مدارک که قبلا در قانون فیس بوک به طور کامل ذکر شده است، باشد.

سپس گزینه send را بزنید. حالا این درخواست تجدید نظر برای کارمندان فیسبوک ارسال شده و تا مدت دو هفته نتیجه آن هرچه که باشد به شما ابلاغ خواهد شد.

بازگردانی اکانت فیسبوک پس از چند سال

ممکن است شما سال‌ها پیش اکانتی در فیسبوک ساخته باشید و حالا تصمیم بگیرید از آن دوباره استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید مطمئن باشید این اکانت قابل بازگردانی است. برای مثال اگر آن را دی‌اکتیو کرده بودید باید بدانید که حالا دیگر نمی‌توان از آن دوباره استفاده کرد.

یک نکته بسیار مهم دیگر این است که فیس بوک به طور خودکار تمام اطلاعات حساب‌های غیرفعال شده را ذخیره می‌کند. چون اینگونه تصور می‌کند که ممکن است کاربر به هر دلیلی پشیمان شود و بخواهد دوباره اکانت خود را بازگرداند. مهم است بدانیم که فیس بوک اطلاعات قدیمی حساب را حذف نمی کند، به همین دلیل است که حتی بعد از چند سال می‌توان مجددا اقدام به فعال کردن حساب فیس بوک کرد.

از طرفی علاوه بر روشی که ذکر شد، می‌توانید به آدرس پست الکترونیکی  [[email protected]] ایمیل بفرستید و شرایط را توضیح دهید. این توضیحات باید شامل وصف شرایط پیش آمده که منجر به غیرفعال شدن اکانت فیسبوک شما شده باشد. توجه داشته باشید که متن این ایمیل باید فاقد هرگونه محتوای توهین‌آمیز باشد. فراموش نکنید که متن ایمیل شما حتما باید به زبان انگلیسی باشد.

درنهایت این نکته را به یاد داشته باشید که چنان‌چه اکانت شما به هر دلیل غیرفعال شد و شما برای بازگرداندن آن ظرف مدت دو هفته، هیچ تلاشی نکردید آن اکانت را از دست خواهید داد. یعنی حذف خواهد شد. پس اگر اکانت برای شما مهم است برای بازگرداندن آن پیگیری‌های ذکر شده را انجام دهید.

بازگردانی فیسبوک

با استفاده از داشبورد نوین هاب می‌توانید محتوای تمام شبکه‌های اجتماعی خود را برای انتشار زمان‌بندی کنید. همچنین می‌توانید به مدیریت کامنت‌های شبکه‌های اجتماعی خود بپردازید و به آن‌ها پاسخ دهید و حتی خروجی اکسل بگیرید. علاوه بر این‌ها مهم‌ترین ویژگی این داشبورد، امکان آنالیز شبکه‌های اجتماعی است. چرا که اگر قرار باشد به صورت حرفه‌ای در سوشال مدیا فعالیت داشته باشید، باید عملکرد خود را به خوبی اندازه بگیرید.

8 نظر